//
کدخبر: ۶۰۹۸۷ //
از هیسپان تی وی ببینید:

«شورش» در دبیرستان های شیلی

دانش آموزان دبیرستانی در شیلی در اعتراض به سیاست های آموزشی دولت دست به شورش زده و 6 ماه دبیرستانی را اشغال می کنند تا به خواسته های خود برسند. مستند «شورش» از هیسپان این اعتراض طولانی را به تصویر کشیده است.

«شورش» در دبیرستان های شیلی
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان؛ مستند «شورش» (Dario en toma) مربوط به اعتراضات دانش آموزی در شیلی است که طی آن گروهی دانش آموز دبیرستانی، یکی از دبیرستان های معروف پایتخت را اشغال می کنند و به مدت شش ماه آن را در اشغال خود نگه می دارند تا اهرم فشاری برای دستیابی به خواسته هایشان باشد.

 

در این مستند سعی شده به سیاست های دولت شیلی درباره آموزش و اعتراضاتی که در پی آن بوجود آمده است، پرداخته شود. دولت شیلی تمایل دارد تا حد امکان از ارائه آموزش رایگان به دانش آموزان خودداری کند و به همین سبب بسیاری از دبیرستان ها و بیشتر مراکز عالی آموزشی، خصوصی هستند و این مسئله باعث شده تا بسیاری از دانش آموزان توان ادامه تحصیل را نداشته باشند.

 

در این مستند، می بینیم دانش آموزان برای اینکه صدای اعتراضشان بیشتر شنیده شود حتی به اعتصاب غذا هم روی می آورند. شش ماه می گذرد و در نهایت آنها متوجه می شوند که توان مقابله با دولت را ندارند. دولت حتی به کوچک ترین مطالبات آنها هم پاسخ مثبتی نمی دهد.

 

مستند «شورش» به کارگردانی Jm Onata محصول سال 2013 است که در هیسپان تی وی دوبله شده و در سه قسمت 25 دقیقه ای از روز چهارشنبه ساعت 7:30 به وقت تهران به روی آنتن می رود و در ساعات 14:30 و 20:30 همان روز بازپخش می شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۰۹۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان