//
کدخبر: ۳۷۰۴۷۵ //

امکان ارتقای سطح روابط ایران و هند با استفاده از ظرفیت‌های موجود وجود دارد

مدیرکل بین الملل مجلس در دیدار با سفیر هند در تهران گفت: تحولات ژئوپلیتیکی منطقه و جهان، بستر مناسبی را برای توسعه روابط فراهم می آورد و امیدوارم دو کشور بتوانند با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود، سطح روابط را بیش از پیش ارتقا دهند.

امکان ارتقای سطح روابط ایران و هند با استفاده از ظرفیت‌های موجود وجود دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

 کاظم شافعی مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه 19 مهر 1401) با «گدام دارمندرا» سفیر هند در تهران دیدار و گفتگو کرد.

شافعی در ابتدای این دیدار با اشاره به زمینه های فراوان همکاری ایران و هند در سطوح مختلف گفت: تحولات ژئوپلیتیکی که در منطقه و جهان با آن مواجه هستیم، بستر مناسبی را برای توسعه روابط فراهم می آورد و امیدوارم دو کشور بتوانند با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود، سطح روابط را بیش از پیش ارتقا دهند.

وی در این راستا، با اشاره به همکاریهایی دوکشور در بندر چابهار، بر اهمیت توسعه کریدور شمال - جنوب تأکید کرد.

مدیرکل بین‌الملل مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مراودات اقتصادی تهران – دهلی‌نو نیازمند تلاش دو طرف برای دستیابی به راهکارهایی برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری است، اظهار داشت: اهتمام ریاست مجلس شورای اسلامی، ارتقاء و گسترش سطح مناسبات اقتصادی میان دو کشور است.  

شافعی همچنین با اشاره به ضرورت توسعه همکاریهای پارلمانی ایران و هند در حوزه های دو و چندجانبه، تشکیل گروه دوستی پارلمانی در مجلس هند را یکی از راههای مهم تقویت و توسعه روابط پارلمانی فیمابین برشمرد. 

وی در پایان، بر دعوت رسمی جناب آقای دکتر قالیباف از رئیس لوک سابها هند برای سفر به کشورمان اشاره کرد.

گدام دارمندرا سفیر هند در تهران نیز در این دیدار، ضمن تأکید بر اهمیت گسترش روابط اقتصادی میان دو کشور گفت: در زمینه اقتصادی تمایل زیادی برای توسعه همکاری فعالان اقتصادی دو طرف وجود دارد و تجار هندی علاقه مند به مشارکت در نمایشگاه‌های صنعتی ایران به ویژه در حوزه صنعت نساجی هستند.

وی در این راستا، خواستار تبادل اطلاعات و تجربیات میان تجار ایرانی و هندی برای توسعه هرچه بیشتر همکاری‌های اقتصادی شد.

دارمندرا با بیان اینکه در تعاملات پارلمانی دو کشور وقفه کوچکی رخ داده است، روابط در دیگر سطوح را رو به رشد توصیف کرد و در این راستا، به سفر اخیر وزیر امور خارجه کشورمان به هند اشاره نمود.

سفیر هند در ادامه اظهار داشت: دوکشور درخصوص تحولات افغانستان مواضع مشترکی دارند و در این چارچوب همکاری‌های فراوانی را با کشورهای آسیای میانه برای رصد اوضاع منطقه داشته ایم. وی همچنین ابراز امیدواری کرد: هرچه زودتر دولت فراگیر در افغانستان تشکیل شود.

سفیر هند در پایان این دیدار، از دعوت رسمی جناب آقای دکتر قالیباف از رئیس لوک سابها هند برای سفر به جمهوری اسلامی ایران، قدردانی نمود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۰۴۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان