//
کدخبر: ۶۰۸۷ //

دست منتقد سازنده را می بوسیم، اما تخریب امید ملت خیانت به کشور است

رئیس جمهور مهم ترین وظیفه همه را نگهداشت امید مردم دانست و گفت: دست منتقد سازنده را می بوسیم، اما تخریب امید ملت، خیانت به کشور است.

دست منتقد سازنده را می بوسیم، اما تخریب امید ملت خیانت به کشور است

 

 

به گزارش فرتاک نیوز ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در دیدار صمیمی با جمعی از مردم و نخبگان فرهنگی و اجتماعی استان البرز با تبریک فرا رسیدن ایام‌ الله دهه فجر، با اشاره به اینکه امروز برخی به دنبال از بین بردن امید مردم هستند، اظهارداشت: ما دست منتقد سازنده را می‌بوسیم، اما تخریب امید ملت، خیانت به کشور است.

روحانی برجام را محصول ایستادگی و مقاومت ملت ایران و هدایت‌های مقام معظم رهبری برشمرد و ‏گفت: مهمترین دلیل عصبانیت ترامپ از برجام به رسمیت شناختن حق غنی‌سازی ایران در این توافق است.‏

رییس جمهور با اشاره به اینکه امروز پس از گذشت یکسال از امضای برجام موفقیت‌های خوبی به دست ‏آورده‌ایم، گفت: امروز یکسال بعد از برجام با سانتریفیوژ آی‌آر8 و سرعت بیش از 20 برابر گذشته، غنی‌سازی در ‏کشور امکان پذیر شد.

وی با اشاره به اینکه باید در مسیر حل مشکلات کشور و برداشتن قدم‌های بزرگی که پیش رو داریم، تلاش کنیم، گفت: حل مسأله محیط زیست، نیاز به زمان دارد و باید همه توان ملی را برای حل پایدار مشکلات زیست‌محیطی بسیج کنیم.

رییس جمهوری با تأکید بر ضرورت بهره‌وری در مصرف آب،اظهارداشت: باید برای صرفه‌جویی بیشتر در مصرف ‌آب برنامه‌ریزی کرده و شیوه‌های آبیاری را تغییر دهیم.

روحانی با اشاره به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های دولت تدبیر و امید، برای حل مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال‌زایی در کشور، گفت: امروز خوشحالم که روند اشتغال جوانان بویژه بانوان سرعت خوبی در یکسال گذشته داشته و باید مسیر اشتغال‌ زایی 700 هزار نفری طی دو سال گذشته را با شتاب بیشتر ادامه دهیم.

رییس جمهور با تأکید بر اینکه امید به آینده در مقطع کنونی برای کشور بسیار حائز اهمیت است و ما باید به رشد کشور، اشتغال‌زایی و جذب سرمایه‌‌های داخلی و خارجی و توسعه کشور، امیدوار باشیم، گفت: امسال و در دهه مبارک فجر فقط در استان البرز ، 1874 میلیارد تومان پروژه عمرانی افتتاح می‌شود و امروز اساس و مهم‌ترین وظیفه، نگه داشتن امید مردم برای آینده است.

رییس جمهور با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ یار دیرین امام و رهبری یکی از سرداران انقلاب اسلامی گفت: آیت‌الله هاشمی از آغازین روز انقلاب و آخرین لحظات زندگی خود از فداکاری و خدمت در مسیر انقلاب، اسلام، مردم، عظمت و استقلال ایران و حریّت مردم، دریغ نکرد.

روحانی همچنین با تجلیل از ایثارگری و جانفشانی آتشنشان‌ها در نجات جان مردم، گفت: امسال دهه فجر معطر به جانفشانی آتش‌نشانان و قدرشناسی مردم است.ایثار و فداکاری آتش‌نشانان برای نجات جان و مال مردم و ادای وظیفه قانونی و از سوی دیگر قدرشناسی مردم و حضور گسترده آنها در تشییع پیکرهای این عزیزان ، دو جلوه مهم این حادثه تلخ بود.

رییس‌ جمهور قدرشناسی مردم را ارزشمند دانست و افزود: این قدردانی نشان می‌دهد که روح اخوت، برادری و ایثار در میان مردم ما زنده است و در آینده نیز زنده خواهد ماند.

 روحانی با بیان اینکه ایمان و امید، اراده مردم را بر همه فشارهای داخلی و خارجی و رژیمی تا دندان مسلح و مورد حمایت قدرت های جهانی پیروز کرد، گفت:امام(ره)، همواره امیدوار بود و امید را در دل ملت، جاودانه ساخت. امام(ره) همواره به اینکه یک ملت متحد در برابر همه قدرت‌ها ایستاده و پیروز می‌شود و پایان تاریخ، عدل و داد است، ایمان داشت.

رئیس جمهوری با اشاره به صحنه های غرورانگیز مشارکت مردم در طول تاریخ انقلاب اسلامی و برگزاری دو انتخابات مهم در سال آینده، گفت: ما انتخاباتی شکوهمند می‌خواهیم که اقتدار نظام و حضور با نشاط و شکوهمند ملت بار دیگر دنیا را شگفت‌زده کند.

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه حضور پرشور مردم پای صندوق آراء مهم‌ترین اصل در انتخابات است، خاطر نشان کرد: ماه‌های پیش رو باید ایام وحدت، یکپارچگی و امید ملت باشد. باید با رعایت اخلاق و بالا بردن آستانه تحمل، امید را در کشور افزایش دهیم و امیدوارم در سال 96 ملت ایران، حماسه دیگری آفریده و این حماسه، باعث پیشرفت و عظمت فرهنگ، دین، نظام و ایران عزیز ما شود.

رئیس جمهور در ادامه دوازده بهمن، بازگشت امام و استقبال شکوهمند مردم را پیروزی واقعی انقلاب دانست و با بیان اینکه در 12 بهمن امام خمینی(ره) به عنوان رهبر نهضت اسلامی، پس از 14 سال تبعیت و غیبت به کشور بازگشت، گفت: سنت غیبت راهبر و انتظار ، ملت ایران را زنده و امیدوار نگه داشته و روحیه ما را در برابر انواع فشارها، پراستقامت کرده است.

وی تصریح کرد: امام با اراده، امید و روحیه بلند خود برغم اراده حاکمان مستبد و قدرت‌های بزرگ در شرایطی که حتی برخی یاران ایشان هم نگران امنیت جان امام بودند، به کشور بازگشت.

رییس‌ جمهور با اشاره به سخنان تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در دوازدهم بهمن در بهشت زهرا(س)، گفت: اراده مردان الهی از حق سرچشمه می‌گیرد و امام در آن سخنان، گفت که دست آمریکا را از کشور کوتاه کرده، میزان رأی ملت است و با کوتاه کردن دست متجاوزین، ایران را ساخته و آباد می‌کنیم و اینگونه شد و مردم با اراده، پیگیری و ایثار خود، کارهای نشدنی تاریخ را به نتیجه رساندند.

روحانی دوازدهم بهمن را روز آزادی و امید همه ایرانیان و روز پایان ظلم و استبداد خواند و اظهارداشت:امام و انقلاب، امید راستین را برای مردم به ارمغان آورد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۰۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان