//
کدخبر: ۱۹۶۲۷۳ //

یک تصمیم آنی برای تولید فیلمی از مراسم خاکسپاری "کیارستمی"

«این فیلم گزارشی از چهار شب و یک روز مراسم خاکسپاری زنده یاد کیارستمی است. این فیلم در حقیقت محصول یک تصمیم آنی است که در کمیته استقبال و بدرقه پیکر زنده یاد کیارستمی گرفته شد.»

یک تصمیم آنی برای تولید فیلمی از مراسم خاکسپاری "کیارستمی"
به گزارش فرتاک نیوز،

این جملات بخشی از توضیحات محمدعلی سجادی درباره فیلم «گزارش چهار شب و یک روز» است که قرار است کانون فیلم خانه سینما، در ویژه‌برنامه‌ای به مناسبت زاد روز"عباس کیارستمی" این فیلم را روز یکشنبه، دومِ تیرماه، ساعت ۱۸، در سالن سیف الله داد خانه سینما به نمایش بگذارد.

محمدعلی سجادی درباره نحوه شکل‌گیری این فیلم گفت: زمانی که کیارستمی فوت کرد، من عضو شورای مرکزی کانون کارگردانان بودم و در کنار دوستانی که هرکدام سمت و مسئولیتی در جهت طراحی و هدایت اجرای مراسم خاکسپاری که در طول پنج، شش روزی مطرح شده بود، داشتند، من هم مسئولیت تصویربرداری مراسم را برعهده داشتم.

این کارگردان بیان کرد: من و سه تصویربرداری که همراهم بودند از تمام مراسم در طول چند روز تا خاکسپاری فیلمبرداری کردیم. حاصل این تصویربرداری‌ها فیلمی با عنوان «گزارش چهار شب و یک روز» شد که پاییز ۹۵ آماده شد اما تاکنون پخش نشده است.

این نخستین نمایش «گزارش چهار شب و یک روز» است. مجید غفاری، رضا غفاری، مهدی افشار و حمید محمدقلی فیلم‌برداری را برعهده داشته‌اند و تدوین، تهیه و کارگردانی آن را محمدعلی سجادی انجام داده است.

همچنین بعد از نمایش فیلم، نشستی با حضور محمدعلی سجادی، پرویز جاهد و ناصر صفاریان برگزار می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۶۲۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان