//
کدخبر: ۴۳۱۰۶ //

فرمانده ارتش لیبی ۲۰ داعشی را به سبک خودشان اعدام کرد (+عکس)

سروان محمود الورفلی فرمانده نیروهای ویژه ارتش لیبی، چند روز پیش، اقدام به اعدام شماری از اعضای گروه داعش کرد.

به گزارش فرتاک نیوز،

روشی که در این اعدام به کار رفت، برای بسیاری یادآور همان روشی بود که داعش دو سال پیش با استفاده از آن، شماری از قبطی‌های مصری را اعدام کرد.

ویدیوی منتشر شده از این حادثه، اعدام 20 تن از اعضای گروه داعش را نشان می‌دهد که به چهار گروه تقسیم شده بودند. اعدام شدگان لباس‌های نارنجی به تن داشتند و سر و صورتشان به وسیله پارچه‌های سیاه، پوشانده شده بود. دست‌هایشان هم از پشت بسته شده بود.

العربیه نوشت: در این ویدیو شماری از سربازان ارتش لیبی دیده می‌شوند که به دستور فرماندشان سروان محمود الورفلی، اقدام به شلیک گلوله به پشست سر نیروهای داعش می‌کنند.

الورفلی در توجیه اقدام خود در برگزاری دادگاه صحرایی برای اعدام شدگان گفت که «دست داشتن این افراد در قتل، آدم ربایی، شکنجه و سر بریدن نیروهای نظامی و فرزندان لیبی، ثابت شده است».

شماری از لیبیایی‌ها، از اقدام الورفلی استقبال کرده و آن را واکنشی شروع در انتقام گیری از اقدام‌های داعش در حق مردم لیبی دانستند. آن‌ها به آیه «قصاص» در قرآن اشاره می‌کنند.

برخی دیگر نیز بر این بارورند که بعضی از فرماندهان ارتش لیبی، در دام داعش گرفتار شده و اقدام‌هایی همچون این گروه انجام می‌دهند که گاهی به نظر می‌رسد از آن تقلید می‌کنند.

resized_53708_421

resized_53710_613

منبع: عصر خبر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۱۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان