//
کدخبر: ۳۷۲۰۵۶ //
استاندار کرمانشاه

گردشگری و صنایع‌دستی استان نیازمند تحول است

استاندار کرمانشاه در آیین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه صنایع‌دستی این استان را نیازمند تحول در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی دانست.

گردشگری و صنایع‌دستی استان نیازمند تحول است
به گزارش فرتاک نیوز،

"بهمن امیری مقدم" در آیین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه صنایع دستی که عصر امروز (دوم آبان‌ماه) در نمایشگاه بین‌المللی کرمانشاه واقع در پارک شاهد آغاز به کار کرد اظهار داشت: استان کرمانشاه دارای پیشینه تاریخی،فرهنگی، هنری و علمی کهنی است که با وجود داشتن ظرفیت‌های بسیار بالا نتوانسته توفیق خوبی در عرصه‌های مناسب کسب نماید.

استاندار کرمانشاه افزود: اماکن تاریخی و گردشگری استان همچون بیستون، آناهیتا و طاقبستان میراث ماندگار و نشانه‌ای از قدرت و توانایی پیشینیان این خطه است که باید جاودان بماند.

امیری مقدم صنایع‌دستی به‌ یادگار مانده از دوران کهن را اشیایی گرانبهاخواند که با وجود گذشت قرن‌ها همچنان در میان مردم محبوبیت دارند.

وی با اشاره به انتخاب مدیر‌کل جوان میراث فرهنگی نیز گفت: استان کرمانشاه با وجود ظرفیت‌های بالا در زمینه گردشگری و صنایع‌دستی مغفول مانده و نیاز به تحول دارد و انتخاب مدیر جوان، پرتوان و خدمتگزار می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد تحول در این استان گردد.

مدیر ارشد استان در ادامه جذب اعتبارات ۲۰۰ میلیارد تومانی در حوزه گردشگری و صنایع دستی را مطلوب عنوان کرد و افزود: این اعتبارات نسبت به سال ۱۴۰۰ که ۲۵ میلیارد تومان بوده هشت برابر افزایش داشته است.

امیری‌مقدم در گوشه دیگری از سخنانش تصریح کرد: توجه به حوزه گردشگری، فضاسازی، آموزش و برپایی نمایشگاه می‌توان زمینه فروش صنایع دستی در استان را مهیا کند. 

استاندار کرمانشاه در پایان اضافه کرد: به دنبال افزودن تعطیلی روز پنجشنبه به روزهای تعطیل استان هستیم و می‌خواهیم این روز به گردشگری خانواد‌ه‌ها اختصاص یابد تا مردم استان اماکن گردشگری استان را بشناسند و از آن بازدید نمایند.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۲۰۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان