//
کدخبر: ۶۷۱ //

هنرمند ایتالیایی به ایران می‌آید/ اجرا با ارکستر سمفونیک تهران

ارکستر سمفونیک تهران و پائولو اولمی رهبر ارکستر جوانان اروپا در اولین همکاری مشترک خود کنسرتی را در چارچوب برگزاری جشنواره موسیقی فجر برگزار می‌کنند.

هنرمند ایتالیایی به ایران می‌آید/ اجرا با ارکستر سمفونیک تهران

 ارکستر سمفونیک تهران در تازه‌ترین همکاری مشترک خود با مجموعه های بین المللی، همراه با پائولو اولمی موزیسین برجسته ایتالیایی و رهبر ارکستر جوانان اروپا پنجشنبه ۳۰ دی ماه در چارچوب برگزاری سی و دومین جشنواره موسیقی فجر کنسرتی را با حمایت بنیاد فرهنگی هنری رودکی و ستاد جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت اجرا می کند.

پائولو اولمی رهبر ارکستر جوانان اروپا از جمله هنرمندان صاحب نامی است که در دوران کودکی نوازندگی پیانو را زیر نظر استادانی چون موسیمو پرادلا و فرانکوفرارا آموخته است. او رهبری ارکستر را از سال ۱۹۷۹ آغاز کرده و از سال ۱۹۸۶ به بعد در اغلب تالارهای کنسرت و اپرای دنیا به رهبری ارکستر پرداخته است. این هنرمند در جریان فعالیت های بین المللی خود توسط ولفگانگ سوالیش برای همکاری با اپرای «بایریشر استاتوسفر» مونیخ دعوت شد که در این مجموعه به توفیقات زیادی هم دست پیدا کرد. پائولو اولمی بعدها موفق به دریافت جایزه «پییر لویجی پیزی» از جامعه منتقدان فرانسه وجایزه بهترین اپرای سال از تولیدات برجسته اپرایی ویلیام تل و تئاتر شانزه لیزه پاریس شد.

«آرایشگر شهر سویل»، «تیوینگ مگپی»، «نبوکا و توراندوت» دراپرای بارسلونا، اجرای کنسرت «نبوکا» در سالن رویال لندن و بوینس آیرس، «عروسی فیگارو» در اپرای استراسبورگ، اپرای «پروانه خانم» در دانمارک، اجرای اثر «پاکوئل» در سالن موسیقی شیکاگو، اجرای آثار منتخب ویوالدی در تالار اپرای «برلینو»، همکاری با ارکستر فیلارمونیک توکیو، ارکستر سانتا سیسیلیا رم، ارکستر ملی فرانسه، ارکستر فیلارمونیک لندن، ارکستر رویال فیلارمونیک لندن، ارکستر «کونت گاردن» کشور اسپانیا، برگزاری چندین تور موسیقایی در کشورهای مختلف اروپایی، اجرای اپرا در کشور هند، همکاری با ارکستر سمفونیک کوبا و یک اجرای ویژه روسینی با عنوان «استابات متر» در جشن اتحادیه اروپا از جمله فعالیت های دیگر این رهبر ارکستر در عرصه موسیقی است.

وی در کشور ایتالیا نیز اجراهای موفقیت آمیزی داشته که از آن جمله می توان به اجرای قطعات «روینی» در سالن تئاتر «ودنل کارلو فلیس» در جنووآ و همچنین رهبری ارکستر در ارکستر فیلارمونیک لندن و ارکستر سمفونی کروز با اجرای «روسینی» در «آرونا دی ورونا» اشاره کرد.

کنسرت مشترک ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر جوانان اروپا با حمایت بنیاد فرهنگی هنری رودکی و ستاد برگزاری سی و دومین جشنواره موسیقی فجر روز پنجشنبه ۳۰ دی ماه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت تهران برگزار می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان