//
کدخبر: ۴۳۳۴۳ //

ایران در ونیز ۲۰۱۷ دو نماینده دارد

نشست مطبوعاتی هفتادوچهارمین جشنواره فیلم ونیز برای معرفی فیلم‌های حاضر در بخش‌های اصلی این رویداد سینمایی دقایقی پیش برگزار شد.

 ایران در ونیز 2017 دو نماینده دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

در بخش افق‌های این رویداد سینمایی که امسال رخشان بنی‌اعتماد یکی از اعضای هیئت دوران است، دو فیلم ایرانی «بدون تاریخ بدون امضاء» ساخته وحید جلیلوند و «ناپدید شدن» ساخته علی عسگری نمایندگان سینمای ایران هستند.

«بدون تاریخ بدون امضا» با فیلمنامه‌ای از علی زرنگار و وحیدجلیلوند، دومین فیلم برادران جلیلوند پس از فیلم «چهارشنبه 19 اردیبهشت» است.  

امیر آقایی، هدیه تهرانی، سعید داخ، علیرضا استادی و نویدمحمدزاده بازیگران فیلم جلیلوند هستند.

در خلاصه‌ داستان این فیلم آمده است:«کاوه نریمان یکی از پزشکانِ پزشکی قانونی در محل کارش با جسدی مواجه می‌شود که او را پیش از این می‌شناخته‌ است.

اما علی عسگری که پیش از این در سال ۲۰۱۳ با فیلم کوتاه «بیشتر از دو ساعت» و سال گذشته نیز با فیلم  «سکوت» با کارگردانی مشترک فرنوش صمدی در بخش فیلم‌های کوتاه جشنواره کن حاضر بود، امسال فیلم جدیدش را در جشنواره ونیز رونمایی می‌کند.

در خلاصه داستان فیلم «ناپدید شدن» آمده است: در یک شب سرد زمستانی زوجی جوان با مشکل جدی رو به رو شده‌اند و تنها چند ساعت برای حل این مشکل زمان دارند. در حالی که آنها قصد دارند این ماجرا را از خانواده‌های خود پنهان کنند، رابطه‌اشان نیز وارد بحران می‌شود.

از دیگر فیلم‌های حاضر در بخش افق‌های ونیز 2017 می توان به «گونه‌های در معرض خطر» ساخته «ژیل بوردو»، « Los Versos Del Olvido» به کارگردانی علیرضا خاتمی، «تجاوز به ریسی تیلور» به کارگردانی «نانسی بورسکی»، «خوبان» ساخته «صوفیا جاما»، «ماروین» از «آن فونتن»، «نامرئی» به کارگردانی «پابلو جیوردلی»، «گواهی» از «زاهی گراد»، «شبی که شنا کردم» به کارگردانی «دنیل مانیول» و «ایگاراشی کوهی»، «نیکو» ساخته «سوزان نیکائیرالی»، «کریگ» از «ریک اوسترمن»، «غرب طلوع آفتاب» به کارگردانی «جیسون رافتوپولوس»، «زیر درخت» ساخته «هافشتینگونار سیگوردسن» و «زندگی در شهر» ساخته «ادواردو وینسپر» اشاره کرد.

در بخش افق‌های جشنواره ونیز در مجموع 20 فیلم به رقابت خواهند پرداخت و ریاست هیئت داوران این بخش بر عهده «جیانی آمیلو»، کارگردان ایتالیایی است.

هفتادوچهارمین جشنواره فیلم ونیز از تاریخ ۳۰ اوت تا ۹ سپتامبر (۸ تا ۱۸ شهریورماه) در ایتالیا برگزار می‌شود.

 

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۳۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان