//
کدخبر: ۶۱۰ //

روحانی «سرگشته» شکلی از روحانیت را مجسم می کند که با تصورعموم مردم متفاوت است

سلمان فرخنده گفت: شکلی از روحانیت در «سرگشته» روایت می‌شود که با تصور عموم مردم با این قشر متفاوت است و بیننده هم کمتر آن‌را دیده است.


روحانی «سرگشته» شکلی از روحانیت را مجسم می کند که با تصورعموم مردم متفاوت است

«سلمان فرخنده» بازیگر نقش روحانی در فیلم سینمایی «سرگشته»، که کار حرفه ای خود را در سینما با فیلم سینمایی «50 قدم آخر» به کارگردانی کیومرث پور احمد آغاز کرد در رابطه با چگونگی رسیدن به نقش خود در فیلم «سرگشته» که یک روحانی مبارز و جهادگر است  گفت: هر بازیگری معمولا راجع به آنچه انجام داده است و روندی که برای رسیدن به نقش طی کرده است می تواند صحبت های زیادی داشته باشد اما نکته مهم آن است که ببینیم توانسته آن را در عمل و در مرحله اجرا پیاده کند و ساختمان نقش را به درستی بنا کند یا نه؟ من هم امیدوارم حاصل کار توسط مخاطب به درستی سنجیده شود و بیننده ارتباط خوبی با اثر و بازی‌ام برقرار کند، چرا که سینما تعاملی دوسویه میان فیلم و مخاطب است و تا زمانی که دیده نشود نمی تواند هیچ قضاوت درستی راجع به هیچ یک از فعالیت های درون آن داشت.

روحانی «سرگشته» شکلی از روحانیت را مجسم می کند که با تصورعموم مردم متفاوت است

فرخنده در خصوص نگاهش به شخصیت روحانی قصه گفت: من هم نگرش خاص خودم را به شخصیت داشتم که برداشتی متفاوت از برداشت کارگردان و نویسنده اثر است و بالطبع در طول مدت تولید تمام تلاشم را کردم تا به دو دیدگاه دیگر کارگردان و نویسنده نزدیک تر شوم.

وی ادامه داد: شخصیت روحانی که سعی کردم خودم را تا جای ممکن به آن نزدیک کنم قرار است به یک سلوکی دست پیدا کند و شکلی از روحانیت را مجسم می کند که با تصورعموم مردم با این قشر متفاوت است و بیننده هم کمتر آن را دیده، امیدوارم نمایش آن برای مخاطب بازخورد خوب و درستی را به همراه داشته باشد و منطبق با تحلیلی باشد که نویسنده اثر از آن انتظار داشته است.

این بازیگر سینمای دفاع مقدس در رابطه با اهمیت فیلمنامه در پرداخت شخصیت پردازی و کمک به پرداخت بازیگر به نقش گفت: فیلمنامه به عنوان شالوده و بن مایه جهان داستانی فیلم می تواند کار بازیگر را در پرداختن به نقش جهت دهد، از طرفی می تواند کار او را سخت کرده و او را سردرگم سازد و از سویی دیگر بازیگر را به عمق و درونیات نقش که شاید خواننده ای غیر از بازیگر آن را در فیلمنامه درک نکند برساند. مواجهه من با فیلمنامه نیز چیزی میان این دو حالت بود، چرا که فضاهای داستان بسیار درونی نگاشته شده و از سویی روایت آن در زمان های مختلف کمی بازیگر را در راستای درک شخصیت دچار سرگشتگی می کند که الحمدالله حضور همیشگی آقای هاشم زاده و صحبت های زیاد با ایشان گره های فکری من را باز کرد و توانستم ارتباط عمیقی برقرار کنم.

کارگردان و بازیگر نمایش «جنین جن زده»، نحوه مواجهه خود با نقش روحانی را سخت و طاقت فرسا عنوان کرد و اظهار داشت: ایفا کردن نقشی در فیلم که بازه زمانی 30 ساله‌ای را در بر می‌گیرد بسیار سخت است و آماده کردن صدایی سی سال پیرتر از آنچه هستی به نوع خود دشواری هایی دارد که تنها در بازی مشخص می شود. در این رابطه هم باید بگویم از صدابردار خوب فیلم بسیار آموختم. همچنین شرایط سخت تولید در روزهای سرد زمستان و مناطق بیابانی کار را بسیار سخت تر می کرد. بسیاری از پلان های دشوار ما در تدوین بنا به صلاح دید کارگردان و در راستای بهتر دیده شدن قصه حذف شده است و این خود نشان دهنده سختی کار بازیگر است که می تواند هفته ها تلاشش را در راستای روایت بهتر قصه نادیده بگیرد.

وی در پایان در خصوص حضور فیلم «سرگشته» در جشنواره فیلم فجر و پذیرفته شدن یا نشدن آن از سوی هیأت انتخاب بیان داشت: امیدوارم تلاش همه گروه فیلم سرگشته و تولیدکنندگانش دیده شود تا شاهد فیلم خوب و هدفمندی در ژانر دفاع مقدس در جشنواره امسال باشیم چراکه سرگشته از جمله فیلم‌هایی است که کمتر کسی برای ساخت آن همت می گمارد، هم بخاطر سختی در تولید و هم به جهت بازخوردهای متفاوتی که می تواند داشته باشد. در هر صورت جای فیلم هایی همچون سرگشته در سینمای ایران بسیار خالی است و رفته رفته با تولید بیشتر این دست آثار ارزشی باید ذائقه مخاطب را آگاه و روشن ساخت تا سینما را هدفمند دنبال کند.

 

 

منبع: دیباچه
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان