//
کدخبر: ۴۲۶۷۹ //

مجری با سابقه رادیو و تلویزیون: همه حرف‌هایم را به شوخی گفتم!

داریوش کاردان با حضور در برنامه «نگی که نگفتی» درباره کار طنز و آستانه تحمل مردم صحبت کرد.

مجری با سابقه رادیو و تلویزیون: همه حرف‌هایم را به شوخی گفتم!
به گزارش فرتاک نیوز،

داریوش کاردان درباره فعالیت‌های طنز خود در این سال‌ها گفت: من ۳۹ سال است کار می‌کنم و بسیاری از برنامه‌ها را مانند «صندلی داغ»، «عصرانه رادیو» و غیره را اجرا کردم و مجبور بودیم که در این برنامه‌ها از مسائلی انتقاد و نکته‌گیری کنیم. به همین دلیل این مسائل را به شوخی مطرح می‌کردیم. در واقع من در مدت‌زمان فعالیت کاری خود همه حرف‌هایم را به شوخی گفتم و فکر می‌کنم یکی از بهترین راه‌ها همین است.

مجری با سابقه رادیو و تلویزیون: همه حرف‌هایم را به شوخی گفتم!

این مجری افزود: در این مدت مردم به من لطف داشتند و کمتر اتفاق افتاده که برای یک شوخی با من برخورد کنند. این در حالی است که گاهی نیز از من گلایه کرده‌اند. در این سال‌ها برخی ممیزی‌ها وجود داشت که مرا اذیت کرد. یکی از شوخی‌هایی که من در سال ۷۲ در برنامه «۳۹» انجام دادم درباره اختلاس بود و این برنامه را با موضوع اختلاس ساختم و همکارانم به من می‌گفتند که این چه موضوعی است و من نیز در پاسخ به آنها گفتم که بعداً صدایش درمی‌آید. در حال حاضر نیز این موضوع را در جامعه می‌بینیم.

«کاردان» با اشاره به آستانه تحمل مردم در برابر شوخی بیان کرد: به دلیل اینکه برنامه ریتم تندی دارد و ممکن است پاسخ من ناقص بماند و برداشت غلطی از حرف من شود، پاسخ به این سوال سخت است. به نظر من مردم آستانه تحمل خوبی دارند چه در گذشته و چه امروز، همه با هم شوخی می‌کنند مثلا جکی که درباره شیرازی‌ها ساخته می‌شود را خود اهالی شیراز بیشتر بازگو می‌کنند. من مشکل را در آستانه تحمل مسوولان می‌بینم. اگر مسوولان بتوانند با هم بهتر باشند و حرف بزنند، ما نیز مشکلی نداریم.

او با بیان اینکه شوخی قوانینی دارد، بیان کرد: هر جمله‌ای که بخنداند شوخی نیست، بلکه ممکن است توهین یا بداخلاقی باشد. خندیدن به غم و ماتم دیگران ناپسند است و باید با هم بخندیم. شوخی خوب است، اما تا زمانی که به توهین تبدیل نشود. اما این مساله که کدام حرف شوخی است و کدام نه نشان‌دهنده آستانه تحمل مردم است. به نظر من هر شکلی می‌توان شوخی کرد.

این مجری با بیان اینکه هر شوخی جا و مکانی دارد، گفت: نوع شوخی در خانه، جمع فامیل و رسانه متفاوت است و میزان رعایت آداب نیز در این موارد فرق می‌کند. ممکن است از میان ۱۰۰ نفری که با آنها شوخی می‌شود، یک نفر ناراحت شود که نمی‌توان کاری کرد. کار طنز سخت است و باید مواظب بود.

او با اشاره به موضوع هفتگی برنامه که انتخاب اسم بود، بیان کرد: انتخاب اسم و شوخی با آن دخالت در زندگی است و دو نفری که زندگی خود را شروع می‌کنند و بچه‌دار می‌شوند حریم شخصی دارند، بنابراین پدر و مادر باید اسم فرزند را انتخاب کنند و دیگران فقط می‌توانند اظهارنظر کنند.

کاردان با اشاره به برنامه جدیدی که در حال ساخت آن است، اضافه کرد: بعد از مدت‌ها می‌خواهم یک برنامه برای تلویزیون بسازم. اگر برنامه‌ای که می‌سازم جدی باشد، باز هم رگه‌های طنزی در آن وجود خواهد داشت. من بعد از چند سال به تلویزیون برمی‌گردم و امیدوارم که بتوانم این کار را بدون مشکل ارائه کنم.

برنامه «نگی که نگفتی» روزهای شنبه تا سه‌شنبه ساعت ۲۱ از شبکه دو سیما به روی آنتن می‌رود.

 

 

 

منبع: دیباچه
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۶۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان