//
کدخبر: ۳۵۱۸۳ //

شهاب حسینی: به تئاتر آمدم تا نفس بکشم

شهاب حسینی بازیگر و کارگردان نمایش «اعتراف» گفت: در سینما اغنای روحی کمتر رخ می‌دهد و همین دلیل حضورم در تئاتر بود. من هم دوست نداشتم به صورت روتین سر یک کار مشخص بروم، در نهایت این ناقوس مرگ من بود.


شهاب حسینی: به تئاتر آمدم تا نفس بکشم
به گزارش فرتاک نیوز،

 نشست خبری  نمایش «اعتراف» به کارگردانی و بازی شهاب حسینی و سایر عوامل نمایش، امروز (28 خرداد) در حالی در تئاتر شهر برگزار شد که به دلیل تأخیر یک ساعته شهاب حسینی اعتراض خبرنگاران را به همراه داشت.

حسینی پس از ورود خود خطاب به خبرنگاران عنوان کرد: به دلیل ترافیک سنگین نتوانسته سر ساعت حضور پیدا کند، اما از سایر عوامل خواسته که نشست را آغاز کنند.

شهاب حسینی پس از آغاز نشست با اشاره به اینکه جلسه رنگ و بوی دوستانه خود را از دست داده و به پرسش و پاسخ تبدیل شده است، توضیح داد: ما در کنار هم جمع شدیم تا به ارتقای فرهنگ و هنر کمک کنیم. هیچ کس از جنجال خوشش نمی‌آید.

در ادامه احمد ساعت‌چیان دستیار کارگردان عنوان کرد: ماجرای نمایش «اعتراف» به اواخر سال 90 بازمی‌گردد اما به طور جدی از سال گذشته درباره آن با شهاب صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم تا متن اعتراف را به صحنه ببریم.

سپس حسینی با قطع صحبت ساعت‌چیان عنوان کرد: این صحبت‌ها الان کاربردی نیستند، بهتر است به این بپردازیم که چرا بنده با این همه شرایط مالی و پیشنهادات با رقم‌های هنگفت امروز در تئاتر حضور پیدا کردم. جوابش این است، به دلیل اتفاق مهمی که متأسفانه در سینما کمتر رخ می‌دهد و آن اغنای روحی است. هر هنرمندی حق دارد تا از کارش لذت ببرد. من هم دوست نداشتم مثل یک کارمند هر روز سر یک کار مشخص بروم، در نهایت این ناقوس مرگ من بود. تلاشی در جهت بقا کردم.

وی در ادامه افزود: همیشه دوست داشتم اندیشه‌های امتحان‌شده گذشته را به روی صحنه ببرم. این کار در سینما کمتر رخ می‌دهد. به نظر من اینکه نویسنده ـ کارگردان داشته باشیم، امکان‌پذیر نیست، مگر هر کسی می‌تواند قلم به دست بگیرد و با اعتماد به‌نفس هم نویسنده باشد هم کارگردان؟ بنابراین همیشه این حسرت من بوده که چرا در فیلم‌هایم کمتر از اقتباس‌های مطرح دنیا استفاده شده است.

حسینی با اشاره به اینکه به تئاتر آمده تا نفس بکشد؛ چراکه احساس خفگی می‌کند،‌ توضیح داد: تلاش کردم کارهایی انجام دهم تا اندیشه و پنداری منتقل شود،‌ وگرنه کار به دلم نمی‌نشیند. درنهایت تمام کارهای خودم جست‌وجویی برای حقیقت بوده است.

وی با اشاره به اینکه در این دوره راضی کردن سرمایه گذار راحت‌تر برای تئاترصورت می گیرد،‌گفت: چون شرایط تئاتر مشخص تر است، پس در این بستر من بیشتر پیشنهاد می‌کنم که برای کارهای فرهنگی هم زمان صرف کنند. انشاءالله روزی سرمایه جور شود به کارهایی که علاقه مند هستم دراین زمینه بپردازم.

وی در ادامه گفت: من گفتم نیازی به اصحاب رسانه ندارم الان هم میگویم اتفاقی که باید بیافتد می افتد قضاوت و تحلیل ها مشخص می شود الان کار من به والله تبلیغاتی نیست من کوچکترین وجهی برای تبلیغات دراین کار نمی‌بینم.

*به دنبال ایجاد پردیس تئاتری هستیم

شهاب حسینی در ادامه صحبت خود مبنی براینکه یک سال زندگی خود را برای به صحنه رفتن این نمایش گذاشته گفت: تلاش کردیم کمپانی ایجاد کنیم تا مستمر کار کند به دنبال ایجاد پردیس تئاتری هستیم و کارهای دیگری ، برای این کار هم سرمایه گذار به اندازه یک فیلم سینمایی هزینه کرده است.

وی ژانر این نمایش را اکشن و دلهره به شمار آورد و گفت: البته هدف ما ایجاد دلهره در مخاطب نیست بلکه مفهوم کار مهم است.

حسینی درباره همزمان شدن پخش شهرزاد و نمایشش گفت: اتفاقی رخ داده است، پیش بینی نشده بود، اگر صبرمیکردیم تا شهرزاد تمام میشد زمانی نزدیک به دو سال به طول میانجامید و شدنی نبود.

وی همچنین یادآور شد: من در خاک این مملکت به جایی رسیدم که باید برای آن هزینه کنم اگر به من بگویند الگویت چه کسی است من میگویم باغچه بان یک مدرسه به نامش است من هم شهرت و ثروت برایم به یاد ماندنی نخواهد بود،‌ بلکه باید نام نیک از انسان باقی بماند. من از جزو ده ثروت مند ترین مردم ایران هستم چرا که دوستان خوبی دارم و این برایم از هر چیزی ارزشمندتر است.

سپس حسینی عوامل نمایش خود را شامل سارا اسکندری،‌گریمور، احمد ساعتچی، صالح میرزاآقایی،‌مهدی بجستانی، نیما رییسی، میثاق زارع،‌مهران هاشمی، شهران ابراهیمی و ... معرفی کرد و درباره ارتباط خود با هر یک از آنها صحبت کرد.

در پایان نشست نیز درباره هماهنگی برای فیلمبرداری لاو و پخش آن در سینماهای خارج از کشور و همینطور برنامه ریزی برای تور شهرستان ها صحبت شد.

 

منبع: پارس نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۱۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان