//
کدخبر: ۱۵۳۰۰ //

وزیرراه:راه آهن غرب تا فیروزان تکمیل شده/این مسیربه کرمانشاه درحال انجام است

وزیر راه و شهرسازی گفت: کار ریل گذاری راه آهن غرب کشور، قطعه فیروزان - کرمانشاه با سرعت خوبی در حال اجراست و همه مصمم هستند تا هرچه سریعتر این کار انجام شود.

 وزیرراه:راه آهن غرب تا فیروزان تکمیل شده/این مسیربه کرمانشاه درحال انجام است
به گزارش فرتاک نیوز،

عباس آخوندی روز جمعه در حاشیه بازدید از راه آهن کرمانشاه اظهار کرد: راه آهن غرب کشور تا فیروزان تکمیل شده و هم اکنون مسیر فیروزان به کرمانشاه در حال انجام است.

وی یادآوری کرد: مسیر فیروزان به کرمانشاه نیز حدود 110 کیلومتر است که عملیات ریل گذاری آن در پنج جبهه ادامه دارد.

آخوندی همچنین با ابراز رضایت از پیشرفت کار ریل گذاری در این مسیر اظهار داشت: ماه گذشته که از پروژه بازدید کردم کمتر از 2 کیلومتر ریل گذاری شده بود اما امروز این مقدار به حدود 11 کیلومتر رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه و با بیان اینکه راه آهن غرب از دو جنبه ملی و بین المللی دارای اهمیت است، گفت: از جنبه ملی استان های غربی نظیر کرمانشاه، همدان، کردستان و ایلام که جمعیت زیادی هم دارند به مرکز کشور وصل می شوند و از جنبه بین المللی نیز پروژه راه آهن غرب، ایران را به عراق وصل می کند زیرا که این خط راه آهن تا قصرشیرین ادامه خواهد یافت.

وی گفت: علاوه بر مباحث تجارت و نظیر آن، سالانه حدود 2 میلیون نفر از کشورمان در مراسم روز اربعین شرکت می کنند که باید بتوانیم بخشی از این تردد را به حوزه حمل و نقل ریلی منتقل کنیم.

آخوندی در پایان گفت: یکی دیگر از برنامه های ما اتصال خط ریلی بین استان های کرمانشاه، کردستان و همدان برای اتصال شمال به جنوب است که در توسعه این مناطق نقش بسزایی خواهد داشت.

مسئولان استان کرمانشاه زمان بهره برداری از راه آهن کرمانشاه را فصل بهار سال آینده عنوان کرده اند.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۳۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان