//
کدخبر: ۵۰۲۵ //

گالری های تهران میزبان علاقه‌مندان هنرهای تجسمی

نمایشگاه‌های متنوعی از هنرهای تجسمی در گالری‌ها، فرهنگسراها و مراکز هنری تهران میزبان علاقه‌مندان به هنر خواهند بود.

 گالری های تهران میزبان علاقه‌مندان هنرهای تجسمی

به گزارش فرتاک نیوز، نمایشگاه چیدمان مالک قنبری اشرفی و حامد دهقان با عنوان «جستجوی رویای گم‌شده در پایان تاریخ» برگزار می‌شود. این مجموعه چالشی است میان اشیا و رویاها. کاوشی در حد فاصل زمان‌دار بودن ماده و ابدیت رویا.

این نمایشگاه هشتم بهمن‌ماه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «آرته» به نشانی خیابان شیراز جنوبی، پایین‌تر از پل همت، خیابان آقاعلی‌خانی، ۲۰ متری گلستان، ۱۲ متری دوم، شماره ۳ افتتاح می‌شود و تا ۱۷ بهمن به کار خود ادامه خواهد داد.

گالری روزهای شنبه تعطیل است.

گالری برسام

نمایشگاه نگاره‌های منصور مهرنگار با عنوان «نوستالژی» برگزار می‌شود. آثار این نمایشگاه شامل ۲۴ نگاره است که همگی ساختاری سنتی دارند. در این نگاره‌ها از زمینه‌های اسناد خطی که برخی از آن‌ها اصل است به عنوان بوم یا زمینه کار بهره گرفته شده تا حسی از نوستالژی و غربت زمان تداعی شود.

نمایشگاه «نوستالژی» هشتم بهمن‌ماه ساعت ۱۶:۳۰ در گالری «برسام» به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از زرتشت، خیابان پرستو، شماره ۲۲ افتتاح می‌شود و تا ۱۳ بهمن میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری فردا

نمایشگاهی از آثار نقاشی و نقاشی‌خط مهرداد فلاح با عنوان «شیر با خط» گشایش می‌یابد. در این نمایشگاه ۳۰ اثر  از این هنرمند به نمایش درخواهد آمد که در آن‌ها هنرمند با خلق آثار هنری خود سعی دارد حرف تازه‌ای در نقاشی‌خط بزند.

نمایشگاه «شیر با خط» هشتم بهمن‌ماه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «فردا» به نشانی خیابان کریمخان زند، زیر پل کریمخان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی ۶، شماره ۲، واحد ۲ افتتاح می‌شود و تا ۱۴ بهمن میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری مژده

مجموعه‌ای از مجسمه‌های ستاره امین‌اللهی در نمایشگاه «شعر در رگ‌های چوب» به‌نمایش درمی‌آید. امین‌اللهی در این نمایشگاه هفت مجسمه کاربردی با جنس چوب در ابعاد مختلف را در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهد. به‌خاطر زیبایی بافت چوب، او کمتر از رنگ در این آثار بهره گرفته، اما در بعضی کارها قسمتی از کار رنگ شده یا بخشی از کار را ورق طلا کشیده است.

این نمایشگاه ۸ تا ۱۸ بهمن‌ماه یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۱ تا ۱۸ و جمعه‌ها ۱۶ تا ۲۰ در گالری «مژده» به نشانی سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان ۱۸ شرقی، شماره ۲۷، زنگ یک میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری دید

نمایشگاه «آرایه‌های رنگی» شامل آثار نقاشی رها شرفی عالی در گالری «دید» افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه ٢٢ اثر نقاشی انتزاعی (آبستره) با تکنیک اکریلیک به‌نمایش گذاشته می‌شود.

نمایشگاه این هنرمند از ۸ تا ۱۹ بهمن‌ماه در گالری «دید» به نشانی بزرگراه زین‌الدین شرق، خروجی احسان، انتهای خیابان گرمابدری، سمت چپ، ١٩ غربی، شماره ١٨ برپاست.

گالری مس‌نگار

آثار حجمی مهران ملک در قالب یک نمایشگاه انفرادی به‌نمایش گذاشته می‌شود. در این نمایشگاه حدود ۵۰ تندیس و اثر حجمی ارائه خواهد شد که با استفاده از رزین، اپوکسی، شیشه، پلکسی‌گلس و رنگ‌های مختلف ساخته شده‌اند. این آثار حجمی که در فرم‌های متنوع و به شکل‌های گوناگون خلق شده‌اند فضای منفی پیرامون‌شان را دربر می‌گیرند و تجلی‌گاه برکه می‌شوند و زندگی و حرکتی که در آن جاری است.

نمایشگاه «رویای برکه» روز جمعه، هشتم بهمن ماه، از ساعت ۱۶:۳۰ در گالری «مس‌نگار» به نشانی خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، کوچه حکیم اعظم، مجتمع پارک پرنس، واحد تجاری شماره ۵ افتتاح می‌شود و به‌مدت چهار روز ادامه خواهد داشت.

گالری بُن

گالری «بن» با برپایی نمایشگاه گروهی طراحی با عنوان «ریشه‌ها» با گردآوری کریم نصر، فعالیت خود را آغاز کرده است. در این نمایشگاه، ۳۸ اثر طراحی از ۹ هنرمند در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته و طراحی‌های این مجموعه از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا هشت میلیون قیمت‌گذاری شده است.

بهمن بروجنی، حمید پازوکی، علیرضا جدی، مهرداد ختایی، رضا درخشانی، یعقوب عمامه‌پیچ، معصومه مظفری، کریم نصر و احمد وکیلی هنرمندان این نمایشگاه هستند.

نمایشگاه «ریشه‌ها» تا ۲۰ بهمن‌ماه در گالری «بن» در خیابان احمدپور، شماره ۶۰ میزبان علاقه‌مندان است.

گالری ایوان

مجموعه‌ای از جدیدترین آثار بیتا وکیلی در نمایشگاه «عبور باید کرد» به‌نمایش درمی‌آید. این مجموعه شامل آثاری از این هنرمند است که در ادامه آثار قبلی او و با توجه به شرایط اجتماعی و فرهنگی جهان امروز خلق شده‌اند. «عبور باید کرد» شامل ۱۲ تابلو با تکنیک ترکیب مواد روی بوم است.

گالری «ایوان» مانند نمایشگاه‌های گذشته، درصد متعلق به خود از محل فروش این آثار را به یکی از خیریه‌های معتبر اهدا خواهد کرد.

نمایشگاه «عبور باید کرد» از ۸ تا ۲۲ بهمن‌ماه هر روز (به‌جز شنبه‌ها) از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «ایوان» به نشانی الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ میزبان علاقه‌مندان است.

گالری نقش جهان

نمایشگاهی از آثار چوبی و دکوراتیو یک زوج جوان با عنوان «شروود» برپا می‌شود. «شروود» سعی دارد با به کار بردن چوب به‌صورت طبیعی در آثار خود، دنیای خصوصی شما را با طبیعت تلفیق کند. ساخت و طراحی آثارSherwood توسط شهریار رحمانی و غزال علیزاده انجام شده است.

این نمایشگاه هشتم بهمن‌ماه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «نقش جهان» به نشانی نیاوران، کوچه همایونفر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان محمودی ۲، شماره ۹ افتتاح می‌شود و تا ۱۳ بهمن از ساعت ۱۶ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. گالری روزهای شنبه تعطیل است.

خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه گزیده‌ای از آثار زنده‌یاد محمد رفیع ضیایی همراه عکس‌ها و اسنادی از او به عنوان بخش جنبی شصتمین نشست پژوهشی هنر از ۳۰ تا ۸ بهمن - زادروز او - در نگارخانه تابستان خانه هنرمندان برپاست. در این نمایشگاه طرح‌ها، کاریکاتورهای او، نقاشی‌ها، عکس‌ها و اسنادی از کار و زندگی او برای مخاطبان به نمایش درآمده است.

نشست پژوهشی نقد و بررسی کارنامه زنده‌یاد محمد رفیع ضیایی نیز از سوی سازمان زیباسازی تهران و نشریه تندیس با همکاری خانه هنرمندان ایران و انجمن تصویرگران، جمعه ۸ بهمن ساعت ۱۶ با حضور رویا صدر، فرهاد حسن‌زاده، اسماعیل عباسی و امیر سقراطی برگزار می‌شود.

***

نمایشگاه گروهی انجمن سفالگران ایران با عنوان «کودکی» با همکاری خانه هنرمندان ایران تا دهم بهمن‌ماه در محل این خانه برپاست.

در این نمایشگاه ۵۲ اثر با تکنیک سرامیک توسط هنرمندانی مانند کوروش آریش، بهزاد اژدری، محمدرضا افشار طوس، الناز ایرانپاک، صادق باقری، مژگان باوکی، ریحانه جهان سوز، علی زمانی، فرزاد فرجی، شبنم عمانی، فرنوش فروغی، حسین قاسمی، مریم کوهستانی، مهدی مساح و پگاه میرزایی برای مخاطبان به نمایش درآمده است.

موزه امام علی (ع)

نمایشگاه دومین مسابقه عکاسی «خانه‌های روستایی» افتتاح شده است. این مسابقه با حضور ۱۳۱۲ نفر و ۵۲۷۸ اثر به مرحله داوری رسید که از این تعداد، ۱۲۲ اثر در محورهای ذکرشده به نمایشگاه راه یافتند.

بخش ویژه نمایشگاه نیز شامل ۲۸ اثر از استادان و هنرمندان مهمان است که با توجه به محورهای مسابقه و فضای کلی نمایشگاه، با انتخاب خود هنرمندان صاحب اثر، در نمایشگاه به‌نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه تا ۲۱ بهمن در موزه امام علی (ع) واقع در خیابان ولیعصر، بلوار اسفندیار برپاست.

نگارخانه مجموعه سعدآباد

نمایشگاه آثار پریسا ایمان‌پور شامل عکس‌هایی از بناهای تاریخی و طبیعت سعدآباد در فصل پاییز برپا شده است. در نمایشگاه «سعدآباد قاب فصل سوم» ۴۰ قطعه عکس با موضوع بناهای تاریخی و طبیعت سعدآباد در فصل سوم سال به‌نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه «سعدآباد قاب فصل سوم» تا هشتم بهمن‌ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان به هنر عکاسی است.

گالری «آ»

مجموعه‌ای از طراحی‌های بهرام کلهرنیا - گرافیست و مدرس دانشگاه - در نمایشگاه «سهم شک» به‌نمایش درآمده است.

این نمایشگاه تا ۲۲ بهمن‌ماه در گالری «آ» به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان عضدی (آبان جنوبی)، ‌کوچه ارشد، شماره ۷ میزبان علاقه‌مندان است.

موسسه فرهنگی - هنری صبا

نمایشگاه برگزیدگان چهارمین دوسالانه خوشنویسی ایران در موسسه صبا برپا شده است. ۱۴۶ اثر خوشنویسی که دربرگیرنده منتخبی از آثار رقابتی چهارمین دوسالانه خوشنویسی ایران و خوشنویسان برتر استان قزوین است، در نگارخانه خیال و موزه فلسطین در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

علاقه‌مندان تا ۱۸ بهمن می‌توانند از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به‌جز ایام تعطیل از این نمایشگاه دیدن کنند.

این نمایشگاه در موسسه صبا به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، نرسیده به خیابان طالقانی، شماره ۱۵۵۲ (ورودی شرقی)، خیابان ولیعصر (عج)، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، شماره ۱۲۵ (ورودی غربی) و موزه فلسطین واقع در خیابان طالقانی، خیابان شهید برادارن مظفر، تقاطع بزرگمهر، شماره ۷۴ میزبان علاقه‌مندان است.

گالری «اُ»

محمدرضا میرزایی در تازه‌ترین نمایشگاه عکس‌های خود تلاش کرده دیالوگی بین دو هنر عکاسی و نقاشی برقرار کند. در نمایشگاه «دوباره یک‌بار دیگر» ۲۱ عکس تازه از کارهایی روی دیوار رفته که در دو سال اخیر و در شهرهای مختلفی مانند ناپل، پاریس، میلان و استانبول عکاسی شده‌اند.

نمایشگاه «دوباره یک‌بار دیگر» تا ۱۲ بهمن‌ماه در گالری «اُ» به نشانی خیابان ویلا (نجات‌اللهی)، کوچه خسرو، ‌ شماره ۴۶ برپاست.

موزه هنرهای معاصر

نمایشگاه آثار نهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در موزه هنرهای معاصر تهران برپا شده است.

این نمایشگاه تا ۳۰ بهمن‌ماه در محل این موزه واقع در خیابان کارگر شمال، بوستان لاله برپا خواهد بود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۰۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان