//
کدخبر: ۴۵۵۲۷۲ //

حجاب آینه بی‌غبار خوبی‌هاست

موضوع عفاف و حجاب یکی از آن دسته موضوعاتی است که همواره در معرض توجه قرار داشته و جزو اثرگذارترین مسائل فرهنگی جامعه ما به شما می رود، تا جایی که خیلی ها حجاب را آیینه بی غبار خوبی ها می دانند .

حجاب آینه بی‌غبار خوبی‌هاست
به گزارش فرتاک نیوز،

موضوع حجاب و پوشیدگی در انسان ها خصوصا برای بانوان از دیرباز وجود داشته است و قدمت آن شاید به هزاران سال قبل بازمی گردد، با نگاهی به بسیاری آثار تاریخی و عکس نگاشته ها در می یابیم تصاویری که از زنان در آثار باستانی نقش بسته همگی دارای پوشش بوده اند.

همین موضوع نشان می‌دهد توجه به بحث عفاف و حجاب از زمان های قدیم نیز امری مرسوم و حتی واحب بوده است و نجیب زادگان و زنان اصیل حجاب را به عنوان نمادی از برتری و فضیلت با خود همراه داشته اند.

در دنیای امروزی بسیاری از کارشناسان معتقدند انسان از طریق عفاف و حجاب و رعایت حریم هاست که می تواند خود را از خطرات مصون نگه داشته و گوهر گران سنگ حیا و پاکدامنی را در آغوش خود حفظ می کند.

بی تردید می توان حجاب را بهترین وسیله برای حضور زن در اجتماع دانست که در قالب آن بانوان می توانند از امنیت اجتماعی و تعالی روح برخوردار شوند.

ایجاد امنیت روحی و روانی، افزایش شان و شخصیت و تعالی رفتار و کرامت بانوان از دیگر فوایدی است که حجاب برای زنان به همراه دارد و آن ها را در زمره شهروندانی قانونمدار قرار می دهد.

تاثیر حجاب در حوزه خانواده نیز بسیار ملموس و محسوس است تا جایی که کارشناسان معتقدند حجاب می تواند کانون خانواده را استحکام بخشد و آرامش و اطمینان قلبی و تعادل شخصیتی را برای زنان محقق کند.

علاوه بر همه این ها با نگاهی به آیات و روایات نیز در می یابیم که موضوع عفاف و حجاب بارها از سوی خداوند متعال و ائمه اطهار (ع) مورد تاکید و توجه قرار گرفته است به گونه ای که 24 آیه قرآن کریم به امر حجاب و عفاف پرداخته است.

آیه های 20، 22، 26، 27 و 31 تا 33 سوره اعراف، 53 تا 55 سوره احزاب، 27 تا 31 نور و ... همه در خصوص لزوم عفاف و حجاب و پوشیدگی سخن گفته اند و انشان را به رعایت پوشش مناسب دعوت کرده اند.

از سوی دیگر ائمه اطهار (ع) نیز مکررا نسبت به موضوع عفاف و حجاب اشاره کرده اند تا جایی که پیامبر مکرم اسلام (ص) زنان پوشیده را دعا کرده و می فرمایند: پروردگارا زنانی که خود را پوشیده نگه می دارند مشمول رحمت و غفران خود بگردان.

همچنین مولای متقیان حضرت علی (ع) نیز می فرمایند پوشیده و محفوظ داشتن زن مایه آسایش بیشتر و دوان و زیبایی اوست، یا امام صادق (ع) نیز در این باره فرموده اند حجاب زن برای طراوت و زیبایی اش مفیدتر است.

در مجموع می توان عنوان کرد که پیام نهایی پوشش، عفت و پاکدامنی در واقع خداترسی و ایجاد حریمی امن برای زنان محجبه است و مردان جامعه نه تنها به چنین بانویی چشم طمع نخواهند داشت بلکه او را نیرویی بالفعل در وسعت بخشی به امنیت اجتماعی دانسته و نجابت را ستایش می کنند.

خبرنگار پلیس:مسعود اسماعیلی

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۵۲۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان