//
کدخبر: ۲۹۸۹۲۶ //

موافقت مجلس با یک فوریت طرح اصلاح آیین‌نامه بررسی لایحه بودجه

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (دوشنبه) با یک فوریت اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس برای نحوه بررسی لایحه بودجه در نوبت دوم موافقت کردند؛ بر همین اساس زمان بررسی بودجه و دریافت پیشنهادات و بررسی آن کمیسیون تلفیق کاهش می‌یابد.

موافقت مجلس با یک فوریت طرح اصلاح آیین‌نامه بررسی لایحه بودجه

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه، 20 بهمن) مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح  الحاق یک بند به قانون آیین نامه داخلی مجلس موافقت کردند. 

این در حالی که در ابتدا دو فوریت این طرح به رای گذاشته شد وچون اصلاح آیین نامه داخلی مجلس نیازمند دو سوم آرا بود نمایندگان با آن موافقت نکردند به طوری که از 197 نماینده حاضر در صحن علنی فقط 118 نماینده به این اصلاح رأی موافق، داده و 56 رأی هم مخالف بود ضمن اینکه 9 رأی هم ممتنع بود. 

به گزارش فرتاک نیوز، بعد از آن حجت‌الاسلام حسین زاده بحرینی رئیس کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس به عنوان طراح درخواست یک فوریت را مطرح کرد و نمایندگان مجلس با آن موافقت کردند. 

به همین اساس به دلیل مخالفت مجلس با کلیات لایحه بودجه 1400 و ارجاع آن به دولت و فرصت کم تا پایان سال، عملا امکان بررسی پیشنهادات نمایندگان و بررسی این لایحه در کمیسیون تلفیق به شکل سابق یعنی 50 روز وجود نداشته و این اصلاح امکان کاهش این زمان را می‌دهد تا بودجه سریع‌تر به تصویب نهایی برسد. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۸۹۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان