//
کدخبر: ۳۷۵۲۶۲ //

مجلس ۴۰ نماینده بیشتر لازم دارد!+ جزئیات

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: مطابق قانون اساسی، هم اکنون امکان اضافه شدن ۴۰ نماینده به مجموع تعداد نمایندگان وجود دارد.

مجلس 40 نماینده بیشتر لازم دارد!+ جزئیات
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدصالح جوکار ، رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلی یازدهم  در خصوص اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی، گفت: مطابق قانون اساسی هر 10 سال باید بیست نماینده به تعداد نمایندگان قوه مقننه افزوده شود که این مهم در بیش از 20 سال اخیر محقق نشده است.

به گزارش خانه ملت، مهم‌ترین بخش‌های گفت‌وگوی نماینده مردم یزد، اشکذر،بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی را در ادامه می‌خوانید:

*امروزه متوسط تعداد نمایندگان، نسبت به جمعیت کشور، حدود یک به 270 هزار نفر است که البته در برخی حوزه ها این رقم کمی متفاوت است.

*مطابق 20 سال گذشته چهل نماینده می توانند به مجموع نمایندگان افزوده است،  در واقع شاخص هایی مانند پراکندگی جمعیت، مسافت جغرافیایی، محرومیت و غیره از جمله موضوعاتی هستند که باید در اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مورد توجه قرار بگیرد.

* امروزه به دلیل افزایش جمعیت و همچنین مسافت های جغرافیایی شاهد بروز مشکلاتی برای برخی حوزه های انتخابیه هستیم که این مهم باید رفع شود.

* بر این اساس طی جلساتی درصدد نهایی کردن موضوع اصلاح جدول حوزه های انتخابیه هستیم که در صورت اتمام در صحن علنی مطرح می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اعتماد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۵۲۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان