//
کدخبر: ۴۳۰۱۴۴ //
خودرو|نیسان اینفینیتی

این خودرو برقی تک‌تک سلول‌های چشم شما را نوازش می‌کند

خودرو مفهومی و لوکس اینفینیتی Vision Qe نیسان، اولین محصول برقی این برند محسوب می‌شود که البته نمی‌دانیم چه زمانی روانه‌ی بازار خواهد شد.

این خودرو برقی تک‌تک سلول‌های چشم شما را نوازش می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

برند لوکس نیسان که آن را با نام اینفینیتی می‌شناسیم، قصد دارد اولین خودرو برقی خود را عرضه کند که درواقع، سواری فوق‌العاده اسپورتی با نام Vision Qe است. اینفینیتی این طرح مفهومی را در نمایشگاه خودرو ژاپن در هفته‌ی جاری معرفی کرد و وعده داد نسخه‌ی نهایی آن نیز روانه‌ی بازار خواهد شد.

در سال‌های گذشته، اینفینیتی چندین‌بار وعده‌ی عرضه‌ی خودرو الکتریکی را داده؛ اما هنوز چنین محصولی از این شرکت روانه‌ی بازار نشده است. شرکت مادر این برند، یعنی نیسان، در سال ۲۰۱۲ حتی برنامه‌ داشت پلتفرم Leaf پیش‌گام خود را به نسخه‌ای لوکس با ظاهری بهتر تبدیل کند که البته این اتفاق هم هرگز رخ نداد.

اینفینیتی تاکنون چندین نمونه‌ی اولیه و طرح مفهومی از خودروهای برقی را تولید کرده است و سال ۲۰۱۹ گفت که براساس مدل مفهومی QX Inspiration خودرو برقی واقعی خواهد ساخت.

هیچ‌یک از طرح‌های نیسان و اینفینیتی برای عرضه‌ی خودرو برقی به‌نتیجه نرسیده است و با وجود شروع بسیار موفق نیسان در بازار مذکور با Leaf، فقط یک خودرو برقی دیگر عرضه کرده است که با نام آریا فروخته می‌شود.

طرح مفهومی خودرو برقی نیسان اینفینیتی Qe

درحال‌حاضر، رندرهای Vision Qe را می‌توانید مشاهده کنید و از آن‌ها لذت ببرید. این خودرو برقی از سقف متحک و ورودی هوای بزرگ بهره می‌برد که با طرح نورانی مزین شده است. اینفینیتی Vision QXe را نیز رونمایی خواهد کرد؛ کراس‌اووری که به Vision Qe شباهت دارد. بااین‌حال، تاریخ عرضه‌ی آن به بازار را اعلام نکرد و اطلاعی از قیمت خودرو مذکور نداریم.

روی Vision Qe لوگو به‌روزشده‌ی اینفینیتی و خطوطی را می‌بینیم که به‌سمت مرکز لوگو حرکت می‌کنند و قرار است ظاهر برند مذکور را بهتر نشان دهد.

در سال ۲۰۲۳، به‌سر می‌بریم که شرکت‌های مختلفی خودروهای برقی روانه‌ی بازار کرده‌اند. این در حالی است که اینفینیتی هنوز خودرو الکتریکی واقعی عرضه نکرده است؛ به‌همین‌دلیل، در بازار مذکور در جایگاه پایین‌تری از رقبا قرار می‌گیرد.

به‌نوشته‌ی ورج، مرسدس بنز خودروهای برقی بسیار جذابی را تا اواسط دهه‌ی ۲۰۱۰ ساخت؛ اما از آن زمان به‌بعد، مجموعه‌ی کاملی از خودروهای برقی ازجمله سدان EQE و EQS را نیز تولید کرده است. رقبای لوکس یعنی بی‌ام‌و، مرسدس بنز، کادیلاک، آئودی و حتی لکسوس درحال‌حاضر حداقل یک خودرو برقی عرضه کرده‌اند؛ درحالی‌که اینفینیتی فقط تصاویر طرح مفهومی خود را منتشر کرده است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۰۱۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان