//
کدخبر: ۳۸۳۹۵۴ //
در راستای توانمند‌سازی نوجوانان کرمانشاهی در عرصه نویسندگی انجام گرفت؛

برگزاری آزمون دوره تخصصی داستان‌نویسی (جلال‌آل‌احمد) در کرمانشاه

در راستای توانمند‌سازی نوجوانان کرمانشاهی در عرصه نویسندگی آزمون دوره تخصصی داستان‌نویسی (جلال‌آل احمد) ویژه نوجوانان ۱۴ تا ۱۸ سال در کرمانشاه برگزار شد



 برگزاری آزمون دوره تخصصی داستان‌نویسی (جلال‌آل‌احمد) در کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

مدیرکل کانون پرورش فکری‌ کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در گفت‌وگویی با فرتاک‌نیوز اظهار کرد: آزمون دوره تخصصی داستان‌نویسی (جلال‌آل‌احمد) ویژه نوجوانان ۱۴ تا ۱۸ سال در کرمانشاه برگزار شد.

محمد خیاط زنجانی افزود: دوره تخصصی داستان‌نویسی (جلال‌آل‌احمد)طی چهار هفته متوالی در روزهای پنجشنبه وجمعه در دو کارگاه مجزا دختران و پسران صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود.

.

 وی هدف از برگزاری این کارگاه را توانمند‌سازی نوجوانان علاقمند به حوزه نویسندگی دانست و گفت: با توجه به اینکه یکی از شروط شرکت در این دوره برای نوجوانان سابقه فعالیت در حوزه نویسندگی و کسب مقام در سطوح مختلف است قصد نداریم در این دوره نوجوانان را به نویسندگی علاقمند کنیم بلکه هدف ما توانمند‌سازی علاقمندان این حوزه است.

 خیاط زنجانی تصریح کرد: در راستای الگو‌برداری از آثار نویسندگان، در این کارگاه از استادان و مدرسان ملی صاحب‌اثر استفاده شده و چهار استاد، کار تدریس در این کار‌گاه را برعهده دارند.

 وی یادآور شد: در مجموع ۱۳۶ نوجوان علاقمند برای شرکت در این دوره ثبت‌نام کردند ولی به دلیل اینکه بعضی از این نوجوانان ساکن شهرستان‌‌های دیگر استان بودند و شرایط شرکت در کارگاه به صورت حضوری را نداشتند از این تعداد حدود ۷۴ نفر در آزمون شرکت کردند که در نهایت دو گروه ۲۵ نفره دختر و پسر پذیرفته خواهند شد و از هفته آینده در این دوره تخصصی حضور خواهند یافت.IMG_20230126_221623

خیاط زنجانی اضافه کرد: در این دوره تخصصی نوجوانان طی دو روز در هفته با سرفصل‌هایی آشنا خواهند شد وکتابی با موضوع هر سرفصل به آنها اهدا می شود که ظرف مدت یک هفته فرصت دارند کتاب را مطالعه و تکالیف ارائه شده را انجام دهند و در نهایت پس از چهار هفته با توجه به سرفصل‌ها، داستانی را ارائه نمایند که این اثر داستانی پس از بررسی از سوی داوران در قالب کتاب دوره چاپ میگردد. همچنین گواهی پایان‌دوره‌ای نیز مشترکا از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه به این نوجوانان اهدا خواهد شد‌.

وی در ادامه هم‌افزایی و همراهی دستگاه‌های متولی فرهنگ در استان را با توجه به کاهش سن کنشگری در نوجوانان مهم و تاثیرگذار دانست و گفت: باید گستره فعالیت نوجوانان را افزایش دهیم و تلاش کنیم برنامه‌های متنوعی با مخاطبین نوجوان شکل بگیرد.

مدیر‌کل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده شاهد توانمندی و اثرگذاری پررنگ این نوجوانان در حوزه نویسندگی باشیم.

 

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۳۹۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان