//
کدخبر: ۵۱۰۸۵ //

نوزدهمین جشن سینمای ایران برگزارشد/جشن سینمایی با طعم فوتبال

نوزدهمین جشن سینمای ایران (جشن خانه سینما) با حضور جمعی از سینماگران، هنرمندان، اهالی رسانه و ... برگزار شد.

نوزدهمین جشن سینمای ایران برگزارشد/جشن سینمایی با طعم فوتبال
به گزارش فرتاک نیوز،

در حالی که قرار بود مراسم نوزدهمین جشن سینمای ایران با حضور جمعی از سینماگران رأس ساعت 19:30 شروع شود، این مراسم با یک ساعت تاخیر آغاز شد.

 

دو شب قبل، دست‌اندرکاران جشن سینمای ایران از چهار سینماگر پیشکسوت کشورمان تجلیل کردند. سیروس ابراهیم زاده، کیانوش عیاری، حسین علیزاده و محمد حسن خوشنویس سینماگرانی بودند که از آنها تجلیل شد.

 

 امشب در آیین پایانی جشن سینمای ایران، برترین‌های سال سینمای کشور در بخش‌های مختلف معرفی شدند و تندیس را به خانه بردند.

 

متن و حاشیه این جشن سینمایی را در ادامه بخوانید؛

 

پایان مراسم نوزدهمین جشن سینمای ایران با اجرای اشکان خطیبی

فرشته طائرپور در پایان مراسم گفت: می بینید که بخش زیادی از صندلی ها خالی است؛ زیرا کارت های مراسم دیشب چاپ شد. همه این امکانات که می بینید از نظر فنی، سن و... ،کمتر از ۲۴ ساعت برای تهیه آنها زمان داشتیم. همه می فهمند که چه زحمتی کشیده شده که نوزدهمین جشن مثل همه سال ها آبرومند برگزار شود. با همه کارشکنی ها این جشن برگزار شد تا ثابت کنیم ما معماران رویاها و آرزوهای مردم هستیم.

 

سپس در پایان مراسم، اشکان خطیبی ترانه‌ای خواند.

 

نوزدهمین جشن سینمای ایران در سراشیبی؛ آخرین جوایز اهدا شدند

فرشته طائرپور، ابوالحسن داوودی، فرهاد توحیدی، هارون یشایایی، رخشان بنی اعتماد و غلامرضا موسوی برای اهدای تندیس بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم به روی صحنه آمدند.

 

هر سه جایزه را اصغر فرهادی برد!

او در یک پیام تصویری گفت: باعث خوشحالی من است که این جایزه را گرفتم و از همه برگزارکنندگان تشکر می کنم. آرزو می کنم که این جشن ها باعث همدلی میان سینماگران شود و برای همه آرزوی تندرستی دارم. امیدوارم سال بعد کنار شما باشم.

 

شهاب حسینی در مراسم حضور نداشت!/ لیلا حاتمی در جشن خانه سینما هم بهترین شد

تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد به شهاب حسینی رسید. البته او به دلیل حضور در نمایش اعتراف در مراسم حاضر نبود و بابک کریمی به نمایندگی از او ، جایزه را گرفت.

جایزه بهترین بازیگر زن به لیلا حاتمی برای رگ خواب رسید.

 

مشکلات فنی به اوج رسید!

از ابتدای برگزاری جشن سینمای ایران مشکلات فنی هم حضور قابل توجهی‌داشتند. در این مراسم بارها صدا و پخش ویدئوها قطع شد و به نوعی‌جشن از آن شور و هیجانش افتاد.

کار به جایی رسید که کرمی اعلام کرد تا حل مشکلات فنی، ترانه‌هایی پخش خواهد شد. ترانه‌های محسن چاوشی و بهنام بانی فضای شادی در این جشن سینمایی رقم زد.

 

اهدای جوایز به حساس ترین بخش ها رسید

نوزدهمین جشن سینمای ایران با اهدای جوایز بخش بهترین بازیگران زن و مرد، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم به اوج هیجان رسید. تا به الان پانته آ پناهی ها جایزه بهترین بازیگر مکمل زن را برای لاک قرمز گرفته است.

پناهی ها که در آغاز در میان هنرمندان حضور داشت، به دلیل اجرای تئاتر جشن را ترک کرد. جایزه پناهی ها را شبنم مقدمی به نمایندگی از طرف او دریافت کرد.

 

همچنین فرید سجادی‌حسینی جایزه بهترین بازیگر مکمل مرد را برای فیلم فروشنده برد.

 

کارن همایونفر باز هم جایزه برد!

جایزه بهترین موسیقی متن به کارن همایونفر آهنگساز کشورمان رسید. او جوایز متعددی را از جشنواره های مختلف سینمایی گرفته است.

محمد سریر درباره او گفت: موسیقی روح فیلم است و این روح دیده نمی شود. کارن یکی از کسانی است که این روح را در سینمای ایران دمید.

کارن همایونفر پس از دریافت جایزه گفت: من رکورددار دریافت جایزه از جشن خانه سینما هستم!

 

ذوق زدگی سینماگران از برد تیم پرسپولیس مقابل الاهلی عربستان

سینماگران هم بازی پرسپولیس مقابل الاهلی عربستان را دنبال می کردند. کرمی پس از برد پرسپولیس در این مسابقه گفت: اینجا یک مراسم سینمایی است اما می خواهم بگویم که پرسپولیس سه بر یک الاهلی عربستان را برد.

 

حرف‌های خاص مریلا زارعی در جشن سینمای ایران

مریلا زارعی هم مثل همه با تبریک روز ملی سینما به موفقیت اخیر سینمای کشورمان در جشنواره ونیز اشاره کرد اما جنس حرف های او کمی با بقیه فرق داشت.

 

او گفت:  سینما باید تاثیر بگذارد اما باید تاثیر هم بگیرد. سال قبل به فاجعه منا اشاره کردیم و امروز فاجعه ای دیگر رخ داد؛ فاجعه کشتار مسلمانان میانمار. نباید سینما نسبت به این فجایع بی تفاوت باشد.

 

تبریک برگزیده بخش چهره پردازی به نوید محمدزاده

عبدالله اسکندری بعد از دریافت جایزه‌اش، کسب جایزه از جشنواره ونیز را به برادران جلیلوند و نوید محمدزاده تبریک گفت و جایزه‌اش را به مانی اسکندری مجری گریم‌هایش تقدیم کرد.

 

بالاخره مجری جشن نوزدهم به مراسم رسید

احسان کرمی بالاخره به مراسم رسید و همان ابتدا، وحید جلیلوند را روی سن دعوت کرد. از جلیلوند و محمدزاده به دلیل کسب جایزه در جشنواره فیلم ونیز تجلیل شد.

 

وحید جلیلوند به روی صحنه آمد و گفت: زحمت شبانه روزی کل گروه باعث به نتیجه رسیدن این فیلم (بدون تاریخ بدون امضا) شد و این جوایز بین المللی ماحصل پیشینیان من است؛ مثل عباس کیارستمی یا سهراب شهید ثالث، مجید مجیدی و ... . آن ها بودند که راه ما را هموار کردند.

 

اتفاق عجیب در جشن نوزدهم سینمای ایران

مجری با موتور به جشن می آید! این حرفی بود که همایون اسعدیان زد

همایون اسعدیان در بخشی از مراسم اعلام کرد، احسان کرمی مجری برنامه است. اما چون  اجرای تئاتر دارد، بعد از اجرا با موتور خودش را به جشن می رساند!

 

تندیس برترین‌های فیلم انیمیشن، فیلم مستند و فیلم کوتاه به برگزیدگان اهدا شد.

 

رئیس جشن سینمای ایران: سینما با نسل جوان نفس می کشد

در ابتدا، هارون یشایایی رئیس جشن سینمای ایران گفت: خوشحالم که امسال توانستیم با آبرومندی جشن را برگزار کنیم. سینمای ایران با نسل جوان خود نفس می کشد و اگر حمایت لازم دریغ شود، سینما دیگر چیزی نخواهد داشت. باید از جوانان حمایت شود.

 

تورج منصوری فیلمبردار کشورمان هم در ادامه گفت: داستان جشن سینمای ایران، با طراحی یک تندیس آغاز شد. اما اکنون  ما در حال ایجاد یک آکادمی هستیم. امروز در سینما جوانانی داریم که من مفتخرم در کنار آنها کار می کنم. امیدوارم سینما ابزاری برای صلح باشد.

 

مدیر خانه سینما: باید داشته هایمان را به نسل بعد منتقل کنیم

شاهسواری مدیر خانه سینما گفت: نمی شود بدون سپاسگزاری از گذشتگان جریانی را آغاز کرد. سهم ما انتقال داشته هایمان به نسل بعدی است. جای همه کسانی که در سال های گذشته برای بنای این سینما رنج برده‌اند، خالی است.

 

آغاز مراسم جشن سینمای ایران

مراسم نوزدهمین جشن سینمای ایران، با یک ساعت تاخیر و پخش سرود ملی کشورمان آغاز شد.

 

غافلگیری‌های نوزدهمین جشن سینمای ایران

طبق اخبار منتشر شده، قرار است در مراسم جشن سینمای ایران از برادران جلیلوند و نوید محمدزاده به خاطر موفقیت اخیرشان در جشنواره ونیز تجلیل شود. جلیلوند جایزه بهترین کارگردانی و محمدزاده جایزه بازیگری این رویداد سینمایی را دریافت کردند.

همچنین اشکان خطیبی در صفحه شخصی خود از ترانه‌خوانی اش در این مراسم خبر داده است.

 

هنرمندان برای نوزدهمین جشن سینمای ایران آمده‌اند

تاکنون؛ محمدمهدی حیدریان، جواد عزتی، فاطمه گودرزی، جهانگیر کوثری، شبنم مقدمی، داریوش اسدزاده، فرهاد توحیدی، منوچهر شاهسواری، بابک کریمی، ایرج طهماسب، ایرج رامین فر، فاطمه معتمدآریا، کوروش تهامی، پانته آ پناهی ها، احمد معظمی،  سیروس ابراهیم‌زاده، هومن سیدی، همایون اسعدیان در این مراسم حاضر شده‌اند.

6754393_478

6754396_9596754397_4326754395_471

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۱۰۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان