//
کدخبر: ۱۰۷۶۱۵ //
به همت روزنامه نقدحال، امروز صورت می گیرد؛

رونمایی از کتاب«عسل تلخ» در دانشگاه فرهنگ و هنر کرمانشاه

این مراسم توسط روزنامه نقدحال و موسسه نوید شاعرانه رسانه(نشر) با همکاری دانشگاه فرهنگ و هنر و انجمن همکاری توسعه و تعالی کرمانشاه ساعت 6 عصر امروز برگزار می‌شود.

 رونمایی از کتاب«عسل تلخ» در دانشگاه فرهنگ و هنر کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

ثریا صفری سردبیر نقدحال و مدیرمسوول موسسه نوید شاعرانه رسانه در گفت و گو با فرتاک‌نیوز گفت: روزنامه نقدحال تاکنون 73 مراسم همایش، بزرگداشت و...  برگزار کرده و امروز هفتاد و چهارمین مراسم را برگزار می‌کند که حاصل نگاه ویژه‌ و فرهنگی آقای نوری علا مدیرمسوول روزنامه نقدحال است.

وی افزود: کتاب عسل تلخ، اثری از محسن اخوان گوران است که دارای 24 روایت از آدم‌ها و اتفاقاتی است که در دهه‌ی 40 و 50 در کرمانشاه رخ داده است.

سردبیر نقدحال در ادامه گفت: این کتاب از آن جهت اهمیت دارد که به نوعی تاریخ اجتماعی کرمانشاه است و روایت آدم‌ها و محله‌ها، آداب و رسوم و ارزش‌هایی است که امروز اثری از آنان نیست و اگر هم هست بسیار کم‌رنگ است.

مدیرمسوول موسسه نوید شاعرانه رسانه سپس افزود: این کتاب برای کرمانشاهیان می‌تواند اثری ارزشمند باشد زیرا احساس بیگانگی با نام‌ها و روایت‌ها ندارند و تمام این مسائل باعث شد تا روزنامه نقدحال مراسمی برای رونمایی این کتاب در روز قلم تدارک ببیند.

photo_2018-07-05_13-41-18

صفری در ادامه گفت: در این مراسم، دکتر جواد کریمی به نقل خاطراتی از کرمانشاه در فاصله‌ی زمانی که کتاب بر مبنای آن نوشته شده، می‌پردازد. دو داستان از کتاب برای حضار قرائت می‌شود تا مخاطبان بیشتر با کتاب آشنا شوند. استاد اسماعیل زرعی نویسنده‌ی پرکار و مطرح  کرمانشاهی و کامران تکوک به نقد داستان‌ها می‌پردازند. در دو بخش شاهنامه کُردی و فارسی خوانده می‌شود. موسیقی در دو بخش اجرا می‌شود. و در پایان توسط بزرگان و اهالی فرهنگ از کتاب«عسل تلخ» رونمایی می‌شود.

وی در پایان سخنان خود گفت: هدف برگزارکنندگان از برپایی چنین مراسم‌هایی آشتی مردم کرمانشاه با فرهنگ و حوزه‌ی ادبیات است. همچنین تشویق جوانان به مطالعه و کتابخوانی که می‌تواند چراغی باشد برای پیمودن آینده‌ای روشن.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۷۶۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان