//
کدخبر: ۲۹۴۷۵ //
رییس هیئت مدیره خانه کرمانشاهیان مقیم تهران:

استان‌ها در پایتخت انجمن‌هایی دارند اما خانه ندارند

رئیس هیات مدیره کرمانشاهیان مقیم تهران خبر از برگزاری نشست های ماهانه در طی 22 سال گذشته کرمانشاهیان در تهران داد.

استان‌ها در پایتخت انجمن‌هایی دارند اما خانه ندارند

به گزارش  فرتاک نیوز: محمدهادی صدیقی‌صفایی به عنوان رییس هیئت مدیره خانه کرمانشاهیان مقیم تهران گفت: امروز پنجشنبه 4خرداد 1396 اولین نشست ماهانه این خانه در نگارخانه شیرین و فرهاد در حال برگزاری است.

 

وی افزود: امسال برای بیست و دومین سال است که در این گردهمایی‌ها، همایش‌ها و نشست‌ها هر ماه برای یکی از بزرگان بزرگذاشتی به پاسداشت از زحماتشان از سوی خانه کرمانشاهیان مقیم در تهران برپا می‌شود و از مفاخر، فرهیختگان، نخبگان، شخصیت‌های علمی، فرهنگی،هنرمندان، شعرا، نویسندگان، تجار، بازرگانان، پزشکان، مهندسین، فرهنگیان و ...  تجلیل به عمل آمده و در آینده نیز خیلی از اشخاص مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

 

رییس هیئت مدیره خانه کرمانشاهیان مقیم تهران گفت: این انجمن بیش از22 سال است که مشغول فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری، اجتماعی و ... می باشد.

 

صدیقی‌صفایی ادامه داد: گردهم‌آیی ماهیانه خانه کرمانشاه و همچنین گرامیداشت آیین‌های مختلف به ویژه شب یلدا و مراسم حمایت از کودکان مبتلا به سرطان و ...  در سال 1395 برگزار شده است.

 

وی افزود: استان کرمانشاه تنها استانی است که خانه‌ای برای شهروندان کرمانشاهی مقیم پایتخت دارد.

رییس هیئت مدیره خانه کرمانشاهیان مقیم تهران گفت: پاسداری از فرهنگ عمومی استان کرمانشاه و کشور یکی از اهداف این خانه است.

 

صدیقی‌صفایی در خصوص هدف تشکیل  خانه کرمانشاه گفت: این خانه با هدف ایجاد محیطی سالم به منظور برقراری ارتباطی دوستانه بین اعضا و تبادل تجربیات، فرهنگی، علمی و اجتماعی است.

 

وی افزود: ارتقا کمی و کیفی دانش عمومی اعضا و خانواده‌های آنان را از دیگر اهداف تاسیس این خانه است.

 

رییس هیئت مدیره خانه کرمانشاهیان مقیم تهران گفت: کمک و یاری در حل مشکلات جمعیت عضو خانه و استان کرمانشاه از طریق ارائه خدمات مشاوره‌ای در امور فرهنگی، هنری، علمی، اجتماعی حقوقی، بهداشت و درمان و ... از جمله اهدافی است که این خانه دنبال می‌کند.

 

صدیقی‌صفایی ادامه داد: پاسداری از فرهنگ عمومی کرمانشاه را در کنار فرهنگ عمومی کشور  مهم‌ترین هدف این خانه است.

 

وی افزود: تدوین و اجرای برنامه‌های علمی مفید و تامین امکانات مربوطه به منظور تشویق و بزرگداشت دانشمندان، هنرمندان، قهرمانان و خادمان برجسته استان از جمله اقدامات این خانه می‌باشد.

 

رییس هیئت مدیره خانه کرمانشاهیان مقیم تهران گفت: تاسیس کلاس‌های آموزشی برای افزایش اطلاعات و مهارت‌های فرهنگی جوانان از دیگر اقدامات این خانه است.

 

صدیقی‌صفایی ادامه داد: هم اکنون کلاس‌های خوشنویسی زیر نظر استاد انجمن خوشنویسی ایران در این خانه در حال برگزاری است.

 

وی افزود: تشکیل کلا س‌های فرهنگی – هنری  از دیگر اقدامات این خانه بوده که زیر نظر مجموعه نگار خانه فرهاد و شیرین  برگزار و نمایشگاه هنرهای تجسمی، نقاشی، خط و سایر آثار هنری هنرمندان هم در این نگارخانه به مناسبت‌های مختلف در طول سال برپا خواهد شد.

 

رییس هیئت مدیره خانه کرمانشاهیان مقیم تهران گفت: این خانه با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد از تاریخ 26 بهمن سال 76 آغاز به کار کرده و تا کنون که سال  1396است اولین پنج شنبه هر ماه بدون استثنا برنامه‌هایی در جهت اهداف فوق اجرا کرده است.

 

صدیقی‌صفایی ادامه داد: این خانه به خود استان کرمانشاه نیز خدماتی را ارائه داده است که از آن جمله می‌توان به خدمات مشاوره‌ای برای معرفی سخنرانان برجسته و حضور آن‌ها در محافل استان از جمله دانشگاه‌هاست.

 

وی در پاسخ به فرتاک‌نیوز در باره منابع مالی و اعتبارات این خانه گفت: هزینه‌های این خانه از طریق مبالغ پرداختی عضویت توسط اعضا و عده‌ای از کرمانشاهیان مقیم پایتخت تامین می‌شود.

 

رییس هیئت مدیره خانه کرمانشاهیان مقیم تهران در پاسخ خبرنگار ما در خصوص این که " آیا استان‌های دیگر نیز در پایتخت خانه دارند؟" گفت: اکثر استان‌ها در پایتخت انجمن‌هایی دارند اما خانه ندارند و تنها استان کرمانشاه است که خانه‌ای تحت عنوان "خانه کرمانشاه" دارد، البته استان‌های دیگر نیز خود معترف به عدم توانایی برای ایجاد یک خانه هستند.

 

صدیقی‌صفایی در مورد انتظاراتش از مسئولین گفت: چند سالی است که این خانه فعالیت خود را آغاز کرده و هر ساله خواستار معرفی آثار هنری و هنرمندان برجسته استانی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است اما تاکنون محقق نشده و ما خواستار این هستیم که این هنرمندان به ما معرفی شوند تا بتوانیم علاوه بر تبادل اطلاعات آنان را به دیگر نقط بشناسانیم.

 

وی افزود: اینجا تمام بزرگان کرمانشاهی هستند و نگار خانه شیرزین و فرهاد نیز یک نگارخانه مجوز دار از سوی فرهنگ و ارشاد و در واقع زیر مجموعه‌ای از این وزارت خانه است، لذا ما خواستار معرفی آثار هنری برجسته و هنرمندان برجسته از سوی این اداره کل هستیم تا بتوانیم از این طریق آنان را بیش از این شناسانده و بتوانیم فضای تعاملی بین سایر هنرمندان با هنرمندان کرمانشاهی ایجاد کنیم.

 

گفتنی است: محمدهادی صدیقی‌صفایی به عنوان رییس هئیت مدیره خانه کرمانشاهیان مقیم تهران و همچنین سیدعباس کشمیری به عنوان عضو هیئت مدیره و نماینده‌ی خانه کرمانشاه مقیم در تهران در کرمانشاه، کیومرث جمشیدی، ملک‌پور به عنوان دبیر انجمن و غلامعلی گودینی و آقای شمس به عنوان مدیر اجرایی این خانه هستند که مشغول فعالیت می‌باشند.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۴۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان