//
کدخبر: ۶۰۶۹ //

آخرین اجراهای روز صحنه‌ی تئاتر فجر / از دلقک اسپانیایی تا چند نمایش دیگر

آخرین شب از سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر میزبان نمایش «رویا_۱» با اجرای یک دلقک از اسپانیا همراه بود.

به گزارش فرتاک نیوز، در خلاصه داستان «رویا_۱» که  نویسندگی، کارگردانی و بازیگری آن را «روبرتو وایت» بر عهده داشت، آمده است؛ «رویا-۱» براساس شیوه‌های تئاتر فیزیکال طراحی شده است.

دلقک این نمایش با دستکاری اشیا، داستان قطعات کوچکی را روایت می‌کند که در یک خانه بسیار ویژه قرار دارند.»

این اجرا که کاری از اسپانیا _آرژانتین بود، شب گذشته _ یکشنبه ۱۱ بهمن_ در بخش بین‌الملل تالار قشقایی_ تئاتر شهر به صحنه رفت.

این نمایش نیز به دلیل پُر شدن صندلی‌ها برای افرادی که با وجود داشتن بلیت جایی برای نشستن نداشتند با تاخیری حدود ۱۵ دقیقه‌ای آغاز شد، همچنین اطلاعاتی قبل از آغاز اجرا به تماشاگران ارائه نشد.

این مردم خود را گول می‌زنند...

«دکتر استوکمان (دشمن مردم)» به کارگردانی علی پویان  نیز در آخرین شب جشنواره بین المللی تئاتر فجر در حالی روی صحنه رفت که با تاخیر بیست دقیقه‌ای همراه بود و بخشی از تماشاگران از اواسط اجرا سالن را ترک کردند.

«دکتر استوکمان» که مردم شهر او را «دشمن مردم» می‌نامند؛ پزشک حمام‌ها و آبهای معدنی شهر است که با آزمایش‌های متعدد متوجه آلودگی در آبهای شهر می‌شود و مصمم است که حرف خود را به گوش همه برساند اما برادر او به عنوان شهردار شهر هر کاری می‌کند تا این اتفاق رخ ندهد ... .

دکتر استوکمان را که «هنری ایبسن» نویسندگی کرده است؛ توسط ایوب آقاخانی، جلیل فرجاد، بهرام ابراهیمی، نادیا فرجی، عباس شادروان، علی عبادت طلب، بابک قادری، کوروش زارعی، نورالدین جوادیان و آذر سماواتی در تالار چهارسو در تئاتر شهر و در بخش مهمان اجرا شد.

علی پویان، کارگردان در پایان این اجرا، آن را به آتش‌نشانان و قهرمانان پلاسکو، احمد گودرزی و مرحوم رکن الدین خسروی تقدیم کرد.

مشارکت حاضران در اجرای یک نمایش توسط «روشندلان»                                                                                

«نمایش اتوبوس در دست تعمیر» به نویسندگی سعید شهریار و کارگردانی جعفر دل‌دل از جمله اجراهایی بود که در آخرین روز جشنواره‌ی تئاتر فجر توسط هنرمندان روشندل از استان یزد اجرا شد و با استقبال تماشاگران رو برو شد.

«اتوبوس در دست تعمیر است» در حالی در تالار سایه تئاتر شهر به اجرا درآمد که ظرفیت صندلی‌های آن تکمیل شده بود.

 پیش از آغاز این نمایش از برخی حاضران دعوت شد تا با حضور در صحنه در اجرا مشارکت داشته باشند. این اجرا اعتراض به عدم مناسب‌سازی محیط برای نابینایان یکی از محوریت‌های اصلی نمایش بود.                                                                                             

اتفاقی که در این اثر می‌افتد این است که در اتوبوس باز نمی‌شود و همه باید کمک کنند تا بتوانند از اتوبوس خارج شوند. در همین زمان نیم‌نگاهی هم به شرایط زندگی روشندلان می‌شود.

 

 

منبع: ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۰۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان