//
کدخبر: ۵۹۰۸۱ //

نمایش «پیاده روی اربعین» در هیسپان + فیلم

به مناسبت اربعین حسینی، مستند «چهلمین روز» که مراسم اربعین به خصوص پیاده روی زائرین از نجف تا کربلا را به نمایش می گذارد، برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان به روی آنتن می رود.

نمایش «پیاده روی اربعین» در هیسپان + فیلم
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، در مستند «چهلمین روز» (The Fortieth Day)اطلاعات مختلفی در مورد اربعین حسینی ارائه می شود. نگاه این مستند به دوستداران و عاشقان امام حسین (ع) است که از نقاط مختلف دنیا در نجف گرد هم آمده و با پای پیاده به سمت بارگاه آن حضرت روانه می شوند تا در روز اربعین فلسفه بزرگ قیام عاشورا را بار دیگر به جهانیان یادآوری کنند.

 

در این مستند 25 دقیقه ای، مصاحبه های مختلفی با زائران انجام شده و نظرات و احساسات آنها در مورد واقعه کربلا و همچنین راهپیمایی سالیانه ایام اربعین از زاویه نگاه دوربین ثبت شده است.

 

در ادامه این مستند، اشاراتی به مشکلات مربوط به انجام این امر در زمان صدام حسین به دلیل قساوت های رژیم بعث در حق زائرین، و همچنین به حمله داماد صدام به بارگاه سیداالشهدا(ص) نیز اشاره می شود. خطرات و مشکلاتی که حتی پس از پایان کار رژیم بعثی نیز در مسیر حرکت زائران وجود داشته است از دیگر محورهای تمرکز این مستند بوده و طی آن عشق و شور راهپیمایان اربعین که با وجود تمامی این مشکلات و خطرات، هر سال مشتاق تر و عاشقانه تر این ایام را گرامی داشته اند، به تصویر کشیده می شود.

 

مستند «چهلمین روز» که توسط شبکه پرس تی وی در سال 2013 تولید شده، در شبکه هیسپان دوبله شده و پنج شنبه 18آبان  ساعت 4:30 (به وقت تهران) به روی آنتن رفته و همان روز ساعت 13:30 تکرار می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۹۰۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان