//
کدخبر: ۴۰۱۰۳۵ //
فناوری

کشف قدیمی ترین گونه گربه تیزدندان در چین|کشف جدید دانشمندان درمورد گربه سانان

گونه ای از گربه تیزدندان به نام Amphimachairodus hezhengensis که در شمال چین کنونی در عصر میوسن بین 10 تا 9 میلیون سال پیش زندگی می کرد، اولین عضو از سرده آمفیماچایروودوس محسوب می شود.

کشف قدیمی ترین گونه گربه تیزدندان در چین|کشف جدید دانشمندان درمورد گربه سانان
به گزارش فرتاک نیوز،

 دکتر "کیگائو جیانگزو" نویسنده اصلی مقاله مرتبط با این پژوهش و پژوهشگر انستیتو دیرینه شناسی مهره داران و دیرینه انسان شناسی در آکادمی علوم چین در دانشگاه پکن می گوید:" آمفیماچایروودوس گسترده ترین و موفق ترین سرده در میان گونه های گربه های تیز دندان از دوره میوسن پسین است".

اعضای این سرده در اروپا، آسیا و امریکای شمالی شناخته شده اند. بسیاری از ویژگی ‌های جمجمه ‌ای آمفیماچایروودوس (مانند پوزه بلند و ماستوئید (ساختار استخوانی محکم پشت لاله گوش) بزرگ شده) از پیش شبیه هموتریوم (همان دد، سرده ای از زیر خانواده دندان خنجری ها که تقریبا به مدت 5 میلیون سال زیسته بود و سنگواره های آن تاکنون در امریکای شمالی و جنوبی و اوراسیا و آفریقا کشف شده اند) هستند که نشان ‌دهنده سازگاری ‌های بالقوه مشابه است. با این وجود، محل پیدایش آمفیماچایروودوس و عملکرد این ویژگی ها هنوز مشخص نشده است.

 

2

پژوهشگران می گویند پوزه بلند، مدار جانبی و عقبی آمفیماچایروودوس توانایی مناسب آن برای مشاهده محیط اطراف به جای هدف قرار دادن انفرادی طعمه بوده است که به سازگاری با محیط باز یا رفتار اجتماعی اشاره دارد. تجزیه و تحلیل‌ های این تیم نشان می‌دهد که ویژگی‌ های مرتبط با رفتار کشتار و سازگاری با محیط باز پیش از سایر ویژگی ها تکامل یافته بودند و نشان می دهد که تغییرات در رفتار شکار ممکن است محرک تکاملی اصلی در تکامل اولیه دودمان باشد.

نوییسندگان مقاله مرتبط با این بررسی افزوده اند:" Amphimachairodus hezhengensis یکی از مهم ‌ترین انتقال ‌ها در تکامل Machairodontini است که منجر به سازگاری در محیط‌ های باز و کمک به پراکندگی بیش تر آن‌ ها در سراسر جهان شد. این تغییر مورفولوژیک سریع احتمالا با محیط‌ های به شکل فزاینده خشک ناشی از ظهور فلات تبت و رقابت گوشتخواران بزرگ و فراوان در این منطقه مرتبط بوده است".

نتیجه این بررسی در نشریه Proceedings of the Royal Society B منتشر شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۱۰۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان