//
کدخبر: ۹۸۲۷ //

نظام پزشکی: کلیه بیمار اصفهانی سر جایش نبود!

این طرز قرار گرفتن کلیه تا کنون 4 مورد در جهان گزارش شده و این بیمار اصفهانی نفر پنجم در دنیاست.

نظام پزشکی: کلیه بیمار اصفهانی سر جایش نبود!

رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان در مورد خبر خارج کردن کلیه یک بیمار به جای کیست گفت: کلیه این بیمار در لگن او بوده و هر دو کلیه به هم چسبیده و در یک هاله قرار داشته است؛ این طرز قرار گرفتن کلیه تا کنون 4 مورد در جهان گزارش شده و این بیمار اصفهانی نفر پنجم در دنیاست.

  

انتشار خبری مبنی بر یک خطای پزشکی دیگر در فضای مجازی توجه‌ها را بار دیگر به این حوزه جلب کرد.

 

بنا بر اعلام برخی رسانه‌ها و طی انتشار فیلمی از بیمار در بیمارستان، دختر جوانی برای خارج کردن کیستی که در شکم داشت در یکی از بیمارستان‌های اصفهان بستری می‌شود؛ در جریان عمل جراحی پزشک کلیه را با کیست اشتباه گرفته و تنها کلیه او را از بدنش خارج می‌کند.

 

کیانوش جهانپور سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تائید کلیات این خبر گفت: این موضوع مربوط به چندین روز قبل بوده و این اتفاق در یکی از بیمارستان‌های بخش خصوصی رخ داده است.

 

وی در اطلاعیه تکمیلی در این باره تصریح کرد: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد کلیه بیمار به دلیل دست‌اندازی کیست بر روی آن قابل حفظ نبوده و جراح ناچار به برداشتن آن بوده است.

 

*مورد عجیب و نادر بیمار کلیوی که او را دیالیزی کرد

 

اما عباسعلی جوادی با اشاره به جراحی بیمار اصفهانی و خارج کردن کلیه به جای کیست اظهار داشت: سازمان نظام پزشکی اصفهان به دو شکل به شکایات رسیدگی می‌کند، یا خود بیمار باید مراجعه و اعلام شکایت کند یا این که از سوی قوه قضائیه شکایتی ارسال شود.

 

وی با بیان این که تا کنون شکایتی به ما ارسال نشده که نسبت به آن رسیدگی انجام شود، ادامه داد: در مورد این حادثه به دلیل حساسیت موضوع پیگیر شدم و آن طور که گفته شده مورد این بیمار بسیار نادر بوده است.

 

رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان اضافه کرد: کلیه این بیمار در لگن او بوده و هر دو کلیه به هم چسبیده و در یک هاله قرار داشته است؛ این طرز قرار گرفتن کلیه تا کنون 4 مورد در جهان گزارش شده و این بیمار اصفهانی نفر پنجم در دنیاست.

 

وی یادآور شد: در سونوگرافی مشکل بیمار میون یا همان گوشت اضافی چسبیده به رحم تشخیص داده شده و با این اطلاعات دکتر برای عمل جراحی می‌رود، اما خون‌ریزی شدیدی در حین عمل رخ می‌دهد و چند دکتر دیگر به کمک جراح می‌آیند تا خون‌ریزی را متوقف کنند.

 

*در مورد وقوع خطای پزشکی نمی‌توان با قاطعیت نظر داد

 

جوادی در پاسخ به این سؤال که آیا خطای پزشکی رخ داده است، گفت: نمی‌توان با قاطعیت گفت، شاید اگر سی‌تی‌اسکن انجام می‌شد قابل تشخیص بود اما باید بیشتر در مورد این موضوع بررسی کرد که آیا خطای پزشکی رخ داده است یا خیر.

 

رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان خاطر نشان کرد: کلیه این بیمار مشکل نداشته اما چون کلیه در مکان خودش نبوده دکتر آن را از بدن بیمار خارج کرده است.

 

وی با بیان این که اگر خود بیمار شکایت نکند حق دخالت در امور پزشکان را نداریم، تصریح کرد: با توجه به حساسیت این موضوع در صورت شکایت بیمار طی کمتر از 20 روز نتیجه را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

 

جوادی در پایان در خصوص روند رسیدگی به شکایات پزشکی خاطر نشان کرد: با توجه به زیاد بودن شکایات به ویژه در حوزه زیبایی، معمولاً 3 تا 4 ماه بررسی هر شکایت به طول می‌انجامد.  

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۸۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان