//
کدخبر: ۴۲۵۸۴۲ //

وقتی بسته پستی دخترم را باز کرد خشکم زد/ باورم نمی شد که دخترم ...

شاید هم هنوز مسئولان به عمق این فاجعه پی نبرده‎اند که فروش و ترویج بعضی از کالاها مانند سیگارهای الکترونیکی تنها سودجویی نیست و عده‌ای کیان جامعه و خانواده‎ها را نشانه رفته‎اند چرا که ... .

وقتی بسته پستی دخترم را باز کرد خشکم زد/ باورم نمی شد که دخترم ...
به گزارش فرتاک نیوز،

:نمی‎دانم چرا در کشور ما قوانینی برای پیشگیری از فروش برخی کالاها که زمینه‎ساز گسترش اعتیاد و نابودی نوجوانان و جوانان است، وضع نمی شود.

شاید هم هنوز مسئولان به عمق این فاجعه پی نبرده‎اند که فروش و ترویج  بعضی از کالاها مانند سیگارهای الکترونیکی تنها سودجویی نیست و عده‌ای کیان جامعه و خانواده‎ها را نشانه رفته‎اند چرا که ... .

این ها بخشی از اظهارات زن 45 ساله ای است که سراسیمه و نگران وارد مرکز انتظامی شد و با بیان این که دختر 13 ساله‎ام در مسیر تباهی قرار گرفته است، به مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری قاسم‎آباد مشهد گفت: 3ساله بودم که پدرم را از دست دادم اما مادرم مرا دختری مقاوم تربیت کرد؛ به گونه‎ای که با سختی و مشقت درس خواندم و بعد هم وارد نهضت سوادآموزی شدم.

از آن روز به بعد بسیاری از مسیرهای طولانی را پیاده می رفتم تا هزینه های تحصیل در دانشگاه را بپردازم حتی در خوراک و پوشاک هم بسیار صرفه‎جویی می کردم تا این که ازدواج کردم؛ ولی با آن که در آموزش وپرورش استخدام شده بودم، هیچ گاه کارت بانکی‎ام دست خودم نبود و شوهرم حقوق مرا برداشت می کرد.

حالا دیگر صاحب 2فرزند پسر و دختر شده بودم و اوضاع اقتصادی خوبی داشتیم. همسرم که او نیز فرهنگی بود خانه و زمین و خودرو خرید و من هم تلاش می کردم تا فرزندانم را به خوبی تربیت کنم. اما متاسفانه 3سال قبل شوهرم بر اثر ابتلا به کرونا جان باخت و دوباره مشقت های من شروع شد.

خانواده همسرم که میراث‎دار او بودند، اموالمان را درحالی تقسیم کردند که بسیاری از این املاک حاصل دسترنج من بود. حقوق او نیز بین من و 2فرزندم تقسیم شد و حالا همین موضوع موجب شده است تا دخترم به درس و مدرسه اهمیتی ندهد. او حتی به مشاور مدرسه‎اش گفته«حالا که من حقوق دارم چرا باید درس بخوانم!»

با وجود این، پسرم بسیار فهمیده است و همچنان برای آینده‎اش تلاش می کند! خلاصه زندگی ما به این صورت سپری می شد تا این که چندروز قبل متوجه شدم«شیرین» منتظر یک بسته پستی است؛ حتی مرا برای دریافت بسته به پست فرستاد.

در عین حال فکر می کردم این بسته پستی به احتمال زیاد پوشاک است که دخترم به صورت اینترنتی سفارش داده است. بالاخره بسته پستی رسید و دخترم به طرز مشکوکی برای بازکردن آن به داخل اتاق رفت ، من هم که نگران شده بودم در غیاب او بسته را نگاه کردم ولی چون نفهمیدم آن وسیله چیست! از آن عکس گرفتم  و به پسرم نشان دادم.

او هم با جست‎وجو در اینترنت متوجه شد که دخترم سیگار الکترونیکی سفارش داده است. زمانی که عوارض آن را فهمیدم، خیلی نگران شدم. سیگار الکترونیکی هم حاوی نیکوتین بود و استعمال آن موجب ناباروری در آینده می شد! به طوری که درکشورهای خارجی فروش آن به افراد زیر 18سال را ممنوع کرده بودند. سعی کردم با «شیرین» صحبت کنم اما فایده ای نداشت. دخترم می گوید:من از حقوق خودم هر چیزی که دلم بخواهد خریداری می کنم و....

حالا هم به کلانتری آمده‎ام تا راهی برای شکایت از شرکتی پیدا کنم که این گونه کالاهای خطرناک را به نوجوانان می فروشد و آن ها را در مسیر تباهی و اعتیاد قرار می دهد....

گزارش حاکی است: رسیدگی کارشناسی به این پرونده با صدور دستوری از سوی سرهنگ احمد زمانی(رئیس کلانتری قاسم آباد مشهد) به مشاوران دایره مددکاری اجتماعی سپرده شد.

ماجرای واقعی با همکاری پلیس پیشگیری خراسان رضوی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۵۸۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان