//
کدخبر: ۹۵۴۷ //
قائم مقام وزیر بهداشت در سفر به تربت حیدریه عنوان کرد:

همکاری مثبت مجلس با دولت در اجرای طرح تحول نظام سلامت

قائم مقام وزیر بهداشت برای بازدید از روند اجرای طرح تحول نظام سلامت و افتتاح پروژه‌های عمرانی دانشگاه‌های علوم پزشکی به استان خراسان رضوی سفر کرد.

همکاری مثبت مجلس با دولت در اجرای طرح تحول نظام سلامت

به نقل از وبدا؛ ایرج حریرچی قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شب گذشته در سفر به تربت حیدریه در استان خراسان رضوی در حاشیه بازدید از بیمارستان ۲۷۰ تختخوابی امام حسین (ع)، همکاری مجلس با دولت در اجرای طرح تحول نظام سلامت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بودجه سازمان بیمه سلامت برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در سال آینده رشدی ۷۰ درصدی خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه در قانون برنامه ششم نیز دولت حق بیمه کارکنان دولت را که از ۶ به ۷ درصد افزایش یافته، خواهد پرداخت، به تاخیر سازمان‌های بیمه گر در پرداخت بدهی خود اشاره و اظهار کرد: به دستور رئیس جمهوری هیاتی تشکیل و مقرر شده سازمان تامین اجتماعی تا ۲ هفته آینده مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال بدهی خود را پرداخت کند.

 

قائم مقام وزیر بهداشت افزود: ۸۰ هزار میلیارد ریال نیز اوراق سازمان بیمه سلامت و در واقع اوراق خزانه بوده که تاکنون نیمی از آن پرداخت شده و بابت نیمه دیگر تاکنون تن‌ها ۱۰ هزار میلیارد ریال پرداخت شده و امیدواریم ۳۰ هزار میلیارد دیگر نیز بزودی پرداخت شود تا بتوانیم مطالبات یکساله همکاران خود و پیمانکاران را بپردازیم.

 

بر اساس این گزارش، ساخت بیمارستان ۲۷۰ تختخوابی امام حسین (ع) دیماه سال ۸۸ آغاز و طبق وعده دولت دهم قرار بود ۳۰ مرداد ۹۳ به اتمام برسد، اما تا آن موعد بیش از ۶۰ درصد پیش نرفت.

 

این بیمارستان در زمینی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع، در ساختمانی به مساحت هزار و ۷۰۰ مترمربع با ظرفیت اسمی ۲۰۰ تختخواب و ظرفیت واقعی ۲۷۶ تخت شامل بخش‌های آی سی یو، داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اطفال و کودکان، دیالیز، مراقبت‌های ویژه، اورژانس، بیوشیمی، پاتولوژی، انگل شناسی، میکروب شناسی، بانک خون، فیزیوتراپی، حرکت درمانی و هشت اتاق عمل و آزمایشگاه‌های مختلف ساخته می‌شود.

 

 دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیر پوشش داشتن تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به ۳۵۰ هزار نفر جمعیت این سه شهرستان جنوب خراسان رضوی خدمات می‌دهد. مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

 

گفتنی است، قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت در این سفر از بیمارستان نهم دی تربت حیدریه بازدید کرد. این بیمارستان دارای ۱۶۲ تخت فعال و ۴ اتاق عمل است همچنین طرح توسعه اورژانس زیرزمین این بیمارستان شامل ۱۴۰۰ متر فضای لنژری، رادیولوژی، سی تی اسکن و طبقات فوقانی نیز شامل فضای اورژانس، تخت‌های ویژه و بخش‌های جراحی است.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۵۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان