//
کدخبر: ۲۰۹۷ //
بر اساس مصوبات جلسه امروز مجلس شورای اسلامی؛

بودجه صداوسیما دو برابر شد/ ممنوعیت پرداخت حقوق و مزایای اضافی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز مقرر کردند بودجه سازمان صداوسیما دو برابر شود.

بودجه صداوسیما دو برابر شد/ ممنوعیت پرداخت حقوق و مزایای اضافی

به گزارش فرتاک نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز 26 دی ماه برای مصوبات لوایح برنامه ششم توسعه، ماده 108 این لایحه را پس از بحث و تبادل نظر تصویب کردند.

بر این اساس، بودجه سازمان صداوسیما در این برنامه دو برابر شد.

همچنین دولت مکلف است از ابتدای اجرای برنامه، در قالب بودجه سنواتی سهم خود در تامین بودجه سازمان صداوسیما را حداقل به میزان 0.7% درصد بودجه عمومی دولت لحاظ و تخصیص دهد. افزایش اعتبار سازمان نسبت به سال پایه از محل این ماده جهت پوشش 100 درصدی استان ها، توسعه کمی و کیفی برنامه های تولیدی (ملی، استانی و برون مرزی) پویانمایی، مستند و فیلم ها و سریال های فاخر و توسعه فنی هزینه می شود و پرداخت هرگونه حقوق و مزایا جز به تناسب سایر بخش هایی کشور که در بودجه سنواتی مشخص می شود، ممنوع است.

همچنین، بر اساس مصوبه دیگر مجلس، اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه که شغل خود را از دست می‌دهند تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می‌گیرند، دولت در چارچوب لوایح بودجه سنواتی کمک‌های اعتباری در اختیار صندوق بیمه بیکاری قرار می‌دهد.

در تبصره این ماد مقرر شد آیین‌نامه اجرایی این ماده را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات و سازمان صداوسیما تهیه و به تصویب هیات وزیران پس از 6 ماه از لازم‌الاجرا شدن این قانون می‌رساند.

 

منبع: دیباچه
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان