//
کدخبر: ۴۹۴ //

جشن هالیوودی‌ها در ایتالیا

موزیکال «لالا لند» از سوی جشنواره‌ی «کاپری هالیوود» ایتالیا به عنوان بهترین فیلم سال انتخاب شد.

جشن هالیوودی‌ها در ایتالیا

بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم «کاپری هالیوود» در کشور ایتالیا با اعطای شش جایزه از جمله بهترین فیلم به موزیکال «لالا لند» ساخته «دیمین شزل» به کار خود پایان داد.

«لالا لند» که یکی از شانس‌های اصلی اسکار بهترین فیلم نیز محسوب می‌شود، جایزه بهترین بازیگری زن را نیز برای «اما استون» به ارمغان آورد و علاوه بر آن جوایز بهترین تیم بازیگری، تصویربرداری، موسیقی متن و ترانه را از این رویداد سینمایی کسب کرد.

فیلم موزیکال «لالا لند» که «رایان گاسلینگ» و «اما استون» بازیگران اصلی آن هستند، اولین نمایش خود را در افتتاحیه جشنواره ونیز 2016 تجربه کرد.

این فیلم در واقع ادای احترامی به عصر طلایی فیلم‌های موزیکال در هالیوود است اما داستان فیلم در فضایی معاصر رقم می‌خورد.

«رایان گاسلینگ» در این فیلم در نقش یک پیانیست ایفای نقش می‌کند که زندگی عاشقانه‌ای با یک بازیگر با بازی «اما استون» دارد اما زمانی که این دو به موفقیت بیشتری دست می‌یابند با مشکلاتی رو به رو می‌شوند.

اما در سایر بخش‌های جشنواره، فیلم «شیر» ساخته «گرث دیویس» محصول کمپانی وینستون نیز جایزه ویژه بهترین فیلم انسان‌دوستانه، بهترین نقش مکمل مرد برای «دیو پتال»، بهترین نقش مکمل زن برای «نیکل کیدمن»، بهترین فیلمنامه اقتباسی و جایزه صلح جشنواره فیلم کاپری هالیوود را به خانه برد.

«ستیغ اره‌ای» ساخته «مل گیبسون» نیز دیگر فیلمی بود که توانست پنج جایزه بهترین فیلم درام بهترین کارگردانی، بهترین تدوین، بهترنی تهیه‌کنندگی را از آن خود کند و «اندرو گارفیلد» نیز برای بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگری مرد جشنواره را بصورت مشترک با «مایکل کیتون» بازیگر فیلم «بنیانگذار» به خانه برد.

جایزه بهترین فیلم کمدی سال نیز به «فلورنس جنکینز فاستر» با بازی «مریل استریپ» رسید و «استفن فریرز» نیز برای ساخت این فیلم جایزه بهترین کارگردانی اروپایی سال را دریافت کرد.

مستند «آتش در دریا» به کارگردانی «جیانفرانکو رُسی» نیز موفق به کسب دو جایزه بهترین مستند و بهترین فیلم اروپایی سال 2016 شد.

فیلم «منچستر کنار دریا» ساخته «کنت لانرگان» که تاکنون حضور موفقی در فصل جوایز سینمایی داشته نیز به جایزه بهترین فیلمنامه رسید و «تونی اردمن» از سینمای آلمان که به فهرست کوتاه 9 فیلم شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی جوایز اسکار نیز راه‌یافته به عنوان بهترین فیلم خارجی سال انتخاب شد و در نهایت انیمیشن «موانا» محصول کمپانی دیزنی جایزه بهترین انیمیشن این رویداد سینمایی را به خود اختصاص داد.

 

منبع: ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان