//
کدخبر: ۹۹۸۳ //
ریفلاکس معده،

ریفلاکس معده دارید؟ این چیزها را نخورید!

مصرف انواع مرکبات، مثلا در قالب یک لیوان آب‌پرتقال یا مقدار زیادی آب لیموی تازه همراه با غذا، می‌تواند افراد مبتلا به بیماری ریفلاکس را با مشکل مواجه کند.

ریفلاکس معده دارید؟ این چیزها را نخورید!

 انواع مرکبات

مصرف انواع مرکبات، مثلا در قالب یک لیوان آب‌پرتقال یا مقدار زیادی آب لیموی تازه همراه با غذا، می‌تواند افراد مبتلا به بیماری ریفلاکس را با مشکل مواجه کند. متخصصان تاکید می‌کنند که مصرف آب مرکبات مستقیما باعث ابتلا به بیماری ریفلاکس نمی‌شود، اما این محصولات می‌توانند سوزش سر معده و علائم دیگر این بیماری را موقتا تشدید کنند.

سیر و پیاز

پیاز می‌تواند یکی از بدترین انتخاب‌های غذایی برای افراد مبتلا به بیماری ریفلاکس، خصوصا در موارد شدید، باشد. البته سیر هم می‌تواند اثرات زیان‌باری برای این بیماران داشته باشد، اما به اندازه پیاز مشکل‌ساز نیست. با این‌حال، اگر سیر و پیاز را در کنار هم مصرف کنید، در بیشتر موارد می‌تواند بیماری ریفلاکس را تشدید کند.

نعناع

مصرف چای نعناع بعد از شام، یکی از عادت‌های رایج در بین مردم جهان است که اثرات خوبی هم برای دستگاه گوارش دارد. حتی متخصصان نیز استفاده از این چای را توصیه می‌کنند. با این‌حال، مصرف چای نعناع واقعا می‌تواند علائم بیماری ریفلاکس را تشدید کند. علت اصلی‌اش این است که نعناع، اسفنکتر تحتانی مری (LOS) را شُل می‌کند و باعث می‌شود که اسید معده به درون مری برگردد.

 

منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۹۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان