//
کدخبر: ۴۳۱۲۶ //

وزارت امور خارجه ایران پاسخ تحرکات جدید آمریکا را داد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آمریکا بر اساس برجام تعهداتی دارد که باید انجام دهد و مصوبات و مقررات داخلی کشورها نمی‌تواند مستمسکی برای فرار از اصل مسئولیت بین المللی دولتها قرار گیرد.

 وزارت امور خارجه ایران پاسخ تحرکات جدید آمریکا را داد
به گزارش فرتاک نیوز،

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به تصویب لایحه تحریم های مجلس نمایندگان آمریکا علیه کشورمان، ضمن محکومیت این اقدام غیر قانونی و توهین آمیز اظهار داشت: مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب این تحریم های غیر هسته ای  و در صورت نهایی و اجرایی شدن آن ، اجرای موفقیت آمیز برجام که یک توافق چند جانبه و بین المللی را که حاصل تلاش چندین ساله بوده، نادیده انگاشته و آن را به خطر می‌اندازد.

وی با اشاره به سابقه دیرینه اقدامات ضد ایرانی کنگره آمریکا علیه ملت ایران خاطر نشان کرد: آمریکا بر اساس برجام تعهداتی دارد که باید انجام دهد و مصوبات و مقررات داخلی کشورها نمی‌تواند مستمسکی برای فرار از اصل مسئولیت بین المللی دولت‌ها قرار گیرد؛ لذا همانگونه که جمهوری اسلامی ایران تا کنون و بنا به تائید آژانس بین المللی انرژی اتمی و اذعان کشورهای عضو ۱+۵ نسبت به تعهدات خود کاملا پایبند بوده و آن‌ها را به انجام رسانده ، انتظار دارد تا سایر طرفهای برجام و از جمله دولت آمریکا نیز به تعهدات خود پایبند بوده و عمل نمایند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران متن این لایحه و مفاد آن را در صورت نهایی شدن با دقت در دست بررسی داشته و بر این اعتقاد است که مفاد این لایحه با روح و مفاد برجام منطبق نمی‌باشد. از این رو همانگونه که قبلا اعلام شده است جمهوری اسلامی ایران در راستای تامین منافع ملی، اقدام متقابل و متناسب را به انجام خواهد رساند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با تاکید بر این‌که «وزارت امور خارجه مفاد این لایحه در مورد نیروهای نظامی و توانمندی‌های موشکی ایران را کاملا غیر قانونی، ناموجه و بی اساس می داند»، اظهار داشت: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال منطقه مبارزه با تروریسم، حسن همجواری و حفظ امنیت جمعی بوده؛ ضمن آنکه برنامه موشکی ایران نیز منطبق با قطعنامه ۲۲۳۱ است و هیچ امری نمی تواند جمهوری اسلامی ایران را از پیگیری و اجرای سیاست اصولی افزایش توانمندی دفاعی خود منع نماید.

وی در پایان افزود: نمایندگان کنگره آمریکا در حالی ایران را متهم به بی‌ثبات‌سازی منطقه می‌نمایند که دولت این کشور با تجاوز به عراق، در ایجاد گروه‌های تروریستی مانند داعش نقش اصلی را بر عهده داشته و افزایش بی‌ثباتی در این منطقه و افراط گرایی کنونی نتیجه سیاست های نسنجیده و غیر مسئولانه این کشور و متحدین منطقه‌ای آن می باشد.

 

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۱۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان