//
کدخبر: ۱۳۹۵ //

مخالفت شهرداری با ساخت چند مگامال در یک منطقه خاص

امانی گفت: تلاش شهرداری تهران مبنی بر رعایت مسئله تعادل و توازن در هنگام صدور مجوز ها است و اجازه ایجاد چند مجتمع در یک منطقه خاص را نمی دهیم تا مشکلی پیش نیاید .

مخالفت شهرداری با ساخت چند مگامال در یک منطقه خاص

 به گزارش فرتاک نیوز، ناصر امانی اعلام کرد: بر اساس طرح تفصیلی پیش بینی شده است که ۴۰ مرکز تجاری منطقه ای در سطح شهر تهران داشته باشیم که البته هنوز به این رقم نرسیده ایم.

امانی تأکید کرد: نکته حائز اهمیت در خصوص ساخت مراکز تجاری این است که شهرداری به هیچ وجه اقدام به ساخت و ساز نمی کند بلکه بخش خصوصی باید درخواست کند تا بر اساس سرمایه گذاری، شهرداری وارد عمل شده و با بررسی موارد لازم، مدیریت شهری فقط مجوز صادر کند.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا با تأکید بر اینکه ساخت مگامال ها باید در مناطق مختلف شهر تهران باشد و توزیع متعادلی داشته باشد، خاطرنشان کرد: کنترل های لازم در خصوص نحوه ساخت، پیوست ترافیکی و پیوست فرهنگی پروژه های مراکز تجاری به طور جدی باید مورد کنترل قرار گیرد.

معاون شهردار تهران افزود: تلاش شهرداری بر این است که ساخت مراکز تجاری توزیع مناسبی در سطح شهر تهران داشته باشد و تنها محدود به نقاط شمال و یاغرب شهر نشود.

وی تصریح کرد: متاسفانه اشکالی که در حال حاضر در ساخت مراکز تجاری وجود دارد این است که سرمایه گذاران به دلیل جاذبه های اقتصادی، عمدتا متقاضی ساخت مراکز تجاری در شمال و غرب تهران هستند و در مناطق شرق و جنوب به دلیل رکود اقتصادی و وضعیت معیشت، تمایلی به ایجاد مراکز تجاری از سوی سرمایه گذار وجود ندارد.

امانی گفت: تلاش شهرداری تهران مبنی بر رعایت مسئله تعادل و توازن در هنگام صدور مجوز ها است و اجازه ایجاد چند مجتمع در یک منطقه خاص را نمی دهیم تا مشکلی پیش نیاید و با کنترل طرح های پیشنهادی به هیچ عنوان اجازه ایجاد مراکز تجاری در مناطقی که اشباع شده است داده نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری در انتظار سرمایه گذار علاقه مند برای ساخت مجتمع تجاری در مناطق جنوبی و مناطق غیر برخوردار شهر تهران است و از سرمایه گذاری استقبال می کند و حاضر به ارائه تسهیلات در این زمینه است.

معاون شهردار تهران با اشاره به وجود برخی مشکلات در حوزه ترافیک اطراف مراکز تجاری در شمال شهر تهران گفت: با مالکین صحبت شده تا برای کاهش ترافیک راهکاری پیدا کنندو شهرداری نیز کمک می کند که معضلات ایجاد شده در تردد مردم، حل شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۹۵ //
ارسال نظر
 
  • زهرا احمدی

    این که باید عدالت در نحوه توزیع امکانات شهر باشد حرف بسیار خوبی است ولی بعید می دانم بعمل برسد چرا که سرمایه گذار تنها ب ه منافع خودش فکر می کند و حاضر نیست در ج ایی سرمایه گذاری کند که بازدهی ندارد. اگر شهرداری راست می گوید خودش باید در مناطق محروم سرمایه گذاری کرده و ایجاد مراکز تجاری نماید تا این تناسب کمی بوجو د بیاید.

  • شیروانی

    تو را بخدا فکری بحال این مردم بکنید کم ب ه فکر سرمایه گذاران باشید. این درست که ب اید به آنها احترام گذاشت بخاطر کار آفرین ی و کسی هم منکرش نیست ولی مردم جنوب شهر زیر فشار مشکلات و کمبود امکانات دارند له می شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان