//
کدخبر: ۳۴۴۸۲ //

تعامل خوبی میان نیروی دریایی ایران و چین برقرار است

فرمانده ناوگروه اعزامی نیروی دریایی چین به ایران گفت: روابط نظامی دو کشور به خوبی پیش رفته و تعاملات خوبی میان نیروی دریایی دو کشور برقرار است.

تعامل خوبی میان نیروی دریایی ایران و چین برقرار است
به گزارش فرتاک نیوز،

 دریادار آدمیرال شن هائو پنجشنبه در دیدار با استاندار هرمزگان اظهار داشت: این ناوگروه با پیام دوستی، مهربانی و صلح و ثبات جهانی سفر خود را آغاز کرده و هم اکنون در ایران حضور دارد.

 

وی تصریح کرد: همکاری نیروی دریایی چین با نیروی دریایی ایران دارای پایه ای محکم است و آینده این همکاری ها نیز در جهت گسترش صلح و ثبات بسیار روشن خواهد بود.

 

فرمانده ناوگروه اعزامی نیروی دریایی چین به ایران تاکید کرد: همکاری بیشتر دو کشور به توسعه صلح در منطقه و جهان کمک خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه ایران و چین دو کشور متمدن و دارای روابط بسیار مثبت هستند، اظهار داشت: روابط استراتژیک میان ایران و چین وجود دارد و این ارتباطات به سرعت در حال گسترش است.

 

سفیر چین در تهران نیز در این دیدار با اشاره به روابط دو کشور، گفت: چین بزرگترین شریک تجاری ایران طی هشت سال اخیر بوده و رفت و آمدهای تجاری دو کشور نیز از طریق بندرعباس صورت می گیرد.

 

پانگ سن افزود: استان هرمزگان و به خصوص شهر بندرعباس در اتصال ایران به چین نقش بسیار مهم و موثری دارد که این امر نشان دهنده نقش مهم بندرعباس در تبادلات میان دو کشور است.

 

وی با بیان اینکه ایران در مسیر زمینی و دریایی جاده ابریشم قرار دارد، عنوان کرد: ایران از شرکای بسیار مهم چین در مسیر جاده ابریشم محسوب می شود.

 

پانگ سن تصریح کرد: زمینه های همکاری دو کشور تنها به مسائل اقتصادی محدود نیست و دو کشور در عرصه های فرهنگی نیز می توانند همکاری های بیشتری داشته باشند.

 

شایان ذکر است؛ ناوگروه نیروی دریایی چین متشکل از دو ناوشکن، یک ناو پشتیبانی به همراه یک فروند بالگرد، صبح روز پنجشنبه 25 خرداد در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس پهلو گرفت.

 

آیین استقبال رسمی از ناوگروه نیروی دریایی ارتش چین با حضور دریادار بابک عبداللهی جانشین فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش صبح امروز انجام شد.

 

حضور دهها نفر زن و مرد چینی مقیم ایران نیز جلوه خاصی به مراسم استقبال از نیروهای تحت امر ناوگروه چینی به خاک کشورمان در بندرعباس داده بود.

 

چینی های مقیم ایران با دردست داشتن پرچم های دو کشور و سردادن شعار از ناوگروه کشورشان پس از پهلوگیری در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس استقبال کردند.

 

از شهریورماه سال 93هجری خورشیدی تاکنون (خردادماه 96) دومین بار است که شاهد پهلوگیری ناوگروه نیروی دریایی ارتش چین در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش دربندرعباس هستیم.

 

دیدار سفیر چین در ایران به همراه ناوگروه نیروی دریایی چین با استاندار، نماینده ولی فقیه در هرمزگان و فرمانده یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، بازدید نیروهای تحت امر این ناوگروه از مکانهای گردشگری از جمله برنامه های ناوگروه چینی طی چهار روز اقامت در بندرعباس اعلام شده است.

 

ناوگروه چینی یکشنبه هفته آینده هنگام خروج از منطقه با تمرین مشترک با نیروهای تحت امر منطقه یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش، ایران را به مقصد مسقط پایتخت کشور عمان ترک می کند.

 

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۴۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان