//
کدخبر: ۳۱۷۸ //
گزارش متنی و تصویری «موسیقی ایرانیان» از کنسرت «حجت اشرف زاده» در جشنواره موسیقی فجر

نوای «نوایی نوایی» با صدای «حجت اشرف‌زاده» در آزادی طنین انداز شد

تازه‌ترین کنسرت «حجت اشرف‌زاده» آوازخوان موسیقی تلفیقی شامگاه روز چهارشنبه ۲۹ دی‌ماه با اجرای قطعات آلبوم «ماه و ماهی»، چند تیتراژ تلویزیونی و چند قطعه محلی خراسانی در مجموعه فرهنگی برج آزادی برگزار شد

نوای «نوایی نوایی» با صدای «حجت اشرف‌زاده» در آزادی طنین انداز شد

 در این کنسرت که در قالب سی و دومین جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه رفت، اشرف‌زاده اعلام کرد که آخرین اجرایش با رپرتوار آلبوم «ماه و ماهی» و قطعات محلی خراسان است و پس از آن تا اواخر سال که آلبوم جدیدی را منتشر می‌کند و قطعات کنسرتش بر اساس آن چیده می‌شود، به روی صحنه نخواهد رفت.

کنسرت حجت‌ اشرف‌زاده با اجرای قطعه‌ای محلی و ماندگار از موسیقی خراسانی آغاز شد. این اثر “نوایی نوایی” نام داشت که یکی از محبوب‌ترین قطعات موسیقی خراسانی است و تا کنون چندین و چند هنرمند آن را بازخوانی کرده‌اند. این اثر خاطره‌انگیز را آرش جامع برای این کنسرت بازتنظیم کرده بود که لحظات جالبی را با خود به همراه داشت.

به جز “نوایی نوایی”، اشرف‌زاده چند قطعه محلی دیگر از جمله “مرغ شب”، “بیا تا گل برافشانیم”، “پرسون پرسون”، “بشین به کنارم” و “عاشقم من” را نیز اجرا کرد که همه‌شان برای مخاطبان حاضر در مجموعه فرهنگی برج آزادی بسیار جالب و خاطره‌انگیز بود و تماشاگران در برخی از آن‌ها نظیر قطعه “بشین به کنارم”، اشرف‌زاده را همراهی کردند.

اثر “ماه و ماهی” به عنوان محبوب‌ترین اثر اشرف‌زاده دیگر قطعه‌ای بود که در این کنسرت توسط اشرف‌زاده خوانده شد و طبق معمول بازخوردهای جالبی به این خواننده داده شد. اشرف‌زاده سال گذشته برای آلبوم “ماه و ماهی” در شب اختتامیه جشنواره موسیقی فجر، جایزه باربد بهترین آلبوم تلفیقی را از آن خورد کرد که قطعه “ماه و ماهی” در این موفقیت بیشترین سهم را داشت.

در این کنسرت قطعه “برف آمد” تازه‌ترین اثر حجت اشرف‌زاده که در شب یلدا منتشر شد و آثار “عقیق” و “یادداشت‌ها” دو تیتراژ برنامه‌های تلویزیونی نیز برای نخستین بار اجرا شدند که امکان دارد با اضافه‌شدن قطعات آلبوم جدید در کنسرت‌های بعدی اشرف‌زاده، این قطعات از لیست اجرایی حذف شوند.

حجت اشرف‌زاده در ارتباط با آلبوم جدیدش گفت: «آلبوم جدیدم احتمالاً تا پایان سال منتشر می‌شود و کنسرت آن نیز در همان زمان به روی صحنه خواهد رفت. بنابراین در کنسرت بعدی قطعات جدیدتری به رپرتوارمان اضافه می‌شود. آلبوم بعدی من یک آلبوم متفاوت‌تری است که در آن موسیقی الکترونیک به موسیقی سنتی وارد می‌شود و فضای جالبی را برای مخاطبان رقم می‌زند که امیدوارم همه آن را دوست داشته باشند.»

اعضای ارکستر حجت‌ اشرف‌زاده را برای اجرا در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر، به جز خود او افرادی نظیر حمید علی اکبرزاده (سرپرست، آهنگساز، پیانو)، مجید مظاهری (کمانچه)، غلامحسین نخشبی (کیبورد)، رضا لعمانی (گیتار)، آرش جامع (ویولن)، سعید جامع‌الصنایع (نوازنده مهمان درامز)، کیوان فرشیدنیا (گیتار باس)، بهنام معصومی (کوبه‌ای)، پژمان اختیاری (ویولا)، محمد قریب (ویولنسل)، محمدامین عطایی (ویولن) تشکیل می‌دادند.

همچنین گفتنی است که تنظیم قطعات کنسرت اشرف‌زاده برعهده آرش بیات، آرش جامع، سعید زمانی و… قرار داشت و علیرضا بدیع، عالیه محرابی و… ترانه‌سرای آثاری بودند که در این کنسرت به روی صحنه رفت. این آثار را حجت اشرف‌زاده، آرش بیات، مجتبی حبیبی، حمید علی اکبرزاده ساخته بودند.

حجت اشرف‌زاده متولد آذرماه سال ۵۸؛ صداسازی را نزد حمیدرضا نوربخش آموخت. همچنین او مدتی از راهنمایی‌های محمدرضا شجریان استفاده کرد و در سال ۸۵ با فنون آوازی و ردیف تحلیلی آواز ایران نزد محمدرضا لطفی آشنا شد. وی تاکنون سه آلبوم به نام‌های، شرح پریشانی، ماه و ماهی و خاتون منتشر کرده و به زودی آلبوم چهارمش نیز روانه بازار می‌شود.

 

 

منبع: موسیقی ایرانیان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان