//
کدخبر: ۱۲۶۱۶ //
پیرهادی مطرح کرد؛

ساماندهی املاک فرسوده با قدمت بیش از ۵۰ سال

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران خواستار ساماندهی املاک فرسوده با قدمت بیش از 50 سال در محله درب دوم واقع در منطقه 3 شهرداری تهران شد.

ساماندهی املاک فرسوده با قدمت بیش از 50 سال

محسن پیرهادی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با وضعیت محله درب دوم واقع در منطقه 3 اظهار داشت: در حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری محله به بحث نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور جمع آوری به موقع زباله تاکید شده است.

وی افزود: افزایش تعداد مخازن پسماند و نیز تعبیه مخازن جداگانه جهت پسماند مشاغلی هم چون تعویض روغنی و باتری سازی از جمله دیگر پیشنهادات مطرح شده بوده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بررسی های صورت گرفته به منظور احداث فضای سبز و همچنین میدان میوه و تره بار در سطح محله حکیمیه تصریح کرد: امیدوار هستیم در این رابطه، اعتبارات کافی در بودجه سال 96 منطقه لحاظ شود.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در خصوص برخی اقدامات انجام شده به منظور بهبود وضعیت عمران و حمل و نقل و ترافیک منطقه درب دوم گفت: تخصیص خط تاکسی از ابتدای خیابان شریعتی، ورودی بزرگراه صدر به سمت نوبنیاد، اصلاح هندسی خیابان ستارکشانی و خیابان خانجانی و ساماندهی ترافیکی ورودی بلوار کاوه جنوب به خیابان نعمتی و ورودی خیابان اخلاقی به بلوار کاوه، مسیر شرقی از جمله پیشنهادات مطرح شده به منظور بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی شهروندان بوده است.

پیرهادی ادامه داد: پس از بررسی های صورت گرفته، مشخص شد که امکان نصب چراغ راهنمایی و خط کشی در ابتدای خیابان شهید قلندری (دستور جنوبی) به دلیل وجود مدرسه ابتدایی الزامی است و امیدوار هستیم این اتفاق عملیاتی شود.

وی در خصوص پیشنهاد مطرح شده از سوی اعضای شورایاری محله درب دوم به منظور توسعه فضاهای فرهنگی در سطح محله تصریح کرد: در رابطه با احداث مرکز فرهنگی، ورزشی و تفریحی در سطح محله، اعضای شورایاری پیشنهادی را در رابطه با تملک یک ملک واقع در ابتدای خیابان شهید قلندری مطرح کرده اند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت نامناسب مراکز ورزشی سطح محله درب دوم اذعان کرد: زمین چمن مصنوعی محله نیازمند ترمیم است ضمن اینکه در مجاورت زمین چمن فوتبال محله نیز می توان نسبت به احداث زمین والیبال اقدام کرد.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران خواستار راه اندازی کتابخانه دیجیتال در سطح محله درب دوم شد و بیان کرد: بررسی های لازم به منظور راه اندازی کتابخانه دیجیتال در سطح محله انجام شده است و امیدوار هستیم این اتفاق محقق شود.

پیرهادی افزود: اعضای شورایاری محله درخواستی مبنی بر تعمیر و زیباسازی مساجد محله از جمله مسجد المتقین، کربلا و غیره را مطرح کرده اند و درخواست ما این است که همکاری لازم در این رابطه با شورایاری محله صورت گیرد.

وی برگزاری برخی کلاس های آموزشی برای شهروندان محله درب دوم را خواسته شهروندان ساکن در این محله دانست و تاکید کرد: در این رابطه لازم است برگزاری دوره های آموزشی با موضوع محیط زیست و خانواده و همچنین غربالگری بیماری های دیابت، تست شنوایی، بینایی و غیره در سطح محله صورت گیرد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص وضعیت ساختمان سرای محله درب دوم گفت: اعضای شورایاری موضوع جابه جایی ساختمان سرای محله به محل مناسب‌تر به منظور دسترسی بهتر اهالی را مطرح کرده اند و امیدوار هستیم این شرایط محقق شود.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه معماری و شهرسازی در سطح محله درب دوم واقع در منطقه 3 افزود: لازم است در راستای تسریع در روند صدور پروانه و اطلاع رسانی مناسب در خصوص بسته های تشویقی به منظور نوسازی و بهسازی بافت فرسوده محله اقدام شود.

وی ادامه داد: ساماندهی املاک فرسوده با قدمت بیش از 50 سال که فاقد سند هستند نیز باید در دستور کار قرار گیرد، ضمن اینکه برای راه اندازی دفتر خدمات نوسازی در سطح محله نیز باید اقدام شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تسریع و تکمیل عملیات حفاری به منظور اتصال به سیستم شبکه فاضلاب شهری در سطح محله درب دوم را خواسته شهروندان این محله دانست و گفت: در این رابطه درخواست ما این است که سازمان آب و فاضلاب همکاری بیشتری با شهرداری داشته باشد، ضمن اینکه در رابطه با تعویض تیرهای برق چوبی و نصب ترانس برق در محله نیز باید از سوی اداره برق اقدامات اساسی در دستور کار قرار گیرد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۶۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان