//
کدخبر: ۴۳۱۲۵۸ //
مدیرکل میراث فرهنگی استان:

ارزیابان یونسکو برای بررسی تله‌کابین "تاق بستان" به کرمانشاه می‌آیند

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: ارزیابان یونسکو به منظور بررسی و ارائه نظر نهایی در خصوص تاثیر اجرای پروژه تله کابین بر ثبت جهانی تاق بستان به کرمانشاه خواهند آمد.

ارزیابان یونسکو برای بررسی تله‌کابین "تاق بستان" به کرمانشاه  می‌آیند
به گزارش فرتاک نیوز،

داریوش فرمانی با اشاره به سفر دو روز پیش رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و رئیس پژوهشکده باستان شناسی وزارت میراث فرهنگی به کرمانشاه، اظهارکرد: یکی از مسائلی که در این سفر مورد بررسی قرار گرفت، مسئله تله کابین تاق بستان بود.

وی افزود: در این راستا با حضور شهردار بازدیدی از محل تله کابین داشتیم و شهردار به عنوان متولی پروژه و ما نیز به عنوان متولی میراث فرهنگی استان نظرات خود را در خصوص اجرای این پروژه به مسئولین وزارت میراث اعلام کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه تصریح کرد: مسئولین وزارتخانه تاکید دارند اجرای پروژه تله کابین نباید به حریم منظری تاق بستان خدشه ای وارد کند و یا مانع ثبت جهانی شدن آن شود.

وی اضافه کرد: در پایان این بازدید مقرر شد موضوع تله کابین کرمانشاه بار دیگر در وزارتخانه مورد بررسی قرار گیرد و مجددا تصمیم گیری هایی در خصوص آن انجام شود.

فرمانی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه درسالهای گذشته بارها از سوی وزارت میراث فرهنگی اعلام شده که اجرای پروژه تله کابین مانع ثبت جهانی شدن تاق بستان خواهد شد، اما شهرداری کماکان بر اجرای پروژه تاکید داشته، لذا مقرر شد نظر نهایی در خصوص این پروژه توسط ارزیابان یونسکو داده شود.

وی اعلام کرد: در این راستا قرار است با پیگیری وزارتخانه، ارزیابان یونسکو طی سفری به کرمانشاه نظر خود را در خصوص تاثیر اجرای پروژه تله کابین بر ثبت جهانی تاق بستان اعلام کنند تا در نهایت پرونده این پروژه برای همیشه بسته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان خاطرنشان کرد: درصورتی که ارزیابان یونسکو اعلام کنند تله کابین مانع از ثبت جهانی تاق بستان خواهد شد، اجرای این پروژه برای همیشه منتفی خواهد شد، اما اگر نظری برخلاف این را داشته باشند، تله کابین می تواند اجرا شود.

به گفته این مسئول، هنوز زمان دقیق سفر ارزیابان یونسکو به کرمانشاه برای بررسی پروژه تله کابین مشخص نیست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۱۲۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان