//
کدخبر: ۴۱۴۶ //

مدیرعامل بنیاد رودکی درباره بودجه ۱۲ میلیارد تومانی ارکسترها، گفت.

ما مذاکرات خوبی با مجموعه وزارت ارشاد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی داشتیم که در نهایت، برای اولین‌بار در قانون بودجه کشور و در ردیف اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کلمه بودجه ارکسترهای به‌طور مشخص آمده است.

مدیرعامل بنیاد رودکی درباره بودجه ۱۲ میلیارد تومانی ارکسترها، گفت.

به گزارش فرتاک نیوز: علی‌اکبر صفی‌پور با اشاره به اعلام مبلغ این بودجه از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: خبری که آقای وزیر اعلام کرد، حاصل یک تلاش گروهی بود. در سال‌های گذشته، ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک تهران با تهدید روبه‌رو بودند. یک سالی بودجه داشتند و سال دیگر نداشتند یا  مبلغ آن کم و زیاد می‌شد به شکلی که نمی‌توانستند دستمزد نوازندگان و اعضا را پرداخت کنند. و این عدم پرداخت‌ها باعث شده بود که ارکسترها از هم بپاشند.

او ادامه داد: من زمان زیادی گذاشتم که برنامه ارکسترها را به سرانجام خوبی برسانیم و طرحی بریزیم که بماند. ماندن این طرح یعنی استحکام و دائمی بودن ارکسترها و فعالیت‌های داخلی و بین‌المللی آن‌ها. ما تلاش کردیم چارچوب دقیقی برای ارکستر ببندیم و همه اعضای آن‌ها از یک قرارداد مشخص برخوردار شوند و حق و حقوق و بیمه مشخص داشته باشند.

مدیرعامل بنیاد رودکی بیان کرد: آقای وزیر اعلام کرد میزان این بودجه در سال آینده، ۱۲ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است و ما امیدواریم این بودجه در مجلس تصویب شود و به‌طور کامل به ارکسترها اختصاص پیدا کند. به این ترتیب، هزینه آن جای دیگر نمی‌رود.

او با بیان این‌که نقش معاون امور هنری وزارت ارشاد در این موضوع بسیار مهم بود، گفت: امیدوارم این بودجه روز به روز بیشتر شود و در کنار ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی شاهد حضور ارکسترهای دیگر باشیم.

صفی‌پور در پاسخ به این پرسش که این بودجه چگونه تقسیم خواهد شد، اظهار کرد: این‌گونه نیست که بودجه میان دو ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی تقسیم شود. ما قصد داریم برنامه‌ای برای اعزام نیروهای داخلی و خارجی داشته باشیم که امری بسیار هزینه‌بر است. وقتی اعتبار داشته باشیم به‌راحتی خواهیم توانست برنامه‌ریزی خوبی انجام دهیم.

او تاکید کرد: وضعیت بیمه و دستمزد نوازنده‌ها به‌موقع پرداخت می‌شود که می‌توانید در این‌باره از آن‌ها سوال کنید.

عجله‌ای برای انتخاب مدیر تالار وحدت نداریم

مدیرعامل بنیاد رودکی درباره انتخاب مدیر تالار وحدت توضیح داد: تالار وحدت در حال حاضر دو مدیر داخلی (فنی و اجرایی) دارد. بخشی از مسئولیت‌های این تالار به مجموعه معاونت توسعه و برنامه‌ریزی بنیاد رودکی واگذار شده است. به این ترتیب هر کسی که می‌خواهد در تالار وحدت برنامه داشته باشد، دیگر به مدیر تالار وحدت مراجعه نمی‌کند.

وی گفت: ما عجله‌ای برای این‌که تالار وحدت مدیر اختصاصی داشته باشد، نداریم قطعا زمانی که به نفر خاص و مورد نظر برسیم، این کار را انجام خواهیم داد.

رزرو آنلاین تالارها

او همچنین اظهار کرد: به‌زودی وب‌سایت جدید بنیاد رودکی رونمایی خواهد شد و متقاضیان اجرا در تالار وحدت می‌توانند از خانه خود، رزرو آنلاین انجام دهند.

 

 

منبع: مشرق
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان