//
کدخبر: ۹۲۴۶ //
شهردار همدان عنوان کرد:

راه اندازی فرهنگسرای « پرواز» در همدان با ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار

شهردار همدان از راه اندازی فرهنگسرا و نگارخانه « پرواز» در همدان با صرف ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار خبر داد.

راه اندازی فرهنگسرای « پرواز» در همدان با ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار

 سیدمصطفی رسولی ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه فرهنگسرا و نگارخانه «پرواز» در همدان بابیان اینکه این مکان با توجه به قدمت آن در زمان قاجار و پهلوی به عنوان تفرجگاه مورد استفاده قرار می‌گرفت، افزود: طی تفاهمنامه‌ای زمین‌های فاقد درخت و کاربری مسکونی این پارک مورد تفکیک قرار گرفت و فضای سبز و بنای قدیمی تحویل شهرداری شد.

شهردار همدان با اشاره به اینکه ساخت و مرمت این بنا می‌تواند برای شهرداری منبع درآمد باشد، عنوان کرد: این بنا به عنوان یک تفرجگاه برای عموم افراد مورد استفاده قرار می گیرد و ۷۰۰ میلیون تومان برای راه اندازی آن هزینه شده است.

وی با تاکید بر اینکه ساخت نگارخانه و فرهنگسرا هویت شهر را به دیگران بازگو می کند، ابراز امیدواری کرد: از نگارخانه فقط اسم و عنوان نباشد و برای احیای آن تلاش صورت گیرد.

 

2379373

 

رسولی با اشاره به اینکه تمام مصالحی که در مرمت این بنا به کار رفته با هدف بوده است، اظهار داشت: در پارک‌های شهر همدان در فصل تابستان نماز جماعت برگزار می‌شود که افتتاح این مجموعه می‌تواند شهرداری را به اهداف نزدیک‌تر کند.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای مرمت کاروانسراها در شهر همدان، گفت: کاروانسراها هویت شهر هستند و مرمت آنها در برنامه قرار دارد.

شهردار همدان با تاکید بر اینکه در جلسه مدیریت بحران و بازسازی که روز گذشته در تهران برگزار شد، همدان رتبه نخست را در پایش شهری به دست آورد و توانست ثبت ملی را از آن خود کند، خواستار توجه به این موضوع شد.

 

احیاء و مرمت بناهای قدیمی شهر از وظایف شهرداری ها محسوب می‌شود

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهردار همدان نیز بابیان اینکه احیاء و مرمت بناهای قدیمی شهر از وظایف شهرداری ها محسوب می‌شود، گفت: این‌گونه فضاها در صورت عدم رسیدگی معضلاتی را ایجاد می کنند.

محمد قدیمی با اشاره به فرآیند نوسازی و احیا این عمارت قدیمی افزود: نگارخانه و فرهنگسرای «پرواز» که از امروز به عنوان فرهنگسرای ویژه عکس و حوزه‌های مربوط به آن فعالیت خود را آغاز می‌کند با همین هدف مرمت، احیاء و تجهیز شده است.

 

2379375 (1)

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهردار همدان بابیان اینکه عملیات احیا، ساخت و مرمت این مکان تاریخی از سال ۸۸ آغاز شده است، گفت: این پروژه از سوی شهرداری به اهالی منطقه اعتمادیه هدیه می‌شود.

قدیمی بابیان اینکه مرمت و بازسازی این پروژه ۷۰۰ میلیون تومان هزینه در برداشته است، افزود: درصدد افتتاح طرح‌های دیگر در روزهای آتی هستیم.

 

جنگ امروز در جبهه فرهنگی شکل گرفته است

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه جنگ امروز در جبهه فرهنگی شکل گرفته است، به تاکید رهبری و ضرورت اهتمام ویژه مسئولان برای مقابله با جنگ فرهنگی پرداخت و عنوان کرد: از سال ۹۰ تاکنون با تمام توان وارد میدان شده‌ایم.

 

2379377

رضا غلامی خجسته با بیان اینکه درحال حاضر چند هتل با عوارض ۱۰۰ درصد رایگان در همدان در حال احداث است، اظهار داشت: تاکنون در ۸۱ قطعه زمین شامل ۴۰۰ هزار متر مربع پیگیری صورت گرفته است.

غلامی‌خجسته با بیان اینکه از ۸۱ قطعه زمین پیگیری شده که ۶۹ مورد آن قطعی شده و تاکنون نیز ۱۶ فرهنگسرا و سالن ورزشی افتتاح شده است، گفت: ۹ سالن ورزشی و فرهنگسرا در همدان آماده افتتاح است.

وی با بیان اینکه مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی با ۱۱ هزار متر زمین و ۱۴ هزار متر زیر بنا در ماه آینده افتتاح می‌شود، گفت: این پروژه در روزهای آخر تکمیل است.

 

2379379

غلامی‌خجسته با اشاره به اینکه زیرسازی زمین چمن مصنوعی شهرداری منطقه ۳ انجام شده است، خاطرنشان کرد: چمن مصنوعی از اعتبارات ملی تهیه شده و به محض مساعد شدن هوا کار گذاشته می‌شود.

وی اظهار داشت: زمین فرهنگسرای بانوان نیز خریداری شده و در ماه آینده با ۲۵۰ متر مربع زیربنا به افتتاح خواهد رسید.

رئیس شورای اسلامی شهرستان همدان بابیان اینکه مدیریت خوب زمانی محقق می‌شود که فرد بتواند با کمترین امکانات و منابع مالی بهترین کارها را انجام دهد، گفت: بناهای تاریخی نیاز به مرمت و نگهداری دارند.

سیداحمد حسنی حلم با بیان اینکه تحقق مدیریت یکپارچه شهری در جامعه نیازمند هماهنگی وهمکاری ارگانهای مرتبط با این فضا است، عنوان کرد: شورای شهر همدان از بهترین شوراهای فعال در کشور بوده و عملکرد قابل قبولی دارد.

 

2379374

رئیس شورای اسلامی شهرستان همدان با تاکید بر اینکه بناهای تاریخی نیاز به حفاظت دارند، عنوان کرد: حفظ این بناها نیاز به همکاری نهادهای مرتبط دارد.

وی با اشاره به اینکه قرار بود این مکان به عنوان موزه شهرداری مورد استفاده باشد، یادآور شد: امروز این مکان به عنوان نگارخانه و فرهنگسرا افتتاح می‌شود.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۲۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان