//
کدخبر: ۵۵۰۹ //

افتتاحیه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با طعم تلخ پلاسکو

افتتاحیه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد در ساعت مقرر آغاز شد.

افتتاحیه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با طعم تلخ پلاسکو

به گزارش فرتاک نیوز،  افتتاحیه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد در ساعت مقرر آغاز شد.

 

امسال با توجه به حجم بالای فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه و چشم‌انداز جشنواره فجر؛ مسئولان تصمیم گرفتند تا چند روز زودتر برنامه‌های جشنواره را آغاز کنند.

 

صبح امروز برنامه نمایش فیلم‌های جشنواره در دو کاخ مردمی (پردیس ملت) و کاخ رسانه‌ای (برج میلاد) منتشر شد. با این اتفاق و با برگزاری افتتاحیه جشنواره، عملا چراغ این رویداد فرهنگی روشن می‌شود و همه چشم‌ها به پرده نمایش فیلم‌ها در برج میلاد و نهایتا تصمیمات داوران جشنواره برای انتخاب برگزیدگان خیره می‌ماند.

دستور کار افتتاحیه جشنواره فجر همانند سال‌های گذشته در چند بخش تعریف می‌شود؛ سخنرانی و میزبانی مدیران جشنواره یعنی ریاست سازمان سینمایی و دبیر جشنواره،  آیین بزرگداشت سینماگران و اهدای جوایز بخش اقلام تبلیغی سینمای ایران.

دکور افتتاحیه ترکیبی از ال.‌ای.‌دی و ویدئوگرافیک و دکور است و اجرای مراسم را هم احسان کرمی بر عهده دارد.

با این مقدمه، گزارش لحظه به لحظه مراسم افتتاحیه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر را در ادامه بخوانید:

18:25 تا به این لحظه از جمله هنرمندان حاضر در کاخ جشنواره می توان به سیروس الوند، مهتاب کرامتی، منوچهر هادی، یکتا ناصر، پوریا آذربایجانی، مهدی پاکدل، مجید توکلی، همایون ارشادی اشاره کرد.

18:39 در حالی که هنوز مراسم به طور رسمی آغاز نشده؛ همچنان بر حضور چهره‌های فرهنگی و هنری و البته اصحاب رسانه افزوده می شود. در میان مسئولان فرهنگی تا به حال رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی خود را به برج میلاد رسانده اند.

18:45 هنرمندانی چون فریدون جیرانی، هوشنگ گلمکانی، محسن کیایی، امیر جعفری، ستاره اسکندری، ناصر هاشمی، مهدی صباغ‌زاده، کاوه صباغ زاده، سارا بهرامی، مهران احمدی،سعید ملکان، ماه چهره خلیلی، سارا بهرامی، و ... دیگر هنرمندان حاضر در این مراسم هستند. مهمانان هنوز وارد سالن همایش‌های برج میلاد نشده اند.

19:04 افتتاحیه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با پخش سرود ملی کشورمان و تلاوت آیاتی از قرآن کریم در سالن همایش های برج میلاد آغاز شد.

19:11 حاشیه افتتاحیه: خبرنگاران جایگاه ویژه‌ای ندارند؛ این در حالی است که عوامل فیلم ها جایگاه مشخصی برای نشستن دارند. برج میلاد به عنوان کاخ رسانه‌ای سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در نظر گرفته شده است!

19:13 احسان کرمی مجری افتتاحیه جشنواره فیلم فجر، با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و خوشامدگویی به مهمانان، از حادثه غمبار پلاسکو یاد کرد و همچنین یاد هنرمند فقید کشورمان کاظم افرندنیا را گرام‍ی داشت.

19:17 محمد حیدری دبیر جشنواره فیلم فجر با حضور در مراسم افتتاحیه این رویداد فرهنگی ضمن خیر مقدم به مهمانان و هنرمندان گفت: سال نوی سینمای ایران مبارک. امیدوارم امسال سال پر رونقی برای سینمای کشورمان باشد. حیدری پس از این سخنان سن را ترک کرد.

19:22 جشنواره فیلم فجر هم جا نماند و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو، کلیپی از فداکاری و غیرت این عزیزان را به نمایش گذاشت.

19:28 پس از پخش کلیپ، از خانواده شهید کنعانی دعوت شد تا روی صحنه بیایند و وزیر ارشاد و ایوبی لوح تقدیری را به خانواده این شهید تقدیم کردند.

19:33 سپس، امیر مهدیان یکی از آتش نشانانی که سر حادثه پلاسکو حضور داشت، روی صحنه آمد. او از مردم خواست به احترام شهدا برایش دست نزنند و همه به احترام این قهرمانان سکوت کرده و ایستادند.  امیر مهدیان گفت: ببخشید مجلس را غمگین کردم؛ ما توانستیم آواربرداری را انجام دهیم و ذره ذره شهیدانمان را پیدا کنیم. ممنونم که عزیزان هنرمند بر سر حادثه پلاسکو حاضر شدند.

19:35 کلیپ بزرگداشت محمد کاسبی در حالی پخش شد که او در این کلیپ گفته بود رابرت دنیرو از بازی او در فیلم پدر ساخته مجید مجیدی تمجید کرده است.

19:40 پس از پخش کلیپ محمد کاسبی به روی صحنه آمد. احسان کرمی از همسر محمد کاسبی دعوت کرد تا روی صحنه حاضر شود و مراسم بزرگداشت از محمد کاسبی انجام شد.

19:46 حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی برای سخنرانی به روی صحنه آمد.

20:10  مراسم تجلیل از غلامرضا موسوی  توسط فرشته طائرپور و محمد مهدی دادگو در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

موسوی از طرف خود و همکارانش از ترانه علیدوستی تجلیل کرد و به احترام او کلاه از سر برداشت.

20:16 رضا صالحی امیری وزیر ارشاد، برای سخنرانی روی صحنه آمد.

20:24 بخش اهدای جوایز اقلام تبلیغی و اطلاع رسانی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر آغاز شد.

سیمرغ بلورین بهترین آنونس به "روح الله موحدی" برای ساخت آنونس "سیانور " اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین پوستر به "طاها ذاکر" برای پوستر فصل "باران های موسمی" تعلق گرفت.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۵۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان