//
کدخبر: ۴۵۰۶۲۹ //

نوروز و گردشگران تنها؛ راهنمای سفر امن برای زنان

برخی افراد زنی را که به‌تنهایی سفر می‌کند یک «دعوت‌نامه آشکار برای دوستی» می‌بینند


نوروز و گردشگران تنها؛ راهنمای سفر امن برای زنان
به گزارش فرتاک نیوز،

زنان بیش از هر زمان دیگری مایل‌اند از سفر تک نفره لذت ببرند اما یک چیز مانع آن‌ها می‌شود، امنیت. نظرسنجی یک موسسه گردشگری در سال ۲۰۲۲ نشان داد که تقریبا نیمی از زنانی که قصد سفر انفرادی را دارند به‌دلیل نگرانی در مورد ایمنی و امنیت خود این کار را انجام نداده‌اند.

 هلن رایت، نویسنده امور گردشگری ، از زنانی که قصد سفر تک‌نفره دارند می‌خواهد که جلوی غافلگیر شدن خود را بگیرند و چیزی را به «کشف در محل» واگذار نکنند و قبل از سفر به هر مقصدی درباره آن تحقیق کنند. او  می‌‌گوید: «سفر انفرادی به این معنا نیست که باید همیشه تنها باشید. بسیاری از شهرها تورهای پیاده‌روی یا عکاسی رایگان ارائه می‌دهند که در آن‌ها می‌توانید مناطق مهم شهر را با راهنمای محلی کاوش کنید ... اطلاعات محلی می‌تواند در جست‌وجوی مناطقی برای ایمن ماندن معقول در یک مقصد خارجی ارزشمند باشد.»

یکی از موارد مهم دیگر از دید او سبک سفر بودن است: «مستقل بودن در سفر، امن‌ترین راه برای حرکت در اطراف است، بدون نیاز به نزدیک شدن به افراد برای کمک یا اصرار آن‌ها برای حمل کیف شما.»

او همچنین توصیه می‌کند که انتخاب اصلی زن‌های تنها برای رفت‌وآمد، استفاده از وسایل نقلیه عمومی و پرهیز از رفتن به مکان‌های خلوت باشد زیرا «وسایل نقلیه عمومی معمولا شلوغ‌اند و اغلب مجهز به دوربین مداربسته‌اند».

ضرب‌المثلی هست که می‌گوید «دوربین هرگز دروغ نمی‌گوید»، اما یک عکاس گردشگر درباره ایمنی سفر زنان تنها به نیویورک پست می‌گوید دروغ گفتن گاهی اوقات بهترین راه برای محافظت از خود هنگام سفر و اکتشاف انفرادی در جهان است.

ربکا تریبلهورن، ۳۲ ساله که از بیش از ۴۰ کشور، از ایرلند تا مکزیک بازدید کرده، توصیه می‌کند: «همیشه به غریزه خود اعتماد کنید و در صورت نیاز دروغ بگویید.» او گاهی یک حلقه ازدواج تقلبی به دست می‌کند یا به مردم می‌گوید که در رابطه است، درحالی‌که در واقع این حقیقت ندارد.

او گفت که گاهی اوقات مردم تنها از روی کنجکاوی از او می‌پرسند که آیا مجرد است، اما برخی زنی را که به‌تنهایی سفر می‌کند یک «دعوت‌نامه آشکار برای دوستی» می‌بینند یا این تصور غلط دارند که او فعالانه به دنبال یافتن شریک عاطفی است.

او توضیح داد: «بعضی از مردم واقعا نمی‌فهمند که شما دوست دارید تنها سفر کنید یا دوست دارید تنها باشید و تنها بودن شما را به‌عنوان یک دعوت آشکار در نظر می‌گیرند.»

او افزود: «من متوجه شده‌ام که گفتن دوست پسر/شریک عاطفی/شوهر دارم در دور کردن دیگران بسیار موثرتر است.»

یکی دیگر از اقدام‌های احتیاطی که تریبلهورن انجام می‌دهد این است که هرگز به مردم نمی‌گوید کجا اقامت دارد. تریبلهورن گفت که به غریبه‌ها می‌گوید بار اولش نیست که به آن منطقه سفر کرده و با این کار وانمود می‌کند که اعتمادبه‌نفس دارد.

او هشدار داد: «هنگامی‌که سفر می‌کنید، خطر کلاه‌برداری وجود دارد...یکی از ساده‌ترین کلاه‌برداری‌ها تاکسی‌هایی‌اند که بیشتر کرایه می‌گیرند.»

او برای افرادی که می‌خواهند به‌تنهایی سفر کنند اما نمی‌دانند از کجا شروع کنند، توصیه‌هایی دارد: «اگر می‌خواهید سفر انفرادی را شروع کنید، از یک سفر کوتاه شروع کنید. آخر هفته یک سفر محلی نزدیک به خانه انجام دهید که در آن بتوانید مهارت‌های خود را محک بزنید اما همچنان احساس امنیت کنید که در صورت نیاز می‌توانید به خانه برگردید. بعد سفرهای طولانی‌تری کنید.»

پیش از رفتن به یک محل، نظر بقیه درباره آنجا را در وب‌سایت‌هایی مانند سرویس نقشه، مشابه آن بخوانید. اگر افراد زیادی درباره تجربه بد خود صحبت کرده‌اند بهتر است در تصمیم خود تجدید نظر کنید. در پایان هر سفر تجربه‌های خود را در این وب‌سایت‌ها با دیگران به‌اشتراک بگذارید.

یکی دیگر از راه‌های سفر امن تک‌نفره این است که با یک گروه از زنان تنهای دیگر سفر کنید! در این صورت می‌توانید هم‌زمان با اینکه تنهایی و برنامه‌های شخصی خود را دارید، از تجربه و احتمالا همراهی آن‌ها درجایی که احساس امنیت نمی‌کنید بهره ببرید. گاهی اوقات تنها قسمتی از راه دلهره‌آور، خلوت و تاریک است که می‌توانید آن بخش‌ها را با همراهی هم‌سفران طی کنید و باقی روز از تنهایی خود لذت ببرید. داشتن شماره تماس کسی که می‌دانید تنها چند کیلومتر با شما فاصله دارد و می‌تواند به‌سرعت خودش را به شما برساند همیشه دلگرم‌کننده است.

 نکات مهم دیگری هم هست مانند اینکه:

همیشه باتری تلفن همراهتان شارژ داشته باشد و امکان مکان‌یابی را روشن بگذارید. اگر در کشور خارجی هستید مطمئن شوید که امکان برقراری تماس تلفنی و دسترسی به اینترنت همیشه فعال باشد.

بطری نوشیدنی شخصی داشته باشید و به‌هیچ‌وجه از کسی خوراکی، نوشیدنی و امثال آن را نپذیرید.

به سرویس‌های اینترنت ناامن یا وای‌فای شخصی دیگران متصل نشوید.

جواهرات، ابزار الکترونیک یا وسایل سفری که آشکارا گران‌قیمت‌اند، همراه خود نداشته باشید.

حتی مقدار کم الکل هم هشیاری شما را پایین آورده و شما را آسیب‌پذیر می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۰۶۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان