//
کدخبر: ۴۳۸۶۴۹ //

رئیسی: اجازه نمی‌دهیم جزیره آشوراده به تهدید تبدیل شود

رئیس جمهور با بیان اینکه جزیره آشوراده نعمت و ظرفیتی است که می‌تواند به نحو شایسته‌ای از آن بهره‌برداری کرد، افزود: اجازه نمی‌دهیم فرصت بی‌بدیل جزیره آشوراده به دلیل عدم توجه و نرسیدن تبدیل به تهدید شود.

رئیسی: اجازه نمی‌دهیم جزیره آشوراده به تهدید تبدیل شود
به گزارش فرتاک نیوز،

سید ابراهیم رئیسی ، امروز (پنجشنبه) ۳۰ آذرماه ۱۴۰۲ در جریان افتتاح فاز اول پروژه علاج بخشی و احیای خلیج گرگان و صدور دستور آغاز اجرای طرح گردشگری آشوراده به عنوان تنها جزیره ایرانی دریای خزر، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه با شرایطی که طی ۲۰ سال اخیر با خشک شدن برای خلیج گرگان ایجاد شده بود، همه نگران بودند و این نعمت طبیعی در حال نابود شدن قرار داشت.

وی با بیان اینکه «مسأله خلیج گرگان» مطالبه مهم مردم محلی، نماینده ولی فقیه در استان و پیگیری‌های استاندار گلستان بود و همه از وضعیتی را که برای آن به وجود آمده بود، گله‌مند بودند، ادامه داد: بی‌شک خلیج گرگان دارای وضعیت بی‌نظیری برای گردشگری و محیط زیست بوده و خشک شدن آن و گرد و غبار ناشی از این موضوع مردم را اذیت و زندگی را برای آنها مشکل می‌کرد.

رئیس جمهور با اشاره به سفر نخست خود به جزیره آشوراده در اسفند ۱۴۰۰ و بازدید از وضعیت تأسف بار ایجاد شده در آن زمان، افزود: با صحبت‌هایی که در آن زمان با زنده یاد رستم قاسمی داشتیم به مردم استان گلستان قول دادیم تا بتوانیم به وعده احیای خلیج گرگان عمل کرده تا شرمنده شهدا و مردم نشویم.

وی از ظرفیت بی‌بدیل خلیج گرگان و جزیره آشوراده در حوزه اقتصادی و گردشگری سخن گفت و تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم این فرصت به دلیل عدم توجه و نرسیدن تبدیل به تهدید شود و قطعاً کارها متوقف نمی‌شود و ادامه پیدا می‌کند و همه فازهای پروژه احیا و علاج بخشی خلیج گرگان نیز اجرا خواهد شد.

رئیسی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص آغاز عملیات احیای روستای گردشگری آشوراده با تهیه طرح هادی و بهسازی معابر این روستا توضیح داد: کار را شروع کردیم و رها نخواهیم کرد و در کنار این اقدامات نیز آن را حفظ می‌کنیم.

وی از مدیران استان گلستان و مردم بندرترکمن خواست تا در مسیر حفظ خلیج و جزیره حرکت کنند و اضافه کرد: آبادانی روستای آشوراده نیز برای توسعه استان کمک خواهد کرد و دولت نیز تلاش خواهد کرد تا اقدامات انجام شده برای کشور و مردم مؤثر باشد.

رئیس جمهور اطلاع‌رسانی را مهمترین عامل در آگاهی بخشی به جامعه دانست و گفت: مردم باید بدانند که در صورت عدم توجه، چه اتفاقی بر سر این خلیج و محیط زیست می‌آمد و می‌توان با حفظ قانون کار جهادی و انقلابی انجام داد تا زمینه نشاط مردم و مشارکت اجتماعی را فراهم آید.

وی ایجاد اردوگاه دانش‌آموزی در جزیره آشوراده را اقدامی بسیار ارزنده عنوان کرد و یادآور شد: شرایط موجود در جزیره برای فعالیت‌های آموزشی و پرورشی کاملاً مساعد است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۸۶۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان