//
کدخبر: ۴۲۹۱۵۱ //

اعتراض دانشجویان علوم پزشکی نتیجه داد؛ هزینه تحصیل ۳ برابر نمی‌شود | قول وزیر بهداشت برای تغییر نکردن شهریه‌های ۱۴۰۲

شهریه دانشجویان شهریه‌پرداز علوم پزشکی افزایش نخواهد داشت و در این زمینه وزیر بهداشت هم قول تغییر نکردن شهریه‌ها در سال تحصیلی ۱۴۰۲ را داده است.

اعتراض دانشجویان علوم پزشکی نتیجه داد؛ هزینه تحصیل ۳ برابر نمی‌شود | قول وزیر بهداشت برای تغییر نکردن شهریه‌های ۱۴۰۲
به گزارش فرتاک نیوز،

پس از اعلام پیشنهاد معاونت آموزشی وزارت بهداشت مبنی بر ۳برابر شهریه‌های دانشجویان علوم پزشکی در دوره‌های شهریه‌پرداز، دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی نسبت به این پیشنهاد اعتراضاتی را مطرح کردند.

دکتر ابوالفضل باقری‌فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت در نامه‌ای خطاب به دکتر ابراهیم گلمکانی نماینده وزیر بهداشت و دبیر هیأت‌های امنا، مجامع و شوراهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خواستار افزایش شهریه دانشگاه‌های علوم پزشکی متناسب با افزایش نرخ تربیت دانشجو در کشور شده و تاکید کرده بود که هزینه آزادسازی مدارک هم باید افزایش پیدا کند. با اعلام این خبر دانشجویان علوم پزشکی از وزیر بهداشت درخواست کردند که افزایش سه برابری شهریه‌ها لغو شود چرا که این موضوع باعث عذاب روحی بسیاری از دانشجویان شده و خانواده‌هایی که هم فرزند خود را راهی دانشگاه کرده‌اند با مشکل مواجه می‌شوند.

نمایندگان مجلس اما با درخواست معاونت آموزشی وزارت بهداشت موافقت نکردند و بر اساس اعلام شیوا قاسمی‌پور، عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزایش سه برابری شهریه دانشجویان شهریه‌پرداز علوم پزشکی انجام نمی‌شود.

او در توضیح بیشتر در این باره گفت: افزایش شهریه‌های دانشجویان علوم پزشکی در دوره‌های شهریه‌پرداز و دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی در پی پیشنهاد معاون آموزشی وزارت بهداشت مطرح، ولی با پیگیری‌ها و مخالفت‌های انجام شده از جانب نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون آموزش، اجازه تصویب این پیشنهاد داده نخواهد شد.

قاسمی‌پور افزود: در نامه‌ پیشنهادی معاون وزیر بهداشت به افزایش هزینه‌های وزارت بهداشت اشاره و پیشنهادی برای افزایش شهریه‌ها ارائه شده که دانشجویان و خانواده‌های آنان را با موجی از نگرانی مواجه کرده است. در نامه مذکور به موارد بسیاری برای افزایش شهریه دانشجویان اشاره شده ولی ما نباید تمام بار هزینه‌های تحمیل شده به وزارت بهداشت را بر دوش دانشجو و خانواده او بگذاریم.

وی تاکید کرد: انتشار نامه معاون وزیر بهداشت در فضای مجازی موجی از اضطراب و نگرانی را برای همه دانشجویان و خانواده آنان به ‌وجود آورده به‌طوری‌که برخی از دانشجویان در صورت تصویب این پیشنهاد تصمیم به انصراف از تحصیل گرفته اند. ما نباید با سرنوشت و آینده این دانشجویان بازی کنیم و بر همین اساس پیگیری‌ها از وزارت بهداشت و نهادهای ذی‌ربط داشتیم.

قاسمی پور تأکید کرد: دانشجویانی که سال‌هاست در حال تحصیل هستند نباید شامل حال این دستورالعمل شوند چراکه در هنگام ورود به دانشکده‌های شهریه‌پرداز با توجه به تعیین شهریه برای کل مدت زمان تحصیل توسط هیئت‌های امنای دانشگاه مربوطه، پذیرفتند با مبلغی مشخص به تحصیل بپردازند و حالا به صورت غیرمنتظره با چنین دستورالعملی مواجه شده‌اند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته و نامه رئیس کمیسیون آموزش به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزیر بهداشت و وزیر علوم، مقرر شد این افزایش شهریه غیرمتعارف از دستور کار خارج شود. حتی پس از مطلع شدن وزیر بهداشت از این ماجرا با پیگیری‌های صورت گرفته از معاون پارلمانی وی، قول تغییر نکردن شهریه ها در سال تحصیلی ۱۴۰۲ را اخذ کردیم. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۹۱۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان