//
کدخبر: ۱۴۹۵۶ //

۷۶ درصد مردم از فیلتر شکن استفاده می‌کنند

گوگل در سال ۲۰۱۶ درآمد ۸۶ میلیارد دلاری داشته است که هشت برابر کل بودجه آموزش عالی ما‌ست.

به گزارش فرتاک نیوز، عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه ۷۶ درصد مردم از فیلترشکن استفاده می‌کنند، گفت: لازم است سواد اینترنتی مردم را افزایش دهیم تا مهارت‌های لازم برای استفاده از این فضا را داشته باشند.

سعیدرضا عاملی با بیان اینکه فضای مجازی به فضای رقابتی تبدیل‌ شده است، افزود: چگونگی ارائه محتوای دینی در این فضا اهمیت بسیاری دارد، که باید موردتوجه قرار گیرد، همچنین لازم است سواد اینترنتی مردم را افزایش دهیم تا مهارت‌های لازم برای استفاده از این فضا را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: گوگل در سال ۲۰۱۶ درآمد ۸۶ میلیارد دلاری داشته است که هشت برابر کل بودجه آموزش عالی ما‌ست، بنابراین چگونه انتظار داریم که به ما تسلط پیدا نکنند.

عاملی با اشاره به‌ ضرورت ایجاد پرتال قدرتمند برای ارائه اندیشه‌های اسلامی، اظهار داشت: فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی با توجه به استفاده سران و مسئولان نظام از این شبکه‌ها، اشتباه است.

وی با بیان اینکه محتوای صوتی و تصویری بخش عمده فضای مجازی را به خود اختصاص داده است، افزود: ۲۹درصد داده‌ها در سال ۲۰۱۳،ویدئو، صدا و تصویر بود که این میزان در سال ۲۰۱۸ به بیش از ۸۹ درصد افزایش می‌یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۹۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان