//
کدخبر: ۴۵۵۴۸۴ //
در جلسه شهردار کرمانشاه و اعضای شورای شهر چه گذشت؟

اصلاحیه بودجه ۱۴۰۲ و بودجه ۱۴۰۳ همچنان در پیچ وخم تصویب شورا

اصلاحیه بودجه ۱۴۰۲ و بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه همچنان در پیچ و خم تصویب اعضای شورای شهر گیر افتاده است.

اصلاحیه بودجه ۱۴۰۲ و بودجه ۱۴۰۳ همچنان در پیچ وخم تصویب شورا

یکصد و هفتاد و‌پنجمین جلسه رسمی شورای شهر کرمانشاه باحضور شهردار و ۱۰ نفر از اعضا با دستور رسیدگی به لایحه دو فوریتی اصلاح  بودجه ۱۴۰۲ و لایحه بودجه ۱۴۰۳ امروز(سوم اردیبهشت)برگزار شد. 

" خسرو زرافشانی" رئیس شورای شهر کرمانشاه در این جلسه با اشاره به اصلاحیه لایحه بودجه که از سوی شهرداری کرمانشاه به شورای شهر ارجاع داده شده است گفت:در این اصلاحیه هزینه‌های صرف شده است به نظر دارای انحرافاتی است که باید بررسی شود.

وی به هزینه‌های انجام شده توسط سازمان فرهنگی شهرداری اشاره کرد و گفت: در تبصره افزوده شده به لایحه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری ملزم شده برای هزینه‌های جاری و فرهنگی از شورای شهر مجوز دریافت نماید ولی ظاهرا شهرداری این مجوز را دریافت نکرده و با اعتراض سه تن از اعضای شورا مواجه شده است.

وی افزود: در همین راستا اگر این سه نفر قانع نشوند که هزینه‌های سازمان فرهنگی بر اساس قانون و مستندات صرف کارهای فرهنگی، اجتماعی شده است مصوبه به رأی‌گیری گذاشته خواهد شد و اگر یک سوم‌ اعضا به این مصوبه رای ندهند بحث استیضاح شهردار در بازه زمانی کوتاه مطرح خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه به بعضی دیگر از مخارج هزینه شده در شهرداری اشاره کرد و گفت: در لایحه اصلاح بودجه ۱۴۰۲ برخی هزینه‌های قید شده انحراف دارد و لازم است توسط کمیسون بررسی شود و پس از آن تصویب گردد.

7bbd6100-5bd0-40e5-bd0f-95a6ea545f68

 زرافشانی از جمله این هزینه‌ها را بودجه تخصیص یافته در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ برای تامین مواد غذایی را ۱۹ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت:در اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۲ این مبلغ ۲۹ میلیارد تومان قید شده که جای بررسی دارد.

وی همچنین هزینه‌های متفرقه شهرداری در اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۲ را ۲۷ میلیارد تومان، هزینه برگزاری مناسبت‌های ملی و مذهبی را۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، هزینه برگزاری همایش‌ها و‌نمایشگاه‌ها را ۱۵ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان، هزینه بازدیدهای پیش بینی نشده شهردار را ۶۴ میلیارد تومان، هزینه طرح ایجاد شبکه روشنایی را بیش از ۳۴ میلیارد تومان و هزینه خرید هدایا را ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و‌گفت:همه این هزینه باید توسط کمیسیون برنامه ریزی شورا بررسی شود.

 زرافشانی در ادامه گفت: به محض بررسی اصلاحیه بودجه ۱۴۰۲ که شامل ۱۲ بند است لایحه دو فوریتی اصلاح بودجه در سال ۱۴۰۲ و بودجه ۱۴۰۳ در اولین جلسه شورا تصویب خواهد شد.

در ادامه این جلسه نادر نوروزی شهردار کرمانشاه با اشاره به صحبت‌های رئیس  شورای اسلامی شهر، اظهار کرد: لایحه اصلاح بودجه در کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه مطرح شده و بودجه به صورت گلوبال است وانحرافی ندارد.

وی افزود: شهرداری‌ها بر اساس اختیارات خود حق دارند ۱۰ درصد بودجه را از محلی به محل دیگر اختصاص دهند که این تغییرات در اصلاحیه لایحه بودجه قید خواهد شد.

 شهردار کرمانشاه گفت: انجام امورات شهر منوط به تصویب بودجه ۱۴۰۳ است و اصلاحیه بودجه ۱۴۰۲ است و در حال حاضر باید کلیات بودجه تصویب شود و سپس بر اساس مقتضیات زمانی جزئیات تغییر داده خواهد شد.

نوروزی تصریح کرد: بر اساس قانون لایحه دو فوریتی اصلاح بودجه و تصویب بودجه ۱۴۰۳ نیاز به ارجاع به کمیسون برنامه‌ریزی ندارد و بر اساس فوریت باید به رای گذاشته شود و در صورت تصویب توسط اعضای شورای اسلامی شهر انجام خواهد شد و عدم انجام آن و ارجاع به کمیسیون برنامه‌ریزی برای بررسی در حال حاضر غیر‌قانونی است.

 وی اضافه کرد:  شهرداری بر اساس مدارک و مستندات، آمادگی پاسخگویی به شبهات مطرح شده در مورد اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۲ را دارد و این را حق مردم و دستگاه‌های ناظر می‌داند که از شهرداری سوال نمایند.

خبرنگار: طیبه دولت‌آبادی

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۵۴۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان