//
کدخبر: ۱۱۳۶۲ //

شاگردان محمد ذوالنورى به روی صحنه می‌روند

کنسرت هنرجویان استاد ذوالنورى در روز پنج شنبه مورخ ١٩ اسفند ١٣٩۵ در ساعت ١٨ برگزار می‌شود.

شاگردان محمد ذوالنورى به روی صحنه می‌روند

 سید محمد ذوالنوری متولد ۱۳۴۸ در شهرستان صحنه استان کرمانشاه است. فراگیری ساز تنبور را از سال ۱۳۶۱ نزد دائی خود سید جمشید ستوان آغاز کرد و مصاحبت با خاندان بزرگ مرحوم سید ایاز قزوینه‌ای استاد بزرگ و صاحب سبک تنبور، سبب آشنایی هر چه بهتر و بیشتر ایشان با این ساز شد. وی سه تار را از سال ۱۳۶۳ نزد مجید رضایی آغاز کرد.

در شیراز نزد سعید نیا کوثری با شیوه ی جلال ذوالفنون آشنا گشت و از سال ۱۳۷۱ نزد حسین علیزاده به فراگیری رموز و تکنیک‌های نوازندگی این ساز پرداخت.

همچنین موسیقی را به شکل علمی از سال ۱۳۷۲ با ورود به دانشگاه و در رشته‌ی موسیقی نزد فرهاد فخرالدینی، مصطفی کمال پورتراب، حسن ریاحی و محمد سریر فرا گرفت. هم زمان نوازندگی تار و سه تار را نزد داریوش پیرنیاکان ادامه داد و ردیف میرزا حسینقلی را نزد وی و قطعات ابوالحسن صبا را نزد مسعود شعاری نواخت. وی اولین نوازنده‌ای است که برای تنبور متدی نوشته که در سال ۱۳۸۲ به چاپ رسیده است. ذوالنوری که سرپرست گروه موسیقی کیهان است، از سال ۱۳۸۰ و از ابتدای فعالیت گروه موسیقی یارآوا با این گروه همکاری داشته است. علاوه بر نوازندگی در کنسرت‌ها و خلوت‌های موسیقی گروه یارآوا، تعداد قابل توجهی از اعضا این گروه نیز نزد وی آموزش دیده‌اند.

 

منبع: روزپلاس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۳۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان