//
کدخبر: ۶۱۱۰۹ //
همزمان با روز جهانی منع خشونت علیه زنان

ملاقات با «عروس پشت محراب» در شبکه پرس تی وی

مستند «عروس پشت محراب» از تولیدات شبکه پرس تی وی به مناسبت 25 نوامبر (4 آذر) روز جهانی منع خشونت علیه زنان، از این شبکه پخش می شود.

ملاقات با «عروس پشت محراب» در شبکه پرس تی وی
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی پرس تی وی، مستند «عروس پشت محراب» (The Bride behind the Altar ) به کارگردانی مایکل فیتزپاتریک محصول سال 2015 شبکه پرس تی وی است و سیلویا لوزی و لوکا بلینو نویسندگی این مستند را بر عهده داشته اند.

این مستند به بررسی تبعات منع ازدواج در کلیسای کاتولیک می پردازد و داستان زنانی را روایت می کند که به مدت طولانی و مدام با کشیش ها روابط عاشقانه داشته اند و مشکلات خود را در قالب نامه با پاپ بندیکت شانزدهم و پاپ فرانسیس مطرح کرده اند. پس از دریافت این نامه ها، واتیکان تلاش کرد که کشیش هایی که با این زنان ارتباط داشتند را پیدا کند و آنان را به ماموریت های بلندمدت بفرستد.

مستند «عروس پشت محراب» به انعکاس وضعیت قربانیان اصلی این رابطه های عاشقانه یعنی زنان می پردازد و نشان می دهد چهره ای که کشیشان برای زنان قربانی به نمایش می گذارند، چهره ای روحانی است و از آنان با توجیه رابطه جنسی با فرزندان خدا، سوء استفاده می کنند... کلیسا زنان را مجبور به امضای تعهدی می کند که در مقابل دریافت اعانه ماهیانه، هیچگاه نام پدر واقعی فرزندان خود را فاش نکنند. برخی نیز اقدام به سقط جنین یا واگذاری سرپرستی فرزند خود به اشخاص دیگر می کنند.

 

این مستند به خوبی نشان می دهد که اگر ازدواج پنهانی کشیش ها برای کلیسا دردسرساز شود، اخراج می شوند. تعداد کمی شانس پیدا کردن کار دیگری را دارند اما برخی از کشیش ها با شجاعت از کلیسا جدا شده و تشکیل خانواده می دهند.

 

مستند «عروس پشت محراب» چندی پیش توانست به مرحله رقابت نهایی جشنواره مرکز فیلم آسیایی global fest  (AFC (asian film centre) Global Fest) در هند راه یابد. این جشنواره 10 تا 12 نوامبر 2017 (19 تا 21 آبان 96) در کلکته هندوستان برگزار شد.

 

از سال ۱۹۸۱، ۲۵ نوامبر هر سال (معادل چهارم یا پنجم آذر) به عنوان روز جهانی منع خشونت علیه زنان گرامی داشته می شود. این روز برای یادآوری عزم همگانی برای مبارزه با خشونت علیه زنان انتخاب شده است. مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ۱۷ اکتبر ۱۹۹۹ نامگذاری این روز را به عنوان روزی جهانی تصویب کرد. این تاریخ به دلیل قتل وحشیانه سه خواهر اهل جمهوی دومینیکن در 25 نوامبر سال 1960 انتخاب شده است. خواهران «میرابل» از فعالان سیاسی اهل جمهوری دومینیکن در این روز پس از ماه ها شکنجه، توسط سازمان امنیت ارتش این کشور به قتل رسیدند. جرم این سه خواهر، شرکت در فعالیت های سیاسی علیه رژیم دیکتاتوری حاکم بر دومینیکن بوده است.

 

مستند «عروس پشت محراب» شنبه و یکشنبه 4 و 5 آذر ماه ساعت 04:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این مستند نیز در ساعات 09:00 ، 15:00 ، 21:00 و 01:00 پخش خواهد شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۱۱۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان