//
کدخبر: ۳۴۳۱۵ //

توهین های خانم بازیگر به خبرنگاران موجب عذرخواهی همکارانش شد

کارگردان سریال «زیر پای مادر» معتقد است که «شخصیت‌های این سریال سیاه یا سفید مطلق نیستند و در طی داستان ابعاد منفی و مثبت خود را نشان داده‌اند».

توهین های خانم بازیگر به خبرنگاران موجب عذرخواهی همکارانش شد
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری سریال رمضانی «زیر پای مادر» که این شب‌ها از آنتن شبکه یک سیما پخش می‌شود، امروز( 24 خردادماه) با حضور زینب تقوایی (تهیه کننده)،‌ بهرنگ توفیقی (کارگردان)، علیرضا آرام،‌ بهناز جعفری، مجید نوروزی و بختیاری برگزار شد.

در ابتدای این نشست بهرنگ توفیقی با اشاره به فیلمنامه این مجموعه که توسط سعید نعمت‌الله به نگارش درآمده است، اظهار کرد: کارگردانی این اثر اصلا انفرادی نبود و در طی کار با سعید نعمت‌الله توانستیم به یک تعامل کلی برسیم. فکر می‌کنم که نویسنده یک اثر بیشتر از هر فرد دیگری روی متن تسلط داشته و به همین خاطر هم ما تلاش کردیم تا با هم به یک تعامل کلی برای کار برسیم که برای آن عنوان مشخصی مثل کارگردان یا نویسنده وجود ندارد. در کل من به کار گروهی باور دارم و معتقدم کارگردانی وتو کردن رای دیگران نیست و به  همین دلیل هم از تعامل با سعید نمعت‌الله به عنوان نویسنده استقبال می‌کنم.

او ادامه داد:‌ اساساً وقتی فیلم‌نامه‌ای به ما پیشنهاد می‌شود ممکن است به هر دلیلی نتوانیم با آن ارتباط برقرار کنیم، ولی من همیشه با قلم و ادبیات سعید نعمت‌الله ارتباط برقرار کردم و آن را دوست دارم. بزرگترین ویژگی که در کارهای نعمت‌الله وجود دارد این است که دیالوگ‌های تو باعث می‌شود اثر را غنی‌تر ‌کند.

این کارگردان تلویزیونی همچنین درباره انتقادهایی مبنی بر مثبت و منفی بودن شخصیت‌های داستان «زیر پای مادر» که مطرح شده است، گفت: فکر می‌کنم شخصیت‌های این سریال در روابط اجتماعی و خانوادگی تکلیف مشخصی داشته‌اند و به هیچ وجه سیاه یا سفید مطلق نیستند. هر یک از شخصیت‌ها در طی داستان ابعاد مثبت و منفی خودشان را نشان داده‌اند

کارگردان سریال «زیر پای مادر» و «پشت بام تهران» همچنین درباره نحوه قاب بندی آثار خود، اظهار کرد: در سریال «انقلاب زیبا» فرمی برای تدوین پیدا کردم که این قاب‌ها خارج از استانداردهای کلاسیک بودند. فکر می ‌کنم این خارج از استاندارد بودن حتی یک حسن هم محسوب می‌شود؛ چراکه توانستم ضمن شناخت قواعد کلاسیک قاب‌بندی از آن‌ها عبور کنم و به سبک جدیدی خارج از استانداردها برسم. گاهی در این زمینه واکنش‌هایی از مخاطبین می‌بینم که بسیار برایم جذاب است. به هر حال باید به بیننده‌ها این اجازه را داد که گاهی ما را نپسندند و باب سلیقه‌ آن‌ها نباشیم.

توفیقی درباره انتخاب بازیگران سریال «زیر پای مادر» خاطرنشان کرد: به نظرم انتخاب بازیگر موضوعی است که باید با مشورت نویسنده و تهیه‌کننده صورت بگیرد. در این پروژه نیز با تعاملی که میان من و سعید نعمت‌الله و خانم تقوایی اتفاق افتاد، توانستیم به نظر مشترکی برای انتخاب بازیگران برسیم. سعید نعمت‌الله به طور کلی نحوه ادای دیالوگ‌های کامبیز دیرباز را دوست داشت و پس از بررسی‌هایی که انجام دادیم برای نقش «خلیل کبابی» به کامبیز دیرباز رسیدیم.

او با بیان اینکه «همیشه تلاش کردم به فیلم‌نامه وفادار بمانم»، افزود: اصلاً نمی‌توانم با فیلمنامه ناقص کار کنم؛ به همین خاطر وقتی با نعمت‌الله همکاری دارم می‌دانم که داستان قرار است به کدام سمت پیش برود و خط کلی قصه مشخص است. در سریال «زیر پای مادر» نیز پیش از تولید نیمی از فیلمنامه حاضر بود و در همان ابتدا خط اصلی داستان مشخص بود.

این کارگردان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا نقدهایی که به سریال وارد می‌شود باعث ایجاد تغییراتی در روند تولید می‌شود یا خیر، گفت: این انتقادات تاثیر دارند؛ به هرحال وقتی در فضای مجازی موضوعی بارها تکرار می‌شود، یعنی مشکلی وجود دارد. به عنوان مثال در همین بحث تکنک‌های قاب‌بندی انتقاداتی مطرح شده است و من به شخصه حاضر هستم با تمام سلیقه‌های مختلف بحث کنم و نظرات آن‌ها را بشنوم، ولی همچنان تا این لحظه فکر می‌کنم که باید در این زمینه به مسیرم ادامه بدهم.

در ادامه نشست زینب تقوایی، تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «زیر پای مادر» خاطر نشان کرد: در این سریال موضوعاتی برای ما قابل پیش‌بینی نبود؛ به عنوان مثال ما تصور نمی‌کردیم که باید در شب‌های قدر سریال را روی آنتن ببریم،  ولی به دلیل استقبال مخاطبین نیز قرار شد در این ایام پخش داشته باشیم.

او همچنین درباره تغییر نام سریال از «لبخند رخساره» به «زیر پای مادر»، گفت: تمام گروه نام «لبخند رخساره» را دوست داشتند و به مدت یک سال هم با این نام کار می‌کردیم، اما با توجه به تغییراتی که در زمان پخش کار به وجود آمد و برخی صلاحدیدها تصمیم گرفته شد تا اسمی برای سریال انتخاب شود که به محتوای کار نزدیک‌تر باشد.

این تهیه کننده درباره همکاری با سعید نعمت‌الله نیز اظهار کرد: این سومین کار من با آقای نعمت‌الله است و قصد هم داریم که برنامه‌های دیگری با هم در آینده داشته باشیم. اساساً فکر می‌کنم برخی انتقاداتی که به دیالوگ‌های این سریال وارد شده است، بیشتر از سوی هم‌صنفان ما بوده تا از سوی مخاطبان؛ چراکه در این مدت بازخوردهای بسیار خوبی از مخاطبان را شاهد بودیم و فکر می‌کنم از دیالوگ‌ها نیز استقبال شده است.

همچنین درادامه مجید نوروزی بازیگر نقش «اشکان» در سریال «زیر پای مادر» در سخنانی کوتاه در پاسخ به پرسشی مبنی بر تجربه حضور در مدیوم تلویزیون گفت: سعی می‌کنم تا کاری که انجام می‌دهم متناسب با مدیوم آن باشد. در این کار نیز تلاش کردم که مناسب با مدیوم تصویر و قاب تلویزیون بازی کنم، ولی نمی‌دانم که تاچه حد در این زمینه موفق بوده‌ام.

همچنین علیرضا آرام بازیگر نقش «صدرا»  در سخنانی اظهار کرد: این دومین همکاری من بعد از سریال «پشت بام تهران» با آقای توفیقی بود. در «سریال پشت بام تهران» فرصتی فراهم شد تا بتوانم در این سریال نیز حضور داشته باشم. به طور کلی بازیگر تئاتر هستم، اما اگر پروژه تصویری خوبی همانند این دو کار پیشنهاد شود دوست دارم همکاری داشته باشم.

بهناز جعفری نیز که پس از گذشت یک ساعت در نشست خبری سریال «زیر پای مادر» حاضر شده بود، در سخنانی به بیان توضیحاتی درباره حضور خود در این سریال پرداخت.

این نشست خبری یک ساعت بعد از آغاز، به دلیل حواشی ایجاد شده از سوی بهناز جعفری ناتمام ماند. این بازیگر که دیر در نشست حاضر شده بود، در پی پرسش یکی از خبرنگاران حاضر در سالن، شروع به استفاده از الفاظ توهین‌آمیزی خطاب به اهالی رسانه کرد که پس از اعتراض خبرنگاران و همچنین برخی از عوامل سریال به این رفتار، جعفری در نهایت نشست را ترک کرد.

 رفتار بهناز جعفری باعث شد اهالی رسانه این نشست خبری را ترک کنند تا در نهایت کنفرانس خبری سریال رمضانی زیر پای مادر ناتمام بماند. در پایان برخی از عوامل این سریال رمضانی بخاطر رفتار همکار خود از خبرنگاران عذرخواهی کردند.

 

منبع: روزپلاس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۳۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان