//
کدخبر: ۱۷۲۵۱ //

آوای موسیقی ایرانی در ترکیه طنین انداز شد

گروه هنرمندان موسیقی ایرانی «ساوالان» اعزامی از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اجرای برنامه در ترکیه، آوای موسیقی ایرانی را در ترکیه طنین انداز کردند.

آوای موسیقی ایرانی در ترکیه طنین انداز شد

به گزارش فرتاک نیوز از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم جشن نوروز ایرانیان مقیم استانبول به همت سرکنسولگری ایران در استانبول و با همکاری اداره کل ایرانیان خارج از کشور با حضور جمعی از فرهیختگان از کشورهای ایران، لبنان، ترکیه و آذربایجان و همچنین پزشکان، مهندسین، هنرمندان، صاحبان صنایع، دانشجویان و خانواده ارگان‌های ایرانی مستقر در استانبول و تنی چند از اساتید دانشگاه استانبول، برگزار شد.

در ادامه گروه موسیقی «ساوالان» قطعات مختلفی با موضوعات نوروز، مادر، ایران و همچنین حضرت فاطمه زهرا (س) را برای حاضران اجرا کردند.

همچنین همزمان با نوروز، 80 نمایندگی فرهنگی ایران در 60 کشور از پنج قاره جهان، نوروز باستانی ایران را با اجرای برنامه های متنوع هنری از جمله اجرای موسیقی جشن گرفتند.

این مراسم و جشن ها با حضور سفرا و رایزنان فرهنگی ایران در خارج کشور، سفرا و مسوولان سایر کشورها، ایرانیان مقیم و غیرمقیم، مهمانان خارجی و مسوولان محلی برگزار شد.

اجرای موسیقی، ملودی خوانی، اجرای نمایش، شعر خوانی، سخنرانی، بیان خاطرات، اجرای دکلمه و موسیقی های بهاری از جمله برنامه های جشن نوروز در کشورهای مختلف به شمار می آید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۲۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان