//
کدخبر: ۵۶۱۶۵ //
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش :

چگونه معلمان حق‌التدریس را بدون آزمون و تایید صلاحیت حرفه‌ای استخدام کنیم؟

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از مخالفت این شورا با جذب معلمان حق‌التدریس بدون برگزاری آزمون و تایید صلاحیت حرفه‌ای خبر داد.

چگونه معلمان حق‌التدریس را بدون آزمون و تایید صلاحیت حرفه‌ای استخدام کنیم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

مهدی نوید ادهم ، در رابطه با جذب معلمان حق التدریس اظهار کرد: اعضای شورای عالی آموزش و پرورش در جلسه اخیر خود نسبت به مصوبه جدید مجلس در زمینه استخدام نیروهای حق‌التدریس که کلیات آن به تصویب رسید گله‌مند بودند.

 

وی افزود: شورای عالی آموزش و پرورش از ریاست مجلس، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات و نمایندگان تقاضا دارد با توجه به نقش اساسی معلم در فرایند یاددهی و یادگیری و به ویژه نقش معلم در تحقق رسالت سنگین سند تحول بنیادین از تصویب این طرح خودداری کنند.

 

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: نمایندگان مجلس حداقل به آموزش و پرورش اجازه دهند تا علاقمندان به استخدام در این وزارتخانه را پس از تایید صلاحیت‌های حرفه‌ای و کسب حداقل نمرات لازم جذب کند و معلمان حق‌التدریس نیز باید این مراحل را طی کنند.

 

نویدادهم ادامه داد: افرادی که هم اکنون به صورت نیروی حق‌التدریس فعالیت می‌کنند متناسب با نیاز آموزش و پرورش نیستند و نیاز ما در رشته‌ها و مناطقی است که این افراد نمی‌توانند به خوبی به آنها پاسخ دهند.

 

وی تصریح کرد: معلم اصلی‌ترین مولفه تعلیم و تربیت است و باید از شایستگی‌ها و صلاحیت‌های حرف‌ای لازم برخوردار باشد و نمی‌توان افرادی را بدون آزمون و تایید صلاحیت‌های حرف‌ای استخدام کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۶۱۶۵ //
ارسال نظر
 
  • سهند

    منظور مجلس از استخدام معلمان حق التدریسی شامل ان دسته از معلمانی است که قبل از س ال 91 در اموزش و پروش بصورت حق التدریسی بودند و ازمون دادند با اندکی نمره کم است خدام نشدند و از سال 94 مجداد تدریس میکنن د. لیسانس وبالاتر مدرک دارند با رشته مرت بط دوره های ضمن خدمت گذراندند.بارها گزین ش شدند.و اکنون تحصیلات و مرتبط خوبی دارن د.تعداد انها در حدود هفده هزار نفراست. ک ه همون ماده هفده شامل حال انها میشود.... نه افراد جدید الورود و موقتی..تعداد 121 هزار نفر شامل افراد جدید الورود و پیش دب ستانی و اموزش یاران هستند که حتی حق التد ریسی هم نیستند. در مورد نیروهای جدید حق با اقای نوید ادهم است.ولی در مورد نیروها ی ماده هفده قبل از 91 ظلم است استخدام نش وند.هم سالهاست تدریس میکنند. هم سن و سال ی از انها گذشته.بهتر است این دو را باهم تفکیک کنند تا ظلمی بر کسانیکه سالهاست بد ون حقوق و مزایا زحمت کشیدند نشود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان