//
کدخبر: ۲۹۶۶۶ //

اعزام ۶۱۶ روحانی کاروان به حج تمتع ۹۶

مدیر جذب و ساماندهی بعثه مقام معظم رهبری از اعزام ۶۱۶ روحانی کاروان به حج تمتع سال جاری خبرداد و گفت: با توجه به حساسیت حج امسال این عزیزان از افراد با تجربه انتخاب شده‌اند.

 اعزام ۶۱۶ روحانی کاروان به حج تمتع ۹۶
به گزارش فرتاک نیوز،

حجةالاسلام علی پروانه با بیان اینکه برای حج امسال به 815 نفر از روحانیان اعلام کردیم تا آمادگی خود را برای حج اعلام کنند، اظهار کرد: 616 نفر اعلام آمادگی کرده‌اند که 297 از این تعداد از روحانیانی که آخرین اعزام آنها سال 91 بوده و بقیه از سال 92 هستند.

وی افزود: ملاک تخصیص یک روحانی برای استانها بر اساس محل سکونت، امتیاز ارزیابی، سابقه و بومی بودن و البته شرط سنی66 سال است و برای حج امسال فرم خود اظهاری داشتیم و آزمایش پزشکی نیز بر اساس محل سکونت اطلاع رسانی می‌شود و هزینه کمی هم دارد که خود روحانیان باید بپردازند.

مدیر جذب و ساماندهی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به تعداد دست اندرکاران کاروانهای حج امسال تصریح کرد: در کاروان 85 نفره یک روحانی، مدیر و معاون و مأمور اجرایی داریم و در کاروانهای 135 و 165 نفره معین یا معینه اضافه می‌شود اما در یک کاروان معین و معینه با هم حضور نخواهند داشت.

حجةالاسلام والمسلمین پروانه با بیان اینکه دو شورای ارتقایی در بعثه مقام معظم رهبری نیز پیش‌بینی شده است، گفت:‌ نخست ارتقای روحانی عمره به معین و دوم ارتقای معین به روحانی کاروان حج تمتع است؛ هر روحانی با حداقل 11 سفر عمره در صورت موفقیت در مصاحبه و ارزیابی می‌تواند به معین بودن ارتقا پیدا کند و معین نیز با سه سفر حج تمتع به روحانی کاروان ارتقاء می‌یابد.

وی افزود: در دوره جدید 37 نفر معین به روحانی حج تمتع منتقل شدند و 152 نفر روحانی عمره را نیز در سال 95 ارتقاء دادیم که به مقتضای نیاز از آنها استفاده خواهیم کرد.

مدیر جذب و ساماندهی روحانیان با اشاره به شاخصهای ارزیابی روحانیها برای ارتقاء و اعزام به حج عنوان کرد: در بخش آموزش روحانی باید در فعالیتهای نرم افزاری، راهکارهای تصحیح قرائت نماز، نوآوری در حوزه یادگیری و کمک به افراد معذر و همچنین جلسات برای زائران زن و به‌ویژه زائران فرهیخته تلاش جدی داشته باشد.

حجةالاسلام والمسلمین پروانه با اشاره به محور فرهنگی به عنوان یکی دیگر از ملاکهای ارزیابی خاطرنشان کرد: نظارت بر توزیع محصولات، اهتمام به برنامه‌های فعالیت قرآنی و شرکت در جلسات شورای فرهنگی کاروان و اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی ابلاغی از جمله ملاکهای امتیاز دهی در بخش فرهنگی به شمار می‌رود.

وی تأکید کرد: در بحث اجرای سیاستهای بعثه نیز روحانی باید در جلوگیری از تنش و حل مدبرانه، رعایت درست سیاستهای بعثه، ترغیب برای شرکت در نماز جماعت و انجام تقسیم کار با معین ومعینه کوشا باشد و نمره کافی را به دست بیاورد؛ رعایت شؤون کارگزان فرهنگی و همراهی با زائران نیز از ملاکهای دیگر ارزیابی هستند.

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۶۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان